Vraag

BBC Entertainment valt constant uit

  • 26 October 2020
  • 10 reacties
  • 214 Bekeken

Sinds twee dagen bevriest het televisiebeeld, maar enkel als we naar BBC Entertainment kijken. Uiteindelijk wordt het beeld zwart. Van zender wisselen, een tijdje wachten en we kunnen terug verder kijken, maar niet voor lang.

Decoder (V4) is via een wifi-bridge verbonden met de B-BOX3. Herstarten van alle apparaten heeft niet geholpen.

Alvast bedankt!

 


10 reacties

@Beas best je v4 decoder laten omruilen voor een recentere type decoder. Dit kunnen de proximus forummredewerkers verder voor je regelen als ze hier de draad opnemen.

De oude v4 decoder moet trouwens niet meer teruggestuurd worden als je de nieuwe ruildecoder zal ontvangen.

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan) (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen morgen.

NB: je kunt de v4 decoder eens even spanningsloos zetten om te zie of het probleem met bbc entertainment daarmee opgeslost is

Reputatie 7
Badge +4

@Beas Ik zie dat het al zeer lang geleden is dat je decoder nog eens herstart is. U kan dus best de stroom eens onderbreken en de decoder daarna terug opstarten. 

De V4 kan zeker omgeruild worden. Is dit een aangekocht of gehuurd toestel  ? U kan hier een UPS punt kiezen naar waar we de decoder mogen opsturen. 

Voor de nieuwe decoder heb je wel een HDMI aansluiting nodig op je TV. Indien je die nog niet zou hebben, heb je nog een omvormer nodig van HDMI naar scart.

Ik heb de decoder de afgelopen jaren herhaaldelijk terug opgestart, omdat hij regelmatig een deel van de  opnames verliest, de informatie van de uitzendingen niet meer beschikbaar is, de opnames onder de verkeerde hoofding staan, enz.

De decoder is verleden zondag nog terug opgestart.

Ik heb mijn decoder niet gekocht en ik huur hem ook niet.

Ik heb een decoder met een scartaansluiting en eventueel een uitgang voor analoge audio nodig. Als een dergelijke decoder niet beschikbaar is, dan zou ik op dit ogenblik de huidige niet vervangen, omdat dit volgens mij nog tot meer problemen kan leiden.

V5c decoder heeft heeft een mini din scart uitgang nu weet ik niet of proximus de mini din scart naar grote scart er bijlevert, maar morgen kunnen de prox forummedewerkers je hierbij de juist info geven als ze hier terug langskomen.

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb de decoder de afgelopen jaren herhaaldelijk terug opgestart, omdat hij regelmatig een deel van de  opnames verliest, de informatie van de uitzendingen niet meer beschikbaar is, de opnames onder de verkeerde hoofding staan, enz.

De decoder is verleden zondag nog terug opgestart.

Ik heb mijn decoder niet gekocht en ik huur hem ook niet.

Ik heb een decoder met een scartaansluiting en eventueel een uitgang voor analoge audio nodig. Als een dergelijke decoder niet beschikbaar is, dan zou ik op dit ogenblik de huidige niet vervangen, omdat dit volgens mij nog tot meer problemen kan leiden.

 Dat versta ik niet zo goed dat je die decoder niet gekocht hebt en die je ook niet huurt, ofwel koop je hem ofwel huur je hem andere mogelijkheden zijn er niet of het zou moeten zijn dat je die van iemand gekregen hebt.

ik ging inderdaad ook van de veronderstelling uit dat Beas deze decoder van iemand gekregen heeft, maar voor de omruil zie ik niet echt een probleem, tenzij de prox medewerkers mij tegenspreken !

Reputatie 6
Badge +3

Als u de decoder niet huurt, maar gekregen heeft, valt het onder hetzelfde principe als omruiling bij aankoop.

Mits het een V4 decoder is, valt deze buiten zijn garantie periode en kunnen we de decoder niet gratis omruilen.

Normaal zou u dan een nieuwe decoder in huur moeten nemen, aangezien er geen decoders meer verkocht worden.

De decoder maakt sinds meer dan tien jaar deel uit van mijn pack. Ik heb een aantal jaren een tweede decoder gehad, die ik huurde. Op de site van Proximus staat duidelijk vermeld wat inbegrepen is in de verschillende packs. In mijn geval zou het om een Android TV decoder gaan, die evenwel geen oplossing voor mij biedt, omdat hij over geen scartaansluiting beschikt. Zoals Martin terecht zegt, kan de V5 de oplossing zijn, als die nog beschikbaar is.

Anderzijds vraag ik mij af hoe het komt dat toestellen, die niet meer ondersteund worden door Proximus, niet automatisch vervangen worden. Ik heb de laatste vijf jaar herhaaldelijk om vervanging gevraagd, maar telkens was mijn toestel te recent. De laatste keer in september ll., maar ik wacht nog altijd op een telefoontje van de klantendienst. 

Reputatie 7
Badge +3

@Beas De V4 decoder die u heeft  is huur en zit in uw maandelijkse packprijs verwerkt.Daar bedoel ik mee dat in uw packprijs per maand een decoder bij inzit.Groetjes,Joel

De decoder gekocht, gekregen of gehuurd maakt in mijn geval niets uit. Proximus moet mij een goed werkende decoder leveren volgens de specificaties van mijn pack. Ik heb een heel eenvoudige vraag gesteld, waar de klantendienst en het forum nog steeds geen antwoord op gegeven hebben, namelijk waarom ik onderbrekingen heb op het BBC Entertainment kanaal.

Reageer