Vraag

Beeld en geluid niet synchroon bij opnames / replay


Beste,

sinds de overschakeling naar de V7 decoder ervaren wij problemen bij het afspelen van opnames en TV replay.

 

Het geluid en beeld lopen dan niet synchroon.

 

Noch wanneer we rechtstreeks geluid afspelen op de TV noch via de soundbar.

 

Ik lees dat dit een gekend probleem is, maar is er concreet al een oplossing voor?


101 reacties

De TN TV-box werkt op basis van het Horizon 4-platform van moederbedrijf Liberty Global. In Nederland.

Maar voor de rest weet ik geen details hieromtrent.

@phamels Het probleem is dat de TV box nog steed's op een oude android versie 9 draait en Android TV op versie 10 draait en die wordt beging volgend jaar geüpdatet naar versie 11 naar gelang de ondersteuning van het merk van je TV.

Ik was één van de zovele testers van de Tv Box (android decoder) in 2019 alvorens deze werd gecommercialiseerd/vrijgave installatie bij de klanten. Heb veel feedback gegeven via een prive forum en email adres voor deze decoder, maar kreeg amper antwoord  terug van Proximus. Ik ben zeker dat dat de verouderde android versie de oorzaak is van de vele problemen met deze TV Box (Android decoder). De TV Box van Telenet werkt  die via android besturingssysteem ?

 

De TV box van Telenet gebruikt geen Android maar had dan weer zijn andere problemen :-)

laat ons hopen op een update die mogelijks wat problemen oplost maar zoals dat gaat misschien weer nieuwe meebrengt 🙂 99 little bugs in the code, 99 little bugs, you take one out and patch it around, 112 bugs in the code!

Je zal waarschijnlijk zo ook problemen hebben met audio lip sync want ik zie dat PX daarom  voorstelt om de HDMI kabel van de V7 dec  rechtstreeks op de TV aan te sluiten en dan via ARC naar je versterker.

Het lipsync probleem was opgelost met modem en decoder herstarten, was ook enkel bij tv replay en opnames.

Reputatie 6
Badge +2

@phamels Het probleem is dat de TV box nog steed's op een oude android versie 9 draait en Android TV op versie 10 draait en die wordt beging volgend jaar geüpdatet naar versie 11 naar gelang de ondersteuning van het merk van je TV.

Ik was één van de zovele testers van de Tv Box (android decoder) in 2019 alvorens deze werd gecommercialiseerd/vrijgave installatie bij de klanten. Heb veel feedback gegeven via een prive forum en email adres voor deze decoder, maar kreeg amper antwoord  terug van Proximus. Ik ben zeker dat dat de verouderde android versie de oorzaak is van de vele problemen met deze TV Box (Android decoder). De TV Box van Telenet werkt  die via android besturingssysteem ?

 

Je zal waarschijnlijk zo ook problemen hebben met audio lip sync want ik zie dat PX daarom  ook voorstelt om de HDMI kabel van de V7 dec  rechtstreeks op de TV aan te sluiten en dan via ARC naar de versterker ipv rechtstreeks.

zit er op je versterker ook een S/PDIF aansluiting dan zou je de decoder via spdif kunnen verbinden met je versterker

Hi @Pat52 - klopt, zoals het zou moeten gezien TV Audio via ARC naar de versterker moet gaan (AndroidTV)

zou zonde zijn dat de audio van de TV box eerst van de TV naar de versterker moet gaan. Dit was nooit een probleem met de Telenet TV box en lijkt me dus eerder een slechte implementatie van ARC op de Proximus TV box

Reputatie 6
Badge +2

@phamels Sluit je de TV Box rechtstreeks aan op je versterker ? Als ik het goed begrijp  uit je bericht .

@DaisyS top! Lijkt voorlopig weer in orde! Blijft nog het probleem dat de HDMI aansluiting van de tv box iets verkeerd doet met ARC. ARC versterker/tv en andere toestellen (blu-ray speler, game console, Apple TV) werkt perfect tot de box op de versterker bij wordt aangesloten. Geen geluid meer via ARC tot de box losgekoppeld wordt, instant terug normale werking van ARC

Je dient de Tv Box aan te sluiten op de HDMI poort met ARC ondersteuning op je TV toestel. 

Hi @Pat52 - klopt, kabels zijn belangrijk, gebruik expliciet vergulde 8k kabels. Apple TV 4K etc allemaal geen issue, enkel met de tv box er tussen zijn problemen met ARC.

Thanks @Martin - ik bekijk de link ook alvast

Reputatie 6
Badge +2

@phamels Graag gedaan . Je gebruikt toch de HDMI kabel die bij de TV Box was? 

Wat voor HDMI kabel heb je nodig voor ARC en eARC? Gebruik altijd een type 2.0 high Speed kabel voor ARC of een type 2.1 Ultra High Speed HDMI kabel voor eARC. Type 1.4 is niet geschikt voor een 4K of 8K televisie en moderne geluidsapparatuur.

TBI: blijkbaar nog problemen met ARC bv: Decoder V7 HDMI ARC | Proximus Forum

@Pat52 bedankt voor de tip maar helaas al geprobeerd. Lijkt me echt iets met de ARC implementatie fout te zijn die voor storing zorgt.

Reputatie 6
Badge +2

@phamels  In de TV Box (android decoder) eens proberen via instellingen - naar instellingen toestel - naar apparaat voorkeuren gaan - daar geluid selecteren en daar deze op surround zetten. En het audio volume van je Tv Box op maximum zetten 

Het volume van je Android TV Box op maximum zetten - YouTube

Geluidsprobleem

Heb je een geluidsprobleem met je Android TV Box? Druk gelijktijdig op de knop  SUB en het volume   van je Proximus-afstandsbediening en controleer of het geluid van je TV Box op maximum staat.

 

@DaisyS top! Lijkt voorlopig weer in orde! Blijft nog het probleem dat de HDMI aansluiting van de tv box iets verkeerd doet met ARC. ARC versterker/tv en andere toestellen (blu-ray speler, game console, Apple TV) werkt perfect tot de box op de versterker bij wordt aangesloten. Geen geluid meer via ARC tot de box losgekoppeld wordt, instant terug normale werking van ARC

Reputatie 7
Badge +4

@phamels Hoe is je decoder met je modem verbonden? Draadloos of met een kabel? Kan je beide toestellen eens herstarten? 

Idem hetzelfde probleem enkel bij opnames / replay hier.

Reputatie 4
Badge +2

@Vk2002  Zou je eens kunnen testen als je de decoder rechtstreeks verbind met de internetbox of je probleem opgelost is.

Hoe doe je dit? @DaisyS 

@Kawa_joker Privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent), in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Beste,

 

Dat staat er al in. 

Hoe doe je dit? @DaisyS 

Reputatie 7
Badge +4

@Vk2002 en @Kawa_joker Kunnen jullie je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het na.

Beste, ons geluid en beeld lopen niet synchroon wat kan hier aan gedaan worden want ben met alles over gestapt van telenet naar proximus maar dan moet het wel deftig werken

Ook wij zijn lid van het synchro clubje. Kan u bij ons ook aanpassen aub. 

Reputatie 7
Badge +3

@Jan wauters 

ik heb de nieuwe software gelanceerd, je mag de bbox3 en de android decoder eens herstarten.

 

Geert

@GeertC : klantnummer is toegevoegd

 

Reputatie 7
Badge +3

@Jan wauters 

je mag je klantnummer even toevoegen aan je profiel, dan kijk ik dit eens na.

 

Geert

Reageer