Vraag

Beeld en geluid niet synchroon bij opnames / replay

  • 16 April 2021
  • 75 reacties
  • 2403 Bekeken

Beste,

sinds de overschakeling naar de V7 decoder ervaren wij problemen bij het afspelen van opnames en TV replay.

 

Het geluid en beeld lopen dan niet synchroon.

 

Noch wanneer we rechtstreeks geluid afspelen op de TV noch via de soundbar.

 

Ik lees dat dit een gekend probleem is, maar is er concreet al een oplossing voor?


75 reacties

Reputatie 6
Badge +4

@IMT Ik heb een aanpassing gedaan aan je tv-profiel en dit zou nu geen hinder meer mogen geven.

Reputatie 7
Badge +4

@johan 3282 Ik heb een instelling aangepast op je lijn. Normaalgezien zou je hierdoor geen of weinig hinder meer mogen hebben bij het zappen. 

Reputatie 7
Badge +4

@Aramat198p Ook op uw lijn heb ik aanpassingen gedaan. Kan je het eens uittesten? Had je het probleem op beide decoders ? 

@Martin We stellen een extra buffer in bij het zappen en stellen retransmissie in waarbij defecte datapakketjes hersteld worden. 

Reputatie 7
Badge +4

@Aramat198p Er zal een kleine vertraging op je wifi zitten waardoor je dit beneden wel hebt. Blijft “link quality” altijd groen branden op je wifi bridge ? Kan je je bridge wat verplaatsen (voor ipv achter de tv, een schapje hoger of lager,...) en bekijken of je zo minder problemen hebt ?

Als je toch , enkel om te testen, even een kabel zou kunnen gebruiken kunnen we met zekerheid uitsluiten of het aan de wifiverbinding ligt. 

Reputatie 7
Badge +4

@Witte Herder Ik heb een aantal aanpassingen gedaan op je lijn. Kan je eens testen of het nu beter is ?

Reputatie 2

Beste

Bedankt voor de snelle reactie.

Op dit ogenblik is alles in orde hopelijk blijft het zo.

Ik zal na een week testen u het resultaat laten weten.

Groeten

Witte Herder

Heb dit probleem nu plots ook met mijn nieuw V7!!!

Dit kan toch niet??

Alle opnames, geen enkeleloopt synchroon. 

Mijn beide decoder software staat op Build PTY1.200914.001.PXM-SW-3.64.1

Geen update beschikbaar.

Daar zijn ze bij engineering continu mee bezig om de V7 te verbeteren 

Kijk ook eens of je de laatste software versie staan hebt  die ze nu geleidelijk aan het uitrollen zijn 

  • 13//03/21 geleidelijke uitrol van nieuwe versie (eerst bij beperkt aantal decoders):
    MW build 3.68.0 en APK 4.68.4 

Je kunt proberen om manueel te controleren op een update:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

 

Reputatie 7
Badge +4

@MadissonEden Ik heb hiervoor een aanpassing op je tv-profiel gedaan. Hierdoor zou je dit niet meer mogen voorhebben. 

Hier net hetzelfde, zeer vervelend, zeker als de opname dan ook nog eens ondertiteling heeft.

al weken zo, pauzeren, 10 sec goed, beeld vertraagd en weer van’t zelfde.

Dit gebeurt bij opnames en terugkijken.

Proximus forummedewerkers kunnen ook iets aan de instellingen veranderen om dit eventueel beter te maken.

Heb je het na reset van de decoder dan ook na 10 sec het probleem terug?

Reputatie 2
Badge

Bij onze installatie treedt dit nu ook op. Ongeveer een maand geleden.
 Dan plots in orde.
Nu de laatste dagen weeral.

Wat aan te doen?

@IMT Ik heb een aanpassing gedaan aan je tv-profiel en dit zou nu geen hinder meer mogen geven.

Hebt u retranmissie aangepast naar enabled of 500 collega? 

Hier ook nog altijd hetzelfde probleem, moet meerdere keren per dag mijn digirecorder opnieuw opstarten en dan is dit probleem soms enkele uurtjes opgelost. Kunnen jullie een oplossing voor ons vinden?

Reputatie 4
Badge +1

@novaboy1  Het is een vraag die we altijd stellen bij problemen met beeld en geluid voor alle apparaten die er tussen zitten er tussenuit te halen zodat we zeker zijn dat het niets anders kan zijn. Is het alleen bij replay of ook opnames en live tv?

Reputatie 6
Badge +4

@VBdesign Kan je dit nu nogmaals testen? 

Reputatie 7
Badge +3

@Ttzk 

heb je de android decoder al eens herstart?

Je Android TV Box herstarten - YouTube

 

Geert

@Ttzk

heb je de android decoder al eens herstart?

Je Android TV Box herstarten - YouTube

 

Geert

Zeker. Los hiervan zijn er meer dan genoeg andere problemen waardoor we regelmatig moeten herstarten. Wat uiteraard geen oplossing is.

Hetzelfde hier. Beeld en geluid niet synchroon. Stekker van de decoder even uitgetrokken en nu is het weer beter. Maar ik neem aan dat dit toch niet de bedoeling moet zijn om tv te kunnen kijken ??? Is al de zoveelste probleem bij Proximus. Soms is het contrast ook niet goed wanneer we opstarten en nu dit .. altijd iets. 

Prox kan wel iets aanpassen aan de instellingen dus best afwachten tot ze je morgen hiermee verder kunnen helpen.

Ook ik heb dit sinds deze week , erg irritant , vooral als je er op begint te focussen

Hier soms het zelfste probleem, gisteren toevallig ook voorgehad.

Ook hetzelfde probleem hier. Beeld en geluid zeker 5 seconden van elkaar verwijderd bij opnames en herbekijken. Op pauze zetten werkt voor 5 seconden, dan blijft het beeld hangen en weer hetzelfde probleem.

Zoveelste probleem sinds de nieuwe decoder, nog geen enkele verbetering gezien tegenover de oude, enkel zaken die niet meer deftig werken en frustraties opleveren…

Ik hoop dat dit ook voor ons kan opgelost worden, want op dit moment is het gewoon onbruikbaar en wordt ik weeral verplicht van GRATIS apps te gebruiken en te streamen naar mijn TV om een programma te kunnen zien.

Reputatie 4
Badge +1

@TBX  Heeft u reeds een reset van de decoder geprobeerd? Zou u uw forumprofiel kunnen aanvullen zodat we kunnen kijken wat er aan de hand is?

Ik ben momenteel niet thuis, maar heb dit al verschillende malen gedaan.

Reageer