Vraag

beeldkwaliteit v7

  • 29 August 2022
  • 34 reacties
  • 2354 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Mijn voorlopige conclusie is dat de gewone rechtstreekse tv beelden via v7 zowel op 1080 tv als op de K4 tv veel slechter zijn dan de gestreamde 4K beelden rechtstreeks op de beide tv.s. (dus niet via de 2 chromecasts in proximus home).En dit voor beide resolutieinstellingen 4K en 1080p.

Is het niet als volgt te schetsen

  1. V7(setting 4k) TV-beelden (1080) geen upscaling door v7→ TV-1080 = geen upscaling 
  2. V7 (setting 4k) TV-beelden (1080) wel upscaling door v7 → TV-4k = geen upscaling 
  3. V7 (setting 1080) TV-beelden (1080) geen upscaling door v7→ TV-4k = wel upscaling 

waarbij voor 2. en 3. de 2. het beste resultaat geeft?

 

 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Je kan je nu afvragen waarom op de ene tv (1080p) wel goed beeld is en op de andere (4K) niet ondanks zelfde v7 decoder.

Gedeeltelijke verklaring is het prijsverschil tussen de 2 tv.s.maar ook op de 1080p tv is na de test met 4K stream het beeld nog beter dan voorheen. Merkelijk zichtbaar.

 

Groetjes.

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt beiden .

Ik heb test gedaan met streamen van 4K video naar zowel 3800-2160

4K resolutie instelling als naar de 1080p instelling op de v7.

Als ik stream via ingebouwde chromecast in V7 decoder is de kwaliteit nog even slecht.

Als ik stream naar de Samsung tv rechtstreeks (ook een mogelijkheid) is het resultaat verbluffend goed in beide instellingen en dit voor zowel HD als 4K

Ik heb dit nooit eerder gemerkt omdat ik eigenlijk nooit stream.

Dus ; kwaliteit rechtstreeks tv beeld is bedroevend in vergelijking met gestreamd beeld..

Ga nu de test v5c afwachten .

Wat kan de oplossing zijn?

Reputatie 4
Badge +1

Is te zien hoe de tv daarop reageer op een 4K film of serie, dat test je best zelf eens als je een abbo hebt met 4K, 

maar voor tv zenders best op 1080 zetten zodat de tv het beter scaled, tv’s doen dit in het algemeen beter dan de box die je gebruikt.

niet iedereen heeft een Netflix abbo dat 4K is.

de keuze ligt bij de gebruiker daarin natuurlijk wat voor hem mooi beeld is.

@Master-magic Bedankt voor je uitleg.

Dus als je dan via de V7 decoder een netflix 4K bekijkt, laat je toch best de V7 decoder op 4K staan of interpreteer ik ergens iets verkeerd?

Reputatie 4
Badge +1

@Martin die oudere box stond waarschijnlijk op 1080 ingesteld en dan deed die tv de upscaling wat een mooi beeld geeft, nu met die Android box staat dat op 4K en doet de box de upscaling en die boxen zijn meestal al oudere types en doen de upscaling van de tv beelden dat Max 1080 is niet goed en de tv verwerkt dat dan meestal beter, daarom de box op 1080 zetten en de tv laten upscalen in zijn geval, maar in de meeste gevallen is dit ook de beste optie, er zijn nog geen 4K tv zenders, enkel Netflix en prime video en Disney+ bieden enkele films aan in 4K.

dit is bij elke provider zo het probleem.

@georges_063 En als je bvb beelden streamt in 4K via je V7 decoder  (bv netflixenz….) was het beeld dan ook slecht op je TV?

Reputatie 4
Badge +1

De optie die bij elke provider soms als oplossing is is de box op 1080 zetten en de tv laten upscalen,, is dit nog niet goed, zet eens alle extra opties uit, tv zenders in België zijn nog niet in 4K en daarom zet men best de box op 1080 zodat de tv zijn verwerking kan doen, deze zijn bij de nieuwste tv’s soms beter dan de verhuurde boxen bij de providers.

Reageer