Vraag

Beeld en geluid niet synchroon bij opnames / replay



Toon eerste bericht

103 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@novaboy1 Ik heb net even gekeken en ik krijg terug dat de decoder achter een switch of verdeler zou staan? Is het mogelijk om de decoder rechtstreeks aan te sluiten? Dus zonder tussen apparaten.

Reputatie 1

Ik heb ook hetzelfde probleem en na aan een uitzetten is het opgelost. Ik ben trouwens een technieker van proximus maar ik heb dit probleem nooit bij een klant gezien dus is het makkelijk telefonisch op te lossen neem ik aan. Kan een collega mij terugvinden via teams en schrijven hoe dat opgelost kan worden en mijn lijn ook aanpassen? Alvast bedankt 

Daar zijn ze bij engineering continu mee bezig om de V7 te verbeteren 

Kijk ook eens of je de laatste software versie staan hebt  die ze nu geleidelijk aan het uitrollen zijn 

  • 13//03/21 geleidelijke uitrol van nieuwe versie (eerst bij beperkt aantal decoders):
    MW build 3.68.0 en APK 4.68.4 

Je kunt proberen om manueel te controleren op een update:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

 

dank voor je bericht. Spijtig genoeg nog niet op de nieuwe versie. Via manuele update lukte het ook niet. Nog even wachten dus :disappointed:

Ik heb mij dit ook al dikwijls afgevraagd wat die instelling juist inhoudt, is dit iets dat op de v7 decoder zelf aangepast wordt ?

Hi @Pat52 - klopt, zoals het zou moeten gezien TV Audio via ARC naar de versterker moet gaan (AndroidTV)

zou zonde zijn dat de audio van de TV box eerst van de TV naar de versterker moet gaan. Dit was nooit een probleem met de Telenet TV box en lijkt me dus eerder een slechte implementatie van ARC op de Proximus TV box

Beste, ons geluid en beeld lopen niet synchroon wat kan hier aan gedaan worden want ben met alles over gestapt van telenet naar proximus maar dan moet het wel deftig werken

Je zal waarschijnlijk zo ook problemen hebben met audio lip sync want ik zie dat PX daarom  ook voorstelt om de HDMI kabel van de V7 dec  rechtstreeks op de TV aan te sluiten en dan via ARC naar de versterker ipv rechtstreeks.

zit er op je versterker ook een S/PDIF aansluiting dan zou je de decoder via spdif kunnen verbinden met je versterker

Reputatie 7
Badge +3

@phamels Het probleem is dat de TV box nog steed's op een oude android versie 9 draait en Android TV op versie 10 draait en die wordt beging volgend jaar geüpdatet naar versie 11 naar gelang de ondersteuning van het merk van je TV.

Ik was één van de zovele testers van de Tv Box (android decoder) in 2019 alvorens deze werd gecommercialiseerd/vrijgave installatie bij de klanten. Heb veel feedback gegeven via een prive forum en email adres voor deze decoder, maar kreeg amper antwoord  terug van Proximus. Ik ben zeker dat dat de verouderde android versie de oorzaak is van de vele problemen met deze TV Box (Android decoder). De TV Box van Telenet werkt  die via android besturingssysteem ?

 

Je zal waarschijnlijk zo ook problemen hebben met audio lip sync want ik zie dat PX daarom  voorstelt om de HDMI kabel van de V7 dec  rechtstreeks op de TV aan te sluiten en dan via ARC naar je versterker.

Het lipsync probleem was opgelost met modem en decoder herstarten, was ook enkel bij tv replay en opnames.

Reputatie 5
Badge +2

@Vk2002  Zou je eens kunnen testen als je de decoder rechtstreeks verbind met de internetbox of je probleem opgelost is.

Reputatie 2
Badge

Beste Martin

Ik heb deze update binnen gekregen op 29/01/2022.

In de rubriek "V7 stand van zaken "wordt er alleen over deze update gesproken en niet over 

pxm-sw 3.84.0.

Welke is nu de laatste ik weet het ook niet.

Groeten

witte Herder

 

 

 

De TN TV-box werkt op basis van het Horizon 4-platform van moederbedrijf Liberty Global. In Nederland.

Maar voor de rest weet ik geen details hieromtrent.

@Witte Herder het laatste dat daar vermeld staat is  : 

  • Middleware-versie PXM-SW-3.84.0 App versie 4.87.6

je kan ook controleren of er nieuwe software klaar staat door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

Reputatie 2
Badge

Beste Martin

Dit is raar

Hier staat : december 2021 Mw 3.80.0 en APK 4.87.6 update voor klanten in Oost en West Vlaanderen

( om te beginnen)

Groeten

Witte Herder

Reputatie 7
Badge +4

@NVE94 @JLPS_ @MelissaV Ik heb de aanpassingen voor jullie gedaan. 

Ondertussen is dit probleem ook doorgespeeld aan de verantwoordelijken voor de decoder zodat ze kunnen onderzoeken wat de oorzaak is. 

Idem hetzelfde probleem enkel bij opnames / replay hier.

De recentste versie van software zal nooit tegelijk voor iedere v7 decoder klaar gezet worden voor update maar in verschillende fases en dit uit voorzorg, want stel dat er toch een onverwachte bug ingeslopen zit dan zal iedereen tegelijk met het probleem af te reken hebben dus doen ze het in stapjes en wachten af of er problemen gemeld worden na de software update enz...

Wij hebben ook steeds dit probleem. Alle tips hierboven vermeld geprobeerd , zonder enig succes. Jammer dat dit steeds voorvalt en volgens ik lees , er nog heel wat mensen zijn die dit probleem hebben. 
Kan er gekeken worden om eventueel ook aanpasding op tv profiel te doen ,

?

Reputatie 2

De decoder is sinds aanvang verbonden met ethernetkabel,dus niet via WIFI,etc… . Alles was aanvankelijk ok,het is enkel de voorbije dagen dat het fenomeen zich voordoet ! Dit heeft dus niets te maken met de opstelling van de apparatuur,het lijkt mij eerder een technisch probleem.

 

Bij mij is er ook dit probleem wat hebben jullie gedaan om dit op te lossen 

Hier ook hoor. Sinds gisteren dit type decoder en ook enkel maar problemen met audio en beeld die niet synchroon wenst te gaan. 

Hier ook hetzelfde probleem, zeer vervelend. Al verschillende keren opnieuw opgestart maar is geen oplossing.

 

De Prox forummedewerkers kunnen een instelling veranderen.

welke softwareversie staat er dan bij u op?

Ook net zoals bij Karim hierboven: PTY1.200914.001.PXM-SW-3.64.1

Als ik de decoder uit het stopcontact haal en terug opstart is het tijdelijk beter. Hopelijk snel beter, lijkt me niet echt de bedoeling om zo tv te zien. 😇😅

Reageer