Vraag

Beeld en Geluid

  • 18 April 2023
  • 4 reacties
  • 92 Bekeken

Sinds de “gratis upgrade” van mijn “oude" (werkende) decoder naar een nieuwe v7 decoder, lopen geluid en beeld niet synchroon; zowel voor Live TV alsook voor opnames. Vóór deze “verplichte” “upgrade” heb ik er nooit problemen mee gehad. Op die manier is TV kijken niet meer te genieten. Kan daar aub iets aan gedaan worden?
Rechtstreekse kabel tussen modem en tv decoder.
Modem en decoder herstarten helpt ook niet. Decoder instellingen ook herstart.


4 reacties

De PX forum medewerkers kunnen morgen eventueel een aanpassing doen op je lijn om dit enigszins te verbeteren.

TBI: hier vind je ook wat info over de stand van zaken van de V7 alsook de verbeteringen die al gebeurd zijn via software updates. V7 Stand van zaken | Proximus Forum

TIP:  Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze morgen de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Zo een aanpassing op mijn lijn zou ten zeerste welkom zijn …..

Ik merk nog geen verbetering. Is er reeds een aanpassing op de lijn gebeurd ? Graag een antwoord. Dank u

Reputatie 7
Badge +4

@skavuil De instellingen op je lijn zijn in orde. Bij de volgende update van de decoder zou dit probleem ook verholpen moeten worden.

Kan je ook volgende zaken eens nakijken ? 

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Kan je eventueel testen met een andere kabel ? 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken (menu - instellingen). Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 

Reageer