Beantwoord

BBC World - Kanaal 271 - uitzendschema

  • 6 April 2019
  • 5 reacties
  • 190 Bekeken

Reputatie 2
Badge
In de wintertijd klopt het uitzendschema van BBC World (kanaal 271) met de EPG op TV.
Dan kan ik, telkens om 15:30 op zaterdag, de uitzending "Dateline London" programmeren.
Van zodra de zomertijd ingaat, loopt het mis!
De EPG voor kanaal 271 schakelt immers niet over van winter- op zomertijd.
Een probleem dat ik reeds 2 of 3 jaar geleden al eens aangekaart heb.
Wie moet ik hierover aanspreken?
Bij de BBC krijg ik immers geen antwoord.
Bij Proximus al evenmin.
icon

Beste antwoord door ThierryW 8 April 2019, 17:06

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
hi anneke
ondervind je met andere zenders ook problemen hiermee of is deze de enige ?
Reputatie 2
Badge
Dit is volgens mij de enige zender.
Een heel rare vraag trouwens, want het is toch niet aan mij om uit te zoeken waar het probleem zou kunnen liggen!
Feit is gewoon dat op kanaal 271 (BBC World) de EPG hier in België/Europa in het honderd loopt nà de omschakeling op zomertijd.
BBC World heeft nl. zeven (7) "Schedules", naargelang het continent waar je woont
(zie BBC World News Schedules op het internet.)
Na de overschakeling van winter naar zomer, zitten wij in België, voor zover ik kan vaststellen, telkens weer in een ander werelddeel; ditmaal in South Asia.
Toen ik, zo'n 2-3 jaar geleden dezelfde moeite nam om te vergelijken, zaten wij hier in Europa tijdens de zomer in Africa, met de "African Schedule".
Het probleem kan dan toch niet anders dan bij BBC World liggen, of vergis ik mij?
Maar ja, zoals gezegd, als ik BBC World hierover aanspreek, krijg ik geen antwoord.
Kan Proximus dit eens en voor altijd rechttrekken?
Reputatie 7
Badge +4
Hey Anneke, kan je de bbox2 modem en de decoder eens herstarten zodat deze alles opnieuw kan inladen.
Reputatie 2
Badge
Beste Moderator ThierryW,
ik heb vanmorgen mijn modem en beide decoders heropgestart.
En inderdaad, zo te zien klopt de EPG nu wél met het uitzendschema van de BBC (alvast voor het programma waarin ik geïnteresseerd ben).
Alvast bedankt voor de tip.
Dit betekent dus dat ik er, nét na de eerstvolgende overschakeling van zomer- naar wintertijd eind oktober, zal moeten aan denken om opnieuw hetzelfde manoeuvre uit te voeren.
Dat is niet zeker want valt ook niet bij alle TV klanten voor, maar als het voorvalt weet je inderdaad hoe je het kunt proberen te verhelpen ☺️