Vraag

Beeld en geluid niet synchroon Proximus tv

  • 1 september 2018
  • 54 reacties
  • 4022 Bekeken

Wij zijn sinds woensdag overgestapt van Telenet naar Proximus, maar we merken wel echter op dat het geluid niet synchroon is met het beeld. We hebben dit op alle zenders. Het is echt storend. Hopelijk kan dit op een manier opgelost worden want nu hebben we wel de vraag of we er goed aan hebben gedaan om over te stappen.

54 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@Koertjen : Welke televisie hebt u? Graag type en model. Soms kan een firmware upgrade van uw TV synchronisatieproblemen oplossen.

Als bijkomende info: voor een deel zou software update van de TV dit lipsync probleem inderdaad kunnen verbeteren maar voor de V6 moet er ook nog een firmware update gebeuren om de AV lipsync in orde te brengen volgens Proximus.

LG 55UM7450PLA Automatische updates staan aan op, alles verbonden via kabels, geen bluetooth of wireless.

Net ontdekt dat na algehele resets van alle apparatuur en met op de TV Audio A/V Synchronisatie Bypass aangezet het probleem vandaag althans, en voor zover ik het nog kon zien, opgelost leek voor Live, nog te bezien of het dan weer niet goed is voor Netflix of later terugkomt of wat dan ook.

Ter info volgens info van anderen kwam dit na een tijd wel terug, maar wie weet heb jij meer geluk :wink:

Reageer