Vraag

BBC1 en BBC2 - geplande (sierie)opnames zijn verdwenen

  • 17 February 2023
  • 5 reacties
  • 98 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Vermits ik via de optie “Conversatie” van 15/02/23, hoewel 22 keer bekeken, geen enkele reactie ontving, stel ik de vraag nu langs deze weg. (Ik kan toch onmogelijk de enige zijn die dit probleem heeft ondervonden.)

 

Ik stel plots vast dat al de geplande serieopnames van zowel BBC1 als BBC2 - op resp. kanaal 23 en 24 - verdwenen zijn.

Vergis ik mij ? Of zijn beide kanalen nu opnieuw geen HD-kanalen meer ? En dus identiek aan de kanalen 423 en 424, waardoor mijn planning verdwenen is.

Was die omschakeling naar HD eind vorig jaar, slechts tijdelijk ? Een experiment ? Immers, gedurende enkele dagen was er ook audiodescriptie (AD), zomaar bovenop, willen of niet want onmogelijk uit te schakelen.

Waarom worden die opeenvolgende wijzigingen ons niet meedegedeeld ? Er is toch zoiets als de Info Channel. Hoewel een mailtje veel nuttiger zou zijn.

 

Waarom waren mijn geplande (serie)opnames vanaf 15/02/23 plots verdwenen ?

Graag wat uitleg als het enigszins kan.


5 reacties

Bij mij zijn de opnames niet verdwenen. Wel sinds een week ook de audiodescriptie bij opnames van BBC 1 en 2 (kanalen 23/24). Kan dit uitgeschakeld worden?

Reputatie 7
Badge +4

@anneke 17066 Als ik naar de planning van je opnames kijk, zie ik toch nog opnames van BBC One en Two staan. Welke serieopnames ben je dan kwijt ? 

Reputatie 2
Badge

HadewychT,

uiteraard zijn er opnieuw (serie)opnames te zien op BBC1 en BBC2 ! Nogal wiedes.

Op 15 februari heb ik vastgesteld dat alle voorziene opnames plots verdwenen waren. Ik heb ze opnieuw moeten programmeren.

Er is die dag duidelijk iets gebeurd waardoor de geplande opnames geannuleerd werden.

 

 

-hoe kan zoiets ?

-er moeten toch nog gebruikers zijn die hetzelfde ondervonden hebben ?

-en wat met al die recente aanpassingen i.v.m. de BBC (HD of niet, AD of niet)

Reputatie 2
Badge

Stevedgent,

dat fenomeen met de audiodescriptie (kanalen 23/24) heb ik ook ervaren. Bij mij was dat eind vorig jaar reeds het geval. Uitschakelen kon ik niet, wegens niet voorzien in de opties. Na twee of drie dagen was die ongevraagde AD weliswaar plots weer verdwenen. Begrijpe wie kan.

Ik merk nu ook dat al mijn serieopnames van 23/24 naar 423/424 gemigreerd zijn, mss daarom dus met AD. Alles terug programmeren dus...

Reageer