Vraag

Beeld en geluid niet synchroon bij opnames / replay

Toon eerste bericht

101 reacties

Reputatie 2

Beste

Zelfde probleem.

Hier is de V7 verbonden via kabel.

Door de decoder stroomloos te zetten is het probleem even opgelost.

software versie APP:: 4.87.6  PXM-SW: 3.80.0

Groeten

Witte Herder 

Reputatie 7
Badge +3

@Pearl81 

Momenteel zijn er algemene problemen bij jou in de buurt, 

er wordt gewerkt aan een oplossing.

Groeten

Geert

Ter info : mss eens kijken via de menu instellingen of je kunt updaten naar 

• Middleware-versie PXM-SW-3.84.0 

@HadewychT @GeertC 

Beste,

Ook hier gelijkaardig probleem: Bij replay of opnamens loopt het geluid voor op het beeld. Geluid wordt rechtstreeks via de tv afgespeeld. 

@DaisyS top! Lijkt voorlopig weer in orde! Blijft nog het probleem dat de HDMI aansluiting van de tv box iets verkeerd doet met ARC. ARC versterker/tv en andere toestellen (blu-ray speler, game console, Apple TV) werkt perfect tot de box op de versterker bij wordt aangesloten. Geen geluid meer via ARC tot de box losgekoppeld wordt, instant terug normale werking van ARC

Ook wij zijn lid van het synchro clubje. Kan u bij ons ook aanpassen aub. 

Reputatie 6
Badge +2

@phamels  In de TV Box (android decoder) eens proberen via instellingen - naar instellingen toestel - naar apparaat voorkeuren gaan - daar geluid selecteren en daar deze op surround zetten. En het audio volume van je Tv Box op maximum zetten 

Het volume van je Android TV Box op maximum zetten - YouTube

Geluidsprobleem

Heb je een geluidsprobleem met je Android TV Box? Druk gelijktijdig op de knop  SUB en het volume   van je Proximus-afstandsbediening en controleer of het geluid van je TV Box op maximum staat.

@Pat52 bedankt voor de tip maar helaas al geprobeerd. Lijkt me echt iets met de ARC implementatie fout te zijn die voor storing zorgt.

Reputatie 2

Zelfde probleem,bij Replay kijken beeld en geluid niet synchroon !

Ik gebruikte een filmcredit om de nieuwste escaperoom film te zien. Heb het moeten afzetten binnen de 2 minuten omdat er zoveel vertraging op zat. Kan ik dit testen voor ik een film bestel ?

TBI: blijkbaar nog problemen met ARC bv: Decoder V7 HDMI ARC | Proximus Forum

Neen.
Heb je ook vertraging als je opnames bekijkt 

Ja dat was ook een probleem. Ondertussen de decoder gereset en dan het probleem niet meer opgemerkt.

Reputatie 6
Badge +2

@phamels Graag gedaan . Je gebruikt toch de HDMI kabel die bij de TV Box was? 

Wat voor HDMI kabel heb je nodig voor ARC en eARC? Gebruik altijd een type 2.0 high Speed kabel voor ARC of een type 2.1 Ultra High Speed HDMI kabel voor eARC. Type 1.4 is niet geschikt voor een 4K of 8K televisie en moderne geluidsapparatuur.

Dan zou je inderdaad als je dit een volgende keer voorhebt met een creditfilm ook eerst de decoder kunnen even resetten.

Beste,

Dat staat er al in. 

Hoe doe je dit? @DaisyS 

@Kawa_joker Privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent), in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Ik heb dit probleem dus ook sinds kort (weet niet exact hoe lang, heb enkele weken geen TV gekeken) - bij mij komt het ook voor bij de live uitzendingen. 

@Karim H mss de decoder eens resetten om eventueel laatste software binnen te trekken

→ Je decoder resetten | Proximus

Beste, 

Hier hetzelfde probleem, al weken foutcodes met de melding ‘oeps er ging iets mis’. Al vanalles geprobeerd. Het geluid en beeld dat niet synchroon is is sinds vandaag. Dit alles sinds de nieuwe decoder V7. Kan ik ook geholpen worden aub? Klantennummer staat op profiel.

mvg

Reputatie 4
Badge +2

@Gunti @novaboy1  Kunnen jullie dit eens testen als de decoder rechtstreeks is aangesloten op de Bbox?

Reputatie 2

Deze is rechtstreeks aangesloten op de Bbox hoor.

Reputatie 6
Badge +2

@phamels Sluit je de TV Box rechtstreeks aan op je versterker ? Als ik het goed begrijp  uit je bericht .

@DaisyS top! Lijkt voorlopig weer in orde! Blijft nog het probleem dat de HDMI aansluiting van de tv box iets verkeerd doet met ARC. ARC versterker/tv en andere toestellen (blu-ray speler, game console, Apple TV) werkt perfect tot de box op de versterker bij wordt aangesloten. Geen geluid meer via ARC tot de box losgekoppeld wordt, instant terug normale werking van ARC

Je dient de Tv Box aan te sluiten op de HDMI poort met ARC ondersteuning op je TV toestel. 

Reputatie 4
Badge +2

@novaboy1 Ik heb net even gekeken en ik krijg terug dat de decoder achter een switch of verdeler zou staan? Is het mogelijk om de decoder rechtstreeks aan te sluiten? Dus zonder tussen apparaten.

Reputatie 1

Ik heb ook hetzelfde probleem en na aan een uitzetten is het opgelost. Ik ben trouwens een technieker van proximus maar ik heb dit probleem nooit bij een klant gezien dus is het makkelijk telefonisch op te lossen neem ik aan. Kan een collega mij terugvinden via teams en schrijven hoe dat opgelost kan worden en mijn lijn ook aanpassen? Alvast bedankt 

Reageer