Vraag

beeld en klank lopen niet gelijk.Ben

  • 9 December 2022
  • 6 reacties
  • 329 Bekeken

Geachte,

Ben nog maar een paar weken klant bij Proximus en regelmatig lopen beeld en klank niet synchroon. Dit is bijzonder vervelend. Heb ook al regelmatig de V7 decoder moeten opstarten. Kom van bij Telenet. Waar ik nooit problemen heb gehad. Indien geen verbetering ga ik terug naar Telenet.


6 reacties

FYI: PX moderatoren komen pas maandag terug langs op het forum om een setting te doen die dit kan verbeteren (gekend fenomeen dat voor de v7 regelmatig gemeld wordt op het forum)

ondertussen best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). Trouwens met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is. Zodat de Proximus forummedewerkers (moderators) hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad terug opnemen maandag.

NB: ook best erbij vermelden of je v7 rechtstreeks met utp kabel verbonden is met de bbox rechtstreeks en of je de bijgeleverd HDMI kabel gebruikt om via de HDMI ingang op je tv naar de klank te luiteren.

Ik ben ook nog maar enkele weken klant en heb o.a. ook dit probleem.

V7 is verbonden met wifi en verbinding met tv via hdmi.

Graag voor mij ook wijziging om dit te verbeteren.

 

TV bakje reageert traag of soms helemaal niet. Meerdere keren de melding 'battery low' gekregen. Ook met nieuwe batterijen. Lampje van batterij op de remote flikkert soms rood.

 

Na opstarten soms geen geluid.

Wat helpt is hdmi kabel uit en inpluggen.

Of

Naar instellingen/Apparaatvoorkeuren/Geluid/Indeling selecteren gaan en switchen tussen' Automatisch' en 'Surround nooit gebruiken'.

Bij beide opties opstart gehad zonder geluid. 

Grappige is dat na een opstart zonder geluid en wanneer je gaat naar de optie om systeemgeluiden aan/uit te switchen je het systeemgeluid deuntje tijdens die switch kan horen. Er kan dus wel degelijk geluid verzonden worden naar de tv. Dus geen foutieve instelling en geen foutieve hdmi kabel.

 

Any tips? 

 

Vandaag ook weer zeer veel problemen bij het opstarten.  Klank zonder beeld. Decoder opnieuw moeten opstarten.  Daarna liep beeld en klank niet synchroon. Na middag Netflix willen opstarten.  Lukte niet.  Opnieuw de decoder moeten herstarten.  Ik ben nog maar een paar weken klant komende van Telenet. Overgestapt wegens de samenwerking Proximus-Belfius (echtgenote werkt bij Belfius).  Bij Telenet nooit of nooit problemen gehad.  En ook nog dit : bellen met de gsm kan enkel langs de voorruit van het appartement. Ergens anders in het appartement geen bereik. Was met Telenet totAl heeft dit uiteraard niets te maken met ontvangstvan digitale tv. In ieder geval : als dit alles blijft duren ga ik terug naat Telenet. 

Reeds 6 dagen en nog steeds geen reactie van een proximus moderator... Misschien moeten er nog overuren opgenomen worden vóór het einde van het jaar.

Maar laat me zeggen dat de irritaties zich nogal beginnen opstapelen. 

 

Vandaag weer zeer veel problemen gehad. Android box weer twee keer moeten heropstarten.  Daarna een hele tijd klank maar geen beeld. Na een switch naar Netflix lukte het eindelijk toch. Maar wel met de nodige foute synchronisatie tussen beeld en geluid.  Voorts kan ik binnen mijn appartement niet telefoneren met de gsm.  Enkel aan de voorruit lukt het met veel moeite. Ik kom over van  Telenet waar ik 11 jaar klant was en ben pas Proximus klant sinds 21 november.  Bovenvermelde problemen heb ik bij Telenet nooit gekend. Ook niet voor het telefoneren. En dus is de kogel door de kerk : ik ga terug naar Telenet.

Reputatie 7
Badge +4

@Vjetaa Is je decoder aangesloten met de HDMI-kabel die erbij geleverd was ? Heb je eventueel al eens op een andere HDMI-poort van je TV geprobeerd ?

Ik heb een afspraak voor je geboekt op 27/12 tussen 8 en 12.30u om dit verder voor je na te kijken na deze negatieve start.

@Roosens1 Heb je de mogelijkheid eens te testen met een andere kabel tussen je modem en decoder ? Kan je ook je modem eens mee herstarten als je nog problemen ondervindt ? Ook voor u heb ik een afspraak geboekt op 27/12 tussen 8 en 12.30u na deze slechte start. 

Als deze afspraak niet past voor je, kan je dit wijzigen via My Proximus, chat of telefonisch via 080022800

Reageer