Vraag

Android TV draadloos geeft grijs beeld

  • 7 March 2022
  • 9 reacties
  • 216 Bekeken

Dag iedereen

We hebben sinds het begin een probleem met onze Android TV decoder. De decoder is per Ethernet kabel verbonden met een WIFI bridge die er net achter staat. De WIFI bridge is draadloos verbonden met de modem. 

Het probleem: Iedere keer wij de TV aanzetten krijgen wij enkel een ruis beeld, ook zonder geluid. We moeten dan iedere keer de HDMI kabel uit de decoder trekken en er terug insteken, soms wel een stuk of 2-3 keren achter elkaar en dan werkt het wel. 

Wat hebben we al zelf geprobeerd? De decoder opnieuw instellen en resetten. De HDMI kabel vervangen. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost. 

Iemand enig idee waar het nog aan kan liggen? 

De TV is van het merk Philips (50PUS7304).

Alvast bedankt voor de hulp!


9 reacties

je gebruikt toch de High Speed HDMI kabel die bij de V7 decoder geleverd werd.

Kun je indien mogelijk bij wijze van test ook eens de decoder rechtstreeks verbinden via een (lange) voorlopige  utp netwerkkabel om te zien of je het dan ook voor hebt.

Bedankt voor de snelle reactie, Martin!

Net geprobeerd, zelfde probleem. Ik zet mijn modem uit en terug aan en er was weer een ruis beeld. Na 2 keren de HDMI kabel uit te trekken en terug erin te steken was er weer beeld. 

 je gebruikt toch de High Speed HDMI kabel die bij de V7 decoder geleverd werd.

Ja hoor.

 

Ik heb wel gemerkt dat ik ook de decorder via de afstandsbediening een stuk of 5 keren aan en uit kan zetten en dat het dan ook opeens wel ‘onmiddellijk’ (lees: zonder de kabel eruit te trekken) werkt. Op de TV zie ik wel een melding van HDR-signaal linksonder (ook als er ruis beeld is). De decoder aan of uitzetten heeft ook geen invloed op de tv: deze blijft aan of uit staan. 

Reputatie 7
Badge +4

@MoElba Blijft dit probleem als je de HDMI-kabel in een andere HDMI-poort insteekt ?

Als je de HDMI-kabel vervangen heb, is het wel belangrijk dat je dit ook met hetzelfde type kabel getest hebt. Oudere (tragere) types HDMI zullen geen goed resultaat geven. 

@MoElba  heb je deze ondertussen kunnen oplossen ?  Ik zit exact met dezelfde miserie en ook met een Philips tv ..... ik hoop dat je dit leest en dat je mij uw oplossing kan geven .... als als er één was   thx a lot

Reputatie 7
Badge +4

@Lo007 Als het helpt om je HDMI-kabel uit te trekken en terug in te steken wijst dit op een slechte communicatie tussen je decoder en je TV. Heb je al eens getest of het beter werkt op een andere HDMI-poort op je TV ?

@HadewychT 

bedankt voor je antwoord . ja inderdaad ik heb al verschillende poorten geprobeerd  , ook  met een nieuwe HDMI Kabel en ook met de 2 andere decoders nieuwe PW decoders dat ik thuis heb ,,    maar en het probleem blijft het zelfste … dus het ligt niet aan de tv ( ook een philips ) , niet aan de kabel en niet aan de decoder …. ;-(   kan het zijn dat het signaal te sterk is ??? 

ik heb ook gemerkt ( via de decoder ) dat de resolutie op AUTO is per default , mss moet ik daar een andere resolutie geven maar weet niet welke  ….   kan je me hier aan helpen ? 

 

idealiter zou dat @MoElba  dit leest want die had exact hetzelfde probleem en zou willen weten hoe hij dit heeft opgelost , als hij het tenminste opgelost heeft 

Ik moet je helaas teleurstellen, ik noch Proximus hebben het probleem kunnen oplossen. Ik heb mijn Proximus TV geannuleerd, de decoder teruggestuurd en maak volop gebruik van de smart functies van de tv (VRT NU/VTM GO/Netflix etc.) - gratis en zonder ruis. :)

Sh….. t   

dank u voor je spoedig antwoord 

mvg 

Reputatie 7
Badge +4

@Lo007 Welke resolutie u best gebruikt is afhankelijk van je TV-toestel; vaak is dat 1080p60. 

Als je het niet in orde krijgt met bovenstaande tips, kan ik om te beginnen 1 decoder omruilen naar een V5c om te testen of het probleem zich daarmee ook voordoet. 

Reageer