Vraag

Beeldkwaliteit v7

  • 13 January 2021
  • 72 reacties
  • 4298 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Even een vraagje voor zij die kunnen vergelijken. Ik heb gisteren mijn nieuwe v7-android box ontvangen en onmiddellijk aangesloten aan mijn LG CX 55. Zelfde poort, zelfde hdmi kabel. Wat me meteen opvalt is dat de beeldkwaliteit behoorlijk lager lijkt dan van mijn andere box (v5). Zijn er ergens instellingen aan de tv of de box die ik over het hoofd zie? HDR wordt doorgegeven, resolutie box staat op auto (reeds een paar andere resoluties geprobeerd maar geen verbetering te merken).

Het lijkt me toch dat een 4K-decoder schitterend beeld zou moeten geven op dergelijke high-end televisie, maar op dit moment lijkt me dat heel pover.


72 reacties

@Djagri  Staat in de handleiding van Samsung voor het model QE65QN85AAT

Gebruik de knop Home om de Smart Hub homepage weer te geven.

Druk op de knop "Home" en selecteer "Settings" (instellingen).

Kies uit het menu-onderdeel "Picture" (beeld) de optie "Expert Settings" (geavanceerde instellingen).

Navigeer naar de "HDR+ Mode" (HDR+-modus).

Druk op de knop Enter om “HDR+ Mode” (HDR+-modus) in te schakelen.

 

 

Met de beste wil vd wereld maar er staat geen hdr+ modus bij expertinstellingen.

 

heb je de gebruikershandleiding dan niet meer van de TV dan zou je daar ook eens kunnen kijken of er instellingen zijn voor HDR 

Want in de handleiding  → OSNDVBEUA-7.2.0_EM_OSCAR_EU_DUT_210910.0.pdf (samsung.com)

(handleidingen + firmware update → QE65QN85AAT | Samsung Service NL) had ik vlug eens in de pdf gezocht op HDR en er waren wel enkele hits, heb wel niet alles in detail gelezen.

Reputatie 7
Badge +3

Probeer eens om de HDMI UHD Color in te schakelen . En te activeren op de HDMI poort waarop je decoder is aangesloten.

1 Druk op de Home-toets van je Samsung Smart Control-afstandsbediening om naar het startscherm te gaan.

2 Ga met de pijltjestoetsen van de afstandsbediening naar Instellingen en selecteer dit.

3 Selecteer Beeld 

4 Selecteer Expertinstellingen.

5 Blader met de pijltjestoets omlaag in de lijst tot je bij HDMI UHD Color komt.

6 Selecteer HDM UHD COLOR

7  Selecteer de HDMI-aansluiting die je wilt aanpassen.(HDMI poort waarop je decoder is aangesloten )  

8  Selecteer Aan om deze functie te activeren.

9  Om HDMI UHD Color volledig in te schakelen, moet je de TV vervolgens herstarten. Selecteer Ja om de TV te herstarten en HDMI UHD Color te activeren.

En ook Input Signal Plus op aan zetten  in de beeldinstellingen van je TV.

Hier vind je een interactieve handleiding . HDMI UHD Color | Handige tips voor je Samsung Smart TV (samsungsimulator.com)

Hey Pat,

Deze optie staat ook niet tussen mijn instellingen.ik zie hdmi uhd Color nergens. Bedankt om me zo goed mogelijk te helpen maar alsnog niets heeft iets uitgehaald. Vrijdag heb ik een sessie met samsung.ze gaan van op afstand mee in men tv kijken en telefonisch proberen het op te lossen. Ik hoop ook alsnog op px zodat die de v7 een update geven zodat ik HDR kan uitschakelen. Moesten er nog tips ze zijn altijd welkom

Ik heb vandaag contact gehad met samsung. Ze hebben me opgebeld en van op afstand er wat mee bezig geweest en een factor reset gedaan toen ik vroeg of ze iets abnormaal hadden gezien kreeg ik het antwoord dat ik na 30 min men tv nogmaals moest opzetten en als er geen beterschap was moest terugbellen maar tevergeefs krijg geen antwoord.met px is het ook hetzelfde techniekers die langs zijn geweest heb ik nog steeds geen antwoord van.is al een maand geleden. Heb nog contact gehad eventjes met iemand van px die men dossier mee opvolgde maar die laat ook al 2 weken niets weten.kheb het een beetje gehad van het kastje naar de muur te worden gespeeld en eigenlijk beetje ten einde raad hoe ik nu eindelijk die problemen met men beeldkwaliteit opgelost krijg.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Djagri Spijtig te lezen dat ook Samsung geen oplossing kon bieden.

Hopelijk kijkt iemand van Proximus aanstaande  eens naar deze topic zal enkele medewerkers taggen .

@YorickP   @HadewychT @Luc.M   @AntonellaD  van Proximus zou het kunnen dat er een probleem is met de V7 TV Box ( HDMI uitgang) of de HDMI kabel zelf? 

 

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb met interesse deze topic gelezen omdat ik ongeveer dezelfde opstelling heb en geen klachten over de beeldkwaliteit.

TV: Samsung QE65Q95TALXXN (software 2200.9)

Instelling beeld: Intelligente modus

Decoder V7: Resolutie 3840 x 2160 p60

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb met interesse deze topic gelezen omdat ik ongeveer dezelfde opstelling heb en geen klachten over de beeldkwaliteit.

TV: Samsung QE65Q95TALXXN (software 2200.9)

Instelling beeld: Intelligente modus

Decoder V7: Resolutie 3840 x 2160 p60

 

@Djagri  Gebruik van Intelligente modus 

Gebruik van Intelligente modus

‎Smart-tv's worden steeds slimmer en met de intelligente modus kan uw tv zijn positie in de kamer herkennen en uw gebruikspatronen volgen om de perfecte kijkervaring te bieden. Met de intelligente modus kan uw tv scans maken om te bepalen hoe groot uw kamer is, hoeveel licht er is en wat u bekijkt. Of je nu geniet van een actiefilm op een zonnige ochtend of horrorfilms in het donker, de Intelligente modus past je instellingen automatisch aan, zodat je dat niet hoeft te doen.‎

 

Intelligente modus instellen

Je kunt elke functie van de intelligente modus in- en uitschakelen. Volg de onderstaande stappen om de intelligente modus op je tv in te stellen.


Stap 1. Druk op de Home-knop op de afstandsbediening en selecteer vervolgens Instellingen.

Instelling intelligente modus 01

Stap 2. Ga naar Algemeen en selecteer Instellingen intelligente modus.

Instelling intelligente modus 02

Stap 3. Selecteer de opties die je wilt activeren.

Instelling intelligente modus 03

Bedankt voor de reactie. Ik heb het model samsung qe65qn85aatxxn. Dus iets goedkopere versie. Deze staat ook op intelligente modus. Ik denk dat ik niets aan die instellingen moet veranderen. De resolutie staat ook juist 3840 x 2160p60. 

Ik heb boven nog een ouder model van samsung staan ue32eh4000. Hier is men beeld veel beter op de HD kanalen.

Zou het dan toch te maken hebben met die HD die je niet kan uitzetten op tv alsook op de decoder?

Ik heb daarstraks ook contact gehad met iemand van px die men dossier opvolgt, mag niets zeggen van de hulpvaardigheid van deze persoon. Heb hem ook gevraagd om dit forum eens te volgen omdat ik niet de enigste ben met dit probleem. Hij hoopt er ook op dat px het HD probleem op de decoder kan oplossen door een update te geven van de software zodat het kan worden uitgezet. Ik ben zeker niet een alleenstaand feit. Hopelijk komt dit probleem eindelijk eens bij de juiste persoon van px die actie kan ondernemen want eigenlijk is de v7 best wel een goede decoder buiten het HD probleem en dat disney+ geen 4k ondersteund via de decoder.

Reputatie 7
Badge +3

@Djagri  Heb je al eens een test gedaan door te casten naar je TV via de V7 decoder Chromecast functie om de beeld kwaliteit  te testen op je TV?  ( niet met de Pick App maar vanuit een andere bron b.v. YouTube ) Zo niet doe dit eens.

Ik haal dit maar op omdat ik er nu plots aan denk  tijdens de periode  dat ik de V7 TV Box  heb getest sinds Juli  2019  gedurende 18 maanden  had ik  ook een probleem met de beeldkwaliteit . Casten perfect  beeld , kijken via V7 slechte beeldkwaliteit. Conclusie V7 decoder gaf het inkomend signaal van Proximus/Pickx niet correct weer.Mijn test decoder werd omgeruild maar heb nooit antwoord gekregen wat de reden was voor de slechte beeldkwaliteit van het toen malige Proximus team die de test opvolgde met onze feedback .

Kan je me eens uitleggen  hoe ik dit juist moet doen. Heb je nu ook een v7 decoder dan en werkt die wel naar behoren?

Pickx via Chromecast - NL - YouTube

Ok ik heb het net getest.Dit is helemaal miserabel. Het beeld is slechter en schokkerig met blokjes. Toch weeral bedankt om me te helpen. Als er nog tips zijn laat maar komen. Ooit zal het in orde komen😂

Reputatie 7
Badge +3

Kan je me eens uitleggen  hoe ik dit juist moet doen. Heb je nu ook een v7 decoder dan en werkt die wel naar behoren?

Ik heb sinds al Juli 2019 een V7 decoder, dacht dat ik dit eerder al had vermeld. Aan gezien je meld dat via Chromecast functie het beeld nog slechter is. Kan ik je aanraden een screenshot hier te plaatsen van het beeld via casting . Waarschijnlijk is het je V7 decoder of de HDMI kabel die een defect heeft. Geef zeker deze info door aan je contact persoon bij Proximus. Ik zelf laat dit nu ook verder over aan de medewerkers van Proximus. 

Het is vooral schokkerig. Dit is men 2de decoder dus ik denk niet echt dat het aan de decoder ligt die defect is of de hdmi kabel. Zal straks nog eens proberen een foto te trekken van het casten. Maar daar zie je de schokken natuurlijk niet.

Hoe is je decoder verbonden met bbox

Met een internetkabel

Ja dat is ook al in ieder geval de beste methode. Spijtig dat je geen andere TV om hebt om te testen , dan zou je kunnen zeker weten of het louter en allen iets met de TV te maken heeft dat je slechte beelden krijgt, een google chromecast HDMI dongle heb je waarschijnlijk niet  want dan zou je die op je tv kunnen aansluiten en pickx app gebruiken om te casten naar je tv.

Ik heb boven een oude HD ready tv van samsung met ook een v7 en daar wel goed beeld dus ligt het louter aan HD uitschakelen volgens mij op tv of decoder maar zoals we weten gaat dit jammer genoeg niet 

Je zou natuurlijk de beide V7 decoders kunnen omwisselen als test.

Het zou me verbazen als het zou werken.het zou willen zeggen dat ik 2 'kapotte' decoders heb gekregen en 1 goede. Ik kan het natuurlijk altijd eens proberen.😉

Ja, ik weet het, maar ik geef alleen maar mee wat ik allemaal zou ondernemen in zo’n geval. 

Reageer