Vraag

Beeld en geluid niet synchroon bij opnames / replay


Beste,

sinds de overschakeling naar de V7 decoder ervaren wij problemen bij het afspelen van opnames en TV replay.

 

Het geluid en beeld lopen dan niet synchroon.

 

Noch wanneer we rechtstreeks geluid afspelen op de TV noch via de soundbar.

 

Ik lees dat dit een gekend probleem is, maar is er concreet al een oplossing voor?


103 reacties

@HadewychT Zelfde probleem hier, de laatste tijd zeer veel last van dat beeld/geluid niet gelijk lopen. Scheelt soms een halve seconde.

Reputatie 7
Badge +3

@Ttzk 

heb je de android decoder al eens herstart?

Je Android TV Box herstarten - YouTube

 

Geert

@Ttzk

heb je de android decoder al eens herstart?

Je Android TV Box herstarten - YouTube

 

Geert

Zeker. Los hiervan zijn er meer dan genoeg andere problemen waardoor we regelmatig moeten herstarten. Wat uiteraard geen oplossing is.

Reputatie 1

@IMT Ik heb een aanpassing gedaan aan je tv-profiel en dit zou nu geen hinder meer mogen geven.

Hebt u retranmissie aangepast naar enabled of 500 collega? 

Hier ook hetzelfde probleem, zeer vervelend. Al verschillende keren opnieuw opgestart maar is geen oplossing.

 

Ook hetzelfde probleem hier. Beeld en geluid zeker 5 seconden van elkaar verwijderd bij opnames en herbekijken. Op pauze zetten werkt voor 5 seconden, dan blijft het beeld hangen en weer hetzelfde probleem.

Zoveelste probleem sinds de nieuwe decoder, nog geen enkele verbetering gezien tegenover de oude, enkel zaken die niet meer deftig werken en frustraties opleveren…

Ik hoop dat dit ook voor ons kan opgelost worden, want op dit moment is het gewoon onbruikbaar en wordt ik weeral verplicht van GRATIS apps te gebruiken en te streamen naar mijn TV om een programma te kunnen zien.

Reputatie 7
Badge +3

@proximusgebruiker123 

Doet het zich nu nog voor?

 

Geert

@HadewychT @GeertC 

Beste,

 

Ook hier gelijkaardig probleem: Bij replay of opnamens loopt het geluid voor op het beeld. Geluid wordt rechtstreeks via de tv afgespeeld. 

Reputatie 2
Badge

Kan dit voor mij ook aub uitgevoerd worden? Thx.

Beste, 

 

Hier hetzelfde probleem, al weken foutcodes met de melding ‘oeps er ging iets mis’. Al vanalles geprobeerd. Het geluid en beeld dat niet synchroon is is sinds vandaag. Dit alles sinds de nieuwe decoder V7. Kan ik ook geholpen worden aub? Klantennummer staat op profiel.

 

mvg

Reputatie 7
Badge +4

@NVE94 @JLPS_ @MelissaV Ik heb de aanpassingen voor jullie gedaan. 

Ondertussen is dit probleem ook doorgespeeld aan de verantwoordelijken voor de decoder zodat ze kunnen onderzoeken wat de oorzaak is. 

Bij mij is er ook dit probleem wat hebben jullie gedaan om dit op te lossen 

De Prox forummedewerkers kunnen een instelling veranderen.

@NVE94 @JLPS_ @MelissaV Ik heb de aanpassingen voor jullie gedaan. 

Ondertussen is dit probleem ook doorgespeeld aan de verantwoordelijken voor de decoder zodat ze kunnen onderzoeken wat de oorzaak is. 

Beste,

Het lijkt synchroon te zijn nu maar de kleuren/beeld zijn helemaal veranderd bij de opnames. Alles is ‘roodgetint’ en te fel/slechte beeldkwaliteit. 
 

Gisteren kreeg ik bijkomend ook een nieuwe foutmelding P131 en kon ik geen tv kijken. Ik heb ook al andere foutcodes gehad. 
 

Kan ik gecontacteerd worden door de verantwoordelijken? Ik wil dit graag zo snel mogelijk opgelost..

 

 

@NVE94 @JLPS_ @MelissaV Ik heb de aanpassingen voor jullie gedaan. 

Ondertussen is dit probleem ook doorgespeeld aan de verantwoordelijken voor de decoder zodat ze kunnen onderzoeken wat de oorzaak is. 

Beste,

Het lijkt synchroon te zijn nu maar de kleuren/beeld zijn helemaal veranderd bij de opnames. Alles is ‘roodgetint’ en te fel/slechte beeldkwaliteit. 
 

Gisteren kreeg ik bijkomend ook een nieuwe foutmelding P131 en kon ik geen tv kijken. Ik heb ook al andere foutcodes gehad. 
 

Kan ik gecontacteerd worden door de verantwoordelijken? Ik wil dit graag zo snel mogelijk opgelost..

 

 

De kleuren lijken opgelost. Het beeld lijkt wel nog vertraging te hebben en de foutcodes zijn er ook nog

Hier ook nog altijd hetzelfde probleem, moet meerdere keren per dag mijn digirecorder opnieuw opstarten en dan is dit probleem soms enkele uurtjes opgelost. Kunnen jullie een oplossing voor ons vinden?

Reputatie 7
Badge +5

@VBdesign Kan je dit nu nogmaals testen? 

Beste proximus

Hier het zelfde bovenvermelde probleem heb de stekker reeds uitgetrokken  box gereset maar niks helpt pfff om zot van te worden  

 

Reputatie 7
Badge +5

@Gunti Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel?

Reputatie 2

Zelfde probleem,bij Replay kijken beeld en geluid niet synchroon !

Reputatie 5
Badge +2

@Gunti @novaboy1  Kunnen jullie dit eens testen als de decoder rechtstreeks is aangesloten op de Bbox?

Reputatie 2

Deze is rechtstreeks aangesloten op de Bbox hoor.

Reputatie 5
Badge +2

@novaboy1 Ik heb net even gekeken en ik krijg terug dat de decoder achter een switch of verdeler zou staan? Is het mogelijk om de decoder rechtstreeks aan te sluiten? Dus zonder tussen apparaten.

Reputatie 2

De decoder is sinds aanvang verbonden met ethernetkabel,dus niet via WIFI,etc… . Alles was aanvankelijk ok,het is enkel de voorbije dagen dat het fenomeen zich voordoet ! Dit heeft dus niets te maken met de opstelling van de apparatuur,het lijkt mij eerder een technisch probleem.

 

Reputatie 5
Badge +2

@novaboy1  Het is een vraag die we altijd stellen bij problemen met beeld en geluid voor alle apparaten die er tussen zitten er tussenuit te halen zodat we zeker zijn dat het niets anders kan zijn. Is het alleen bij replay of ook opnames en live tv?

Reageer