Vraag

Beeld en geluid niet synchroon bij opnames / replay


Beste,

sinds de overschakeling naar de V7 decoder ervaren wij problemen bij het afspelen van opnames en TV replay.

 

Het geluid en beeld lopen dan niet synchroon.

 

Noch wanneer we rechtstreeks geluid afspelen op de TV noch via de soundbar.

 

Ik lees dat dit een gekend probleem is, maar is er concreet al een oplossing voor?


101 reacties

Hi @Pat52 - klopt, kabels zijn belangrijk, gebruik expliciet vergulde 8k kabels. Apple TV 4K etc allemaal geen issue, enkel met de tv box er tussen zijn problemen met ARC.

Thanks @Martin - ik bekijk de link ook alvast

Reputatie 7
Badge +4

@IMT Ik heb een aanpassing gedaan aan je tv-profiel en dit zou nu geen hinder meer mogen geven.

Reputatie 7
Badge +4

@johan 3282 Ik heb een instelling aangepast op je lijn. Normaalgezien zou je hierdoor geen of weinig hinder meer mogen hebben bij het zappen. 

Reputatie 7
Badge +4

@Aramat198p Ook op uw lijn heb ik aanpassingen gedaan. Kan je het eens uittesten? Had je het probleem op beide decoders ? 

@Martin We stellen een extra buffer in bij het zappen en stellen retransmissie in waarbij defecte datapakketjes hersteld worden. 

Reputatie 7
Badge +4

@Aramat198p Er zal een kleine vertraging op je wifi zitten waardoor je dit beneden wel hebt. Blijft “link quality” altijd groen branden op je wifi bridge ? Kan je je bridge wat verplaatsen (voor ipv achter de tv, een schapje hoger of lager,...) en bekijken of je zo minder problemen hebt ?

Als je toch , enkel om te testen, even een kabel zou kunnen gebruiken kunnen we met zekerheid uitsluiten of het aan de wifiverbinding ligt. 

Reputatie 7
Badge +4

@Witte Herder Ik heb een aantal aanpassingen gedaan op je lijn. Kan je eens testen of het nu beter is ?

Reputatie 2

Beste

Bedankt voor de snelle reactie.

Op dit ogenblik is alles in orde hopelijk blijft het zo.

Ik zal na een week testen u het resultaat laten weten.

Groeten

Witte Herder

Heb dit probleem nu plots ook met mijn nieuw V7!!!

Dit kan toch niet??

Alle opnames, geen enkeleloopt synchroon. 

Mijn beide decoder software staat op Build PTY1.200914.001.PXM-SW-3.64.1

Geen update beschikbaar.

Daar zijn ze bij engineering continu mee bezig om de V7 te verbeteren 

Kijk ook eens of je de laatste software versie staan hebt  die ze nu geleidelijk aan het uitrollen zijn 

  • 13//03/21 geleidelijke uitrol van nieuwe versie (eerst bij beperkt aantal decoders):
    MW build 3.68.0 en APK 4.68.4 

Je kunt proberen om manueel te controleren op een update:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

 

Reputatie 7
Badge +4

@MadissonEden Ik heb hiervoor een aanpassing op je tv-profiel gedaan. Hierdoor zou je dit niet meer mogen voorhebben. 

@phamels Het probleem is dat de TV box nog steed's op een oude android versie 9 draait en Android TV op versie 10 draait en die wordt beging volgend jaar geüpdatet naar versie 11 naar gelang de ondersteuning van het merk van je TV.

Ik was één van de zovele testers van de Tv Box (android decoder) in 2019 alvorens deze werd gecommercialiseerd/vrijgave installatie bij de klanten. Heb veel feedback gegeven via een prive forum en email adres voor deze decoder, maar kreeg amper antwoord  terug van Proximus. Ik ben zeker dat dat de verouderde android versie de oorzaak is van de vele problemen met deze TV Box (Android decoder). De TV Box van Telenet werkt  die via android besturingssysteem ?

 

De TV box van Telenet gebruikt geen Android maar had dan weer zijn andere problemen :-)

laat ons hopen op een update die mogelijks wat problemen oplost maar zoals dat gaat misschien weer nieuwe meebrengt 🙂 99 little bugs in the code, 99 little bugs, you take one out and patch it around, 112 bugs in the code!

Hier net hetzelfde, zeer vervelend, zeker als de opname dan ook nog eens ondertiteling heeft.

al weken zo, pauzeren, 10 sec goed, beeld vertraagd en weer van’t zelfde.

Dit gebeurt bij opnames en terugkijken.

Proximus forummedewerkers kunnen ook iets aan de instellingen veranderen om dit eventueel beter te maken.

Heb je het na reset van de decoder dan ook na 10 sec het probleem terug?

Reputatie 2
Badge

Bij onze installatie treedt dit nu ook op. Ongeveer een maand geleden.
 Dan plots in orde.
Nu de laatste dagen weeral.

Wat aan te doen?

Reputatie 7
Badge +4

@phamels Hoe is je decoder met je modem verbonden? Draadloos of met een kabel? Kan je beide toestellen eens herstarten? 

Reputatie 7
Badge +4

@Vk2002 en @Kawa_joker Kunnen jullie je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het na.

Reputatie 1

@IMT Ik heb een aanpassing gedaan aan je tv-profiel en dit zou nu geen hinder meer mogen geven.

Hebt u retranmissie aangepast naar enabled of 500 collega? 

Hoe doe je dit? @DaisyS 

Hier ook nog altijd hetzelfde probleem, moet meerdere keren per dag mijn digirecorder opnieuw opstarten en dan is dit probleem soms enkele uurtjes opgelost. Kunnen jullie een oplossing voor ons vinden?

Reputatie 4
Badge +2

@novaboy1  Het is een vraag die we altijd stellen bij problemen met beeld en geluid voor alle apparaten die er tussen zitten er tussenuit te halen zodat we zeker zijn dat het niets anders kan zijn. Is het alleen bij replay of ook opnames en live tv?

Reputatie 7
Badge +4

@VBdesign Kan je dit nu nogmaals testen? 

Reputatie 7
Badge +3

@Ttzk 

heb je de android decoder al eens herstart?

Je Android TV Box herstarten - YouTube

 

Geert

@Ttzk

heb je de android decoder al eens herstart?

Je Android TV Box herstarten - YouTube

 

Geert

Zeker. Los hiervan zijn er meer dan genoeg andere problemen waardoor we regelmatig moeten herstarten. Wat uiteraard geen oplossing is.

Hetzelfde hier. Beeld en geluid niet synchroon. Stekker van de decoder even uitgetrokken en nu is het weer beter. Maar ik neem aan dat dit toch niet de bedoeling moet zijn om tv te kunnen kijken ??? Is al de zoveelste probleem bij Proximus. Soms is het contrast ook niet goed wanneer we opstarten en nu dit .. altijd iets. 

Prox kan wel iets aanpassen aan de instellingen dus best afwachten tot ze je morgen hiermee verder kunnen helpen.

Reageer