Vraag

android TV opgenomen programma's verdwijnen

  • 13 August 2022
  • 10 reacties
  • 991 Bekeken

Goede middag,

 

Sinds een maand heb ik mijn oude belgacom box moeten vervangen door een androîd V7 box. Geen keuze gezien gedreigd werd met het afkoppelen na verloop van 4 weken na de  ontvangst.

 

Voor het beleven van een complete Pickx tv ervaring!

 

Een goede tv ervaring werd me niet beloofd.

En nu?

 

De huidige presentatie is een opeenstapeling van grote beelden die van alles verbergen maar waarvan de toegang tot wat er achter zit niet evident is. I.p.v. een paginagrote opsomming van aanklikbare titels wat veel overzichtelijk is.

 

Meest irritante heeft betrekking op de opnames.

Opgenomen programma’s verdwijnen enkele dagen na de opnames en zijn nergens terug te vinden. Ook al heb ik ze zelfs nog niet bekeken. Alvast niet via de links die ik kan aantikken.

Na het bekijken van een opname heeft het wissen ervan soms (gelukkig niet altijd) tot gevolg dat alle andere opnames uit de reeks ook verdwijnen! Heel heel uitzonderlijk duiken die plots weer op uit het niets.

Een stroomonderbreking en herstarten levert niets op terwijl dat bij de belgacombox perfect functioneerde.

De ondertiteling laat veel te wensen over. Vooral het oproepen en de inschakeling ervan is zeer wisselvallig. Soms na de eerste klik op de afstandsbediening en soms pas na 10 à 15 pogingen. En ze moet telkens opnieuw worden ingesteld als je de het kanaal even verlaat!

Tenslotte is ook de teletekst functie verdwenen terwijl verschillende zenders deze functie nog aanbieden. Denk maar aan de prima programmagids van de Nederlandse NPO zenders.

 

Ook al oogt V7 moderner en hip compleet in de huidige tijdsgeest wil dat niet zeggen dat de gebruiksvriendelijkheid en dus de klantvriendelijkheid erop vooruit is gegaan.

 

Wil ik nu iets doen moet ik veel meer manipulaties verrichten dan vroeger het geval was.

 

groetjes

JohnCl

 

 


10 reacties

Ter info: Er zijn inderdaad nog wat problemen met de v7 (er zijn er ook al wat van opgelost :
zie V7 Stand van zaken | Proximus Forum

En die opnames vind je die nog terug via : TV, sport, films en series live uitgezonden of uitgesteld in replay - Proximus Pickx →  Mijn Video’s ….

Het is daar dat ik kijk. Is er soms nog een andere mogelijkheid dan?

Via je decoder zelf.

Dat is mij onbekend. Hoe kom ik daar?

via je v7 decoder menu als volgt (onder mijn video’s)

 

Niks gevonden.

Vanmiddag opnieuw. één van de 2 opgenomen “affaires conclues “ bekeken en gewist. En op slag is het tweede opgenomen prpgramma ook verdwenen.

 

Wat gebeurt er als ik einde miserie terug de belgacombox, zonder problemen, installeer?

je kunt altijd eens proberen als je het max van het aantal mogelijke decoders op je lijn niet overschrijdt dan zou dit moeten lukken.

het aantal decoders dat je op je lijn kunt plaatsen vind je hier → Beschikbaarheid van TV bij u thuis | Proximus

Natuurlijk zou je ook in het geval je het aantal zou overschrijden kun je een andere decoder eerst deregistreren van je lijn  

  • Bel het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies. Zorg dat je een recente aanrekening bij je hebt  (hierop staat je telefoon-, aansluitings- en klantnummer).

@JohnCl

Het zou kunnen dat de 2 afleveringen van affaire conclue opgenomen waren met een "serie opname" en niet apart. Vandaar misschien dat alle 2 de afleveringen ineens verdwenen waren, omdat je dan niet anders kunt kiezen dan serie opnames verwijderen. 

Je kan om te proberen de volgende keer eens kiezen voor een gewone opname ipv serie opname. Dan wordt alles apart opgenomen en kan je dan zelf aflevering per aflevering wissen indien gewenst, zo zullen de andere afleveringen zichtbaar blijven op de decoder.

Timm1983

  1. Ik kies nooit voor de serieopname gelet op negatieve ervaring in het verleden. Het is/was bijzonder moeilijk om de serieopname te stoppen. Om de haverklap begon het systeem opnieuw op te nemen.
  2. Als een aparte opname bij serieopname niet kan worden gewist is dat nog maar een negatief punt t.o.v. mijn oude box.
  3. Ik heb dan ook het vermoeden dat dit nieuw systeem automatisch een serieopname programmeert als ik 3 of 4 opeenvolgende programma’s uit een reeks programmeer.
  4. Vanmiddag waren nogmaals 2 opnames van Bargain hunt (van 2 en 3 dagen geleden) verdwenen alsook 2 programma’s van een tweetal weken gelden o.m. Spectacle de l’Orient (FR3)
Reputatie 5
Badge +2

@JohnCl Ivm teletekst NPO: als het goed is, kan je apps installeren op V7 via de Google Play Store? Wil je eens iets proberen? Kan je via de Google Play Store de NOS Teletekst app downloaden? Kan je zo ook teletekst van de NOS/NPO raadplegen? 

https://play.google.com/store/search?q=nos+teletekst&c=apps

 

@Timm1983 @Martin  Als jullie V7 hebben, kunnen jullie dit ook eens testen of dat werkt? 

 

Merci ;-)

Reageer