Be tv vanaf 1/3 ook play more?

  • 20 February 2018
  • 7 reacties
  • 692 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal
Op het franse forum heb ik gelezen dat vanaf maart be tv zou starten bij proximus. Zou ook play more binnenkort starten is dat mogelijk? Waarom misschien be tv wel en play more niet want is nu ook enkel via telenet te zien.
Timm1983

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Play more is de nederlandse tegenhanger van BE tv. Dit is via TN. lees dit artikel dan weet je waarom. Heb dit een paar dagen geleden al op het forum gezet. http://trends.knack.be/economie/bedrijven/proximus-zet-be-tv-op-zijn-decoder/article-normal-965627.html
Hoop dat je nu begrijpt waarom.
Reputatie 6
Badge +2
Play More is exclusief eigendom van Telenet en dan is het normaal dat deze zenders enkel bij Telenet te zien zijn terwijl BeTV geen exclusieve eigendom is van VOO (Waalse tegenhanger van Telenet) maar een aparte TV maatschappij is zoals destijds Canal+ en Filmnet en bijgevolg kan BeTV in zee gaan met meerdere providers zoals VOO en Telenet en vanaf maart ook hier bij Proximus.
Raar dat be tv wel ineens kan aangeboden worden en play more zenders niet. Misschien krijgen we binnenkort nog een nieuwe zender bij in het frans waarvan de nederlandse versie enkel bij telenet te zien is.
Dat is toch te gek voor woorden.
Ik denk dat er niet veel vlaamse kijkers zich zullen abonneren op be tv voor 24.99 euro per maand dat is niet niks.
Timm1983
mss een flauwe grap! maar als er huizen te koop staan en ik zie de hoge prijzen staan dan denk ik ook altijd niemand gaat dit kopen en wat stel ik vast dat na hoogstens een maand tot 2 maand ze verkocht zijn !!!
Welke Talen als ondertiteling je zal kunnen kiezen (via "OK" toets op remote) daar heb ik totaal geen idee van.
Reputatie 7
Badge +1
mss een flauwe grap! maar als er huizen te koop staan en ik zie de hoge prijzen staan dan denk ik ook altijd niemand gaat dit kopen en wat stel ik vast dat na hoogstens een maand tot 2 maand ze verkocht zijn !!!

Mooie grap. Maar het druist in tegen wat de CEO van PX zei bij de Inspecteur op Radio 2. Ze wil af van het Franstalig imago van PX tv in Vlaanderen.
Reputatie 7
Badge +2
Play More is exclusief eigendom van Telenet en dan is het normaal dat deze zenders enkel bij Telenet te zien zijn terwijl BeTV geen exclusieve eigendom is van VOO (Waalse tegenhanger van Telenet) maar een aparte TV maatschappij is zoals destijds Canal+ en Filmnet en bijgevolg kan BeTV in zee gaan met meerdere providers zoals VOO en Telenet en vanaf maart ook hier bij Proximus.

Dat klopt toch niet helemaal. Tecteo/Publifin, de moedermaatschappij van het kabelmerk VOO is voor 46,8% aandeelhouder van BeTV. Applications Câble Multimedia SA is voor 50,10% aandeelhouder en is een bedrijf dat oa kabelnetwerken bouwt. Tenslotte is de rest van de aandelen in handen van Socofe SA, een investeringsmaatschappij en samenwerkingsverband van een hele groep Waalse intercommunales. Dus de overgrote meerderheid van de maatschappijen hebben er altijd belang bij gehad om BeTV exclusief voor hun eigen kabelbedrijven de houden.

BeTV heeft echter een groot verlies aan klanten gekend (16% https://nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/mijn-verlanglijstje-voor-proximus-tv-in-2018-42309/index1.html#post601219) de afgelopen tijd. Ze willen dus andere markten aanboren om hun dure rechten (oa. HBO) te valoriseren. Ze hebben een paar maanden OTT gegaan, zodat je je kon abonneren ongeacht welke provider. Dat is snel stopgezet. Nu kunnen ze via PX hun premium aanbod ook verkopen. Dus een echte marriage de raison!

Mocht TN de Playmore zenders met hun HBO catalogus aanbieden aan PX, dan ben ik er zeker van de PX daar ernstig over zal nadenken. Intussentijd zal ik me wel op BeTV abonneren, want hun content is meestal in originele versie en ik heb het geluk geen ondertitels nodig te hebben om te volgen in het Engels.

Reageer