Vraag

beeld bevriest om de 10 minuten. Komt terug in orde bij veranderen van kanaal.


Sinds oktober 2020 (!) heb ik het probleem dat het beeld bevriest.  Dit gebeurt ongeveer om de 10 minuten.  Ik heb dit al zeker een 10 tal keren gemeld en telkens houdt men mij dan zoet met een reset of probeer eens dit of probeer eens dat… Dat is dan goed voor een avond en daarna terug hetzelfde probleem.  Deze week is er eindelijk een technieker geweest. (ik moest dus  heel de dag thuisblijven hiervoor) Deze zegt dat er kortsluiting op de lijn zit en dat dit moet hersteld worden door de ‘lassers’.  De ‘lassers’ zijn ‘s anderendaags geweest (ik moest uiteraard ook weer thuis zijn) en hebben die dag plus de daaropvolgende dag gelast omdat er inderdaad een probleem was met de Proximus kabel  verderop in de straat.(ik diende die tweede dag ook thuis te zijn).  Volgens hen zou het probleem nu opgelost zijn.  Niets is minder waar.  ‘s Avonds kijken we tv en na een half uur begint het opnieuw.  Beeld bevriest om de 10 minuten en dit de hele avond.  Na telefonisch contact wordt er nog eens beloofd om het op te lossen.  De technieker komt as dinsdag (= 5 dagen wachten! terwijl ik professionele  klant ben!) en mag ik weer een dag thuis blijven.  Hoeveel vakantie moet ik hier nog aan spenderen? En vooral wanneer gaat dit probleem is eens degelijk opgelost worden?  

Ik ben tegen dreigementen van veranderen van leverancier maar indien men zo blijft handelen zie ik niet veel andere mogelijkheden meer.

Graag een spoedige reactie, en vooral een reactie die tot een oplossing leidt. 


14 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Kan u uw lijnnummer of klantennummer toevoegen aan uw forumprofiel? Dan kunnen we het langs deze kant ook uitmeten om te zien wat er gaande is.

Hier heb ik ook hetzelfde probleem. Niet zoveel als eerste melder. 

Meestal ‘s avonds staat het beeld plots stil, voor een 10 a 15 seconden en begint dan terug te lopen met blokjes. Het programma gaat dan wel verder op achtergrond.

Veranderen van programma help niet.

Gebruiken dan meer mensen de proximus lijn???

Alles resetten helpt niet. ook niet als je de juist volgorde van resetten gebruikt. 

Getracht te verhelpen met V7 decorder maar toen was de miserie nog groter.

Uiteindelijk terug uit miserie naar V5 compac overgestapt op aanraden proximus, maar probleem blijft. 

Ook draadloze powerline als vervangen naar duurder en beter model, maar blijft hetzelfde.

Na jaar mag dit toch opgelost worden.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

@FrankL kan u ook uw lijnnummer of klantennummer toevoegen aan uw forumprofiel, dan kunnen we het langs deze kant eens natesten.

Klantnummer ingebracht

als dit ‘s avonds voorvalt is dit vaak te wijten aan PLC’s heb de mijne om die reden ook uit miserie buiten gezwierd !

@martin . Dan moet ik wel andere oplossing hebben en daar ken ik te weinig van.

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een analyse door een Proximus-medewerker

Over welke powerlines spreken we (ondersteunen ze IGMP snooping)? En/of zijn er eventueel storingsbronnen op het elektriciteitsnetwerk die ‘s avonds geactiveerd worden (motoren van allerhande toestellen, ...)

Proximus zal u mogelijkerwijze als alternatief ter vervanging van uw PLC’s een boosteroplossing voorstellen

Installatie van de Wi-Fi Booster | Proximus

@martin . Dan moet ik wel andere oplossing hebben en daar ken ik te weinig van.

een wifi booster is ook een oplossing →  die is gratis in flex packs met telefonie

heeft niks met IGMP snooping te maken want anders zou dit niet meestal ‘s avonds voorvallen heeft meer te maken met groter vervuiling op het elektriciteitsnet te maken en het wordt niet altijd in uw eigen huis veroorzaakt maar bv bij geburen, heb het zelf meegemaakt, zijn je PLC’s gevoed direct in een stopcontact met aarding, anders ook eens de Plc in een ander stopcontact pluggen zou eventueel wat kunnen helpen, al heeft dit bij mij niet geholpen, maar som kan het wel helpen.

Devolo

 

Bij mij zeker geen machines.  Bij de buren ook niet volgens mij.  Rechtstreeks in stopcontact. 

Een wifibooster staat er ook.

Ik ken er weinig van maar van devolo gaat kabel naar wifibooster en kabel naar decorder.  K zou dan denken dat die wifibooster niet voor tv werkt. 😒

Reputatie 7
Badge +4

@FrankL

Kan er een utp/ethernet-kabel van de Bbox modem/router naar de booster of de decoder?

Of kan de booster in WiFi verbonden worden met de Bbox (en met kabel naar de decoder)?

Op dit forum werden reeds bij herhaling decoder-problemen met recente Devolo Magic gemeld, soms opgelost met de laatste firmware:software; soms niet

motoren, … = airco, ventilatie, omvormers zonnepanelen, ….waterpompen, …

devolo downloads û devolo AG

@Martin

blijkbaar zijn de oudere Devolo (non Magic) types “resistenter” (lagere snelheden / throughput) tegen storingen op het elektriciteitsnet

 

Edit 1:

blijkbaar geen Magic maar de Dlan ouder type dat toch minder problemen zou moeten geven

Edit 2

Blijkbaar geen firmware updates voohanden

&

Kan de Devolo eventueel rechtstreeks verbonden worden met de decoder (met kabel)?

Ik ken er weinig van maar van devolo gaat kabel naar wifibooster en kabel naar decorder.  K zou dan denken dat die wifibooster niet voor tv werkt. 

Is inderdaad geen goede opstelling want de de booster en zowel de decoder worden over een verouderde powerline adapter gevoed, maar zelfs al heb je de nieuwere versies zou ik nog mijn hand daarvoor niet durven in het vuur steken!, alleen maak je meer kans.

Ik moet altijd het zelfde herhalen maar met powerline adapters ben je alleen mar zeker als je ze tijd in gebruik hebt, bij mij was het zelf zo dat met mijn powerlines gedurende ± een jaar er geen enkele probleem was en dan ineens begon het spelletje, tot ik het zo beu was dat ik, al was het geen simpele opdracht , toch via omwegen over de zolder en terug naar beneden utp kabel getrokken heb, en achteraf nooit meer problemen gehad.

Anfin als het goed werkt met powerlines is het natuurlijk een mooie gemakkelijke oplossing!

Reputatie 7
Badge +5

@FrankL Ik zie geen problemen op je lijn. Het lijkt mij dan toch aan je PLC’s te liggen. Kan je dit testen met een rechtstreekse kabel? 

Ik ga het eens bekijken. 

Ik heb wel andere plc verbondenen het probleem blijft. Maar zoals gezegd ik gahet eens bezien

Reageer