Vraag

Bediening Samsung Tv werkt niet met V6 afstandbediening

  • 8 December 2019
  • 9 reacties
  • 841 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik pas een nieuwe Samsung Qled tv, en de gewone tv bediening met de V6 afstandsbediening werkt perfect. 

Maar als ik de smart tv wil gebruiken, dan werkt de V6 afstandsbediening niet : via de EXT knop kom ik wel in het keuzemenu van de apparaten, maar ik kan niet scrollen (met de pijltjestoetsen) naar het gewenste apparaat of toepassing.

Volgens Proximus zou de V6 compatibel zijn met de Samsung tv ?  Wat kan ik doen ?

grt

Stijn

 


This topic has been closed for comments

9 reacties

ook niet als je herhaaldelijk op de EXT knop drukt

 

Anders als dit niet werkt eens beginnen van nul

> resetten dan universeel maken 

>

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_reset_rc/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/afstandsbediening/uw-afstandsbediening-resetten.html

>

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_univ/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/afstandsbediening/hoe-kunt-u-uw-afstandsbediening-universeel-maken.html

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb een gelijkaardig probleem met een V5 afstandsbediening dat ik enkel maar de verschillende inputs van mijn Philips TV kan selecteren maar de bevestiging door op ok te klikken op de Proximus afstandsbediening lukt niet om te switchen tussen een andere input. Volume aanpassen geen probleem. Een reset helpt niet. Een enorm vreemd probleem.

met de v5 afstandsbediening heb ik dit probleem niet, na TV-mode/EXT kan gewoon met de TV-Mode/pijltjes up/down, door de HDMI ingangsbronnenlijst scrollen op en neer, maar met deze van de v6 lukte het niet met pijltjes enkele kon ik scrollen door herhaaldelijk op EXT knop te drukken na de TV-Mode/EXT knop indruk.

Met  de OK knop moet ik met de V5 remote zelfs niet bevestigen, als ik op de gewenste ingangsbron kom te staan dan twee seconden wachten en hij schakelt automatisch  op deze geselecteerd bron.

PS: heb een Sony TV.

Reputatie 2
Badge

Martin, het werkt niet.

Met de EXT knop kun je kiezen tussen hdmi2/hdmi3 en bbox, maar de onderliggende balk, waatop zaken zoals netflix, internet…. is niet bereikbaar.

Ik heb de afstandbediening gereset, maar het helpt niet.

Ik heb ook geprobeerd de code van samsung manueel in te zetten, maar ook dat helpt niet. Iets anders mogelijk ?

Grt

Het is toch de HDMI ingangen en AV ingangen enz.. van je tv dat je wilt kiezen, want je spreekt over netflix en BBOX?

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Ik veronderstel dat de topic starter de Proximus decoder afstandsbediening ook wil gebruiken om de smart tv platform van Samsung te bedienen wat ook uit apps bestaat. Ik denk dat enkel volume en de bron ondersteund word door de meegeleverde afstandsbediening.

Dat is inderdaad zo dat je met de TV-mode van de proximus remote, niet alle functies kunt overnemen om de TV te bedienen, je kunt eventueel proberen met de kopieerfunctie die bvb ook kan toegepast  worden net als bij de kopieertechniek voor  homecinema….

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_sound/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/afstandsbediening/uw-homecinema-set-bedienen-met-de-proximus-afstandsbediening.html#/rcv6

Reputatie 2
Badge

Der opmerking van de famlilievandesype (hierboven) klopt.

Het is de bedoeling ook de smart tv functies te gebruiken met de proximus afstandsbediening, maar dat schijnt dus niet te lukken.   

De bewering van Proximus dat hun afstandsbediening  NIET universeel te maken is ; je blijft dus met 2 afstandsbedieningen werken…

Bedankt voor de info.

 

Ja universeel in beperkte mate :relaxed: