Beantwoord

android TV decoder


We hebben sinds januari de nieuwe Android TV decoder. Sindsdien hebben we elke avond enkele keren per avond 1 á 2 seconden zwart beeld. Het geluid loopt gewoon door. We hebben contact opgenomen met de klantendienst en de gegeven instructies gevolgd. Dwz het opnieuw opstarten van de modem b-box en decoder. Het probleem bleef. Uiteindelijk hebben we een nieuwe decoder gekregen. Doch het probleem is met deze nieuwe nog niet opgelost. Ook na het enkele keren weer opnieuw opstarten van modem en decoder kwam er geen oplossing. We hebben geen smartTV. Misschien ligt het hier aan?

Met onze vorige modem werden in stand-by automatisch updates uitgevoerd. Ik denk dat dit nu niet meer is? 
Hoe kunnen we dan asap gebruik maken van aanpassingen?
Moet je die update dan telkens handmatig uitvoeren en hoe? En wanneer weet je dan dat er een update beschikbaar is? Het zou makkelijk zijn dat daarvan bv een melding komt. 
Want naar gebruiksvriendelijkheid (vorige model was veel logischer, zie ook de diverse opmerkingen van anderen op dit forum waarin ik me ook kan vinden) loopt er nog veel mis en wordt beloofd dat er aanpassingen komen. Maar wanneer? Ik zie niets veranderen…...
 

Kan iemand ons aub informeren ?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Martin 9 May 2021, 17:25

Bekijk origineel

24 reacties

Je gebruikt best de bijgeleverde HDMI kabel om aan je TV te verbinden en niet deze van een vorige (ouder) decoder versie.

Proximus pusht updates naar alle decoders dus ook de V7 (in golven= niet iedereen krijgt tegelijk die updates )

Decoder software versie updaten V7 decoder:
Je kunt proberen om manueel te controleren op een update:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-3.53.1

Men kan de update eventueel ook forceren door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

Aanpassingen, opgeloste problemen nog bestaande problemen, kun je volgen op

→ V7 Stand van zaken | Proximus Forum

 

Dag Martin 

dank voor reactie 

Ik heb telkens de nieuwe HDMI kabel gebruikt. Dus vmdl ligt het daar toch niet aan. Die ik dit best weer te melden a de klantendienst?

bij uitschakelen modem kan je deze ook in ecostand zetten (lang indrukken) doch dit lukt niet, de vraag komt dan om uit te schakelen.

is dit dan ecostand of is kort drukken al ecostand? Of werkt dit gewoon nog niet?

Voor het overige zullen we geduld moeten hebben....

ivm update had ik het inmiddels zelf al gevonden. Er wordt aangegeven van ie update is en er geen nieuwe updates beschikbaar zijn.

mvg

 

Reputatie 1

Wij hebben hetzelfde probleem met de V7-decoder. De internetverbinding is perfect, maar toch wordt het beeld 1-2 keer per avond enkele seconden zwart waarop het afspelen hervat. Soms wordt het beeld ook even onscherp. Dit doet zich enkel voor wanneer er live via Proximus gekeken wordt; bij opnames zijn er geen problemen. Ook externe apps (Netflix, Streamz, VTM GO) op de decoder hebben geen last van dit probleem. Hopelijk pakt Proximus deze issues snel aan. 

het zijn natuurlijk allemaal gekende problemen maar het blijftafwachten op de definitieve oplossing!

Lang drukken is het niet echt  ttz 2seconden  

  • Druk 2 seconden op de V7 Proximus afstanbedieening toets-toets om de eco-modus te activeren. Je decoder verbruikt dan slechts 0,005 watt. Het duurt 1-2 min om je decoder op te starten.

kort drukken is dan weer iets anders.

  • Druk kort op de V7 Proximus afstanbedieening toets-toets om de normale modus te activeren. Je decoder verbruikt dan 0,2 watt en start meteen op.

“beeld 1-2 keer per avond enkele seconden zwart:”: dit doet zich bij ons zowel bij live TV als bij opnames voor

Reputatie 7
Badge +4

@Werner Ve Ik heb je lijn nagekeken en zie daar 2 decoders aangemeld. Heb je dit probleem op beide decoders ? Het kan ook zijn dat je vorige decoder nog niet afgemeld is uit ons systeem. Kan je in dat geval het serienummer van je huidige decoder doorgeven zodat ik de andere kan verwijderen ?

Is je decoder draadloos verbonden met de b-box of toch met een kabel ? Als het draadloos is, kan je best eens proberen of je het probleem ook via kabel hebt.

Heb je dit probleem vooral voor op bepaalde tijdstippen, of als er ook bepaalde andere toestellen gebruikt worden ? 

@JO97 Heb je de mogelijkheid om je decoder eens via kabel te verbinden met je modem om te zien of je het probleem dan nog hebt. Je lijnmeting ziet er in orde uit. 

06/01 kreeg ik nieuwe Android decoder. Om gekende probleem dat toen ook niet opgelost geraakte (enkele keren per avond 2sec zwart beeld, geluid loopt door) hebben we een nieuwe gekregen en het 1e model op 27/02 teruggezonden.

De huidige is model: UIW4020PXM

SN: 279930021032705392

Bij eerste klacht werd de lijn getest. Ik heb ook al  modem en beide decoders 2 keer gereset.
We hebben geen draadloze verbinding. Een internetkabel tussen b-box modem en Android decoder.  Nooit problemen gekend tot we deze Android kregen.

We kijken voornamelijk s’avonds TV maar het doet zich overdag ook voor.

We hebben geen smartTV. Heeft het daar soms mee te maken?

De laatste tijd valt het precies zelfs vaker voor.

We hebben geen combinatie met andere toestellen, alleen onze beide GSM liggen in de nabijheid.

Nog een vraag:

waarom moet ik steeds opnieuw inloggen om een reactie op een antwoord te plaatsen op het forum?

Het is ook vrij omslachtig om terecht te komen op het Forum. icoontje van forum moet je steeds zoeken via, via ….. Kan dat niet makkelijker of doe ik iets mis? 😉

Na het afsluiten van ons nieuw abonnement in december, werd ons aangeraden onze decoder om te wisselen met de nieuwe android decoder.  Dit omwille van Disney+ dat bij in ons abonnement zat.

Echt handig vinden wij deze nieuwe decoder niet, en hij blokkeert ook vaak.  Dikwijls wil hij een opname niet starten of zelfs bij een live programma krijgen wij de boodschap dat hij dit niet vindt.

Enkele dagen geleden bleef het beeld zelfs hangen.

We waren het beu en omdat onze dochter op dit moment niet thuis is wegens de blokperiode, hebben we de (oudere) decoder die op haar kamer staat, genomen.

Op dit moment hebben we geen problemen meer en zelfs het beeld en het geluid op onze recentelijk aangekochte smart TV, zijn beter. Ook zijn de functies van deze decoder zoals doorspoelen handiger.

Mijn huisgenoten vragen mij nu om naar proximus te bellen om opnieuw een oudere decoder te vragen.

Als de proximus forummedewerkers hier de draad opnemen kunnen zij u verder helpen om de V7 om te ruilen voor een V5C.

Reputatie 1

@HadewychT Ik heb de decoder een tijdje met kabel aangesloten, maar problemen blijven. Zoals gezegd wordt het beeld meerdere keren per avond enkele seconden zwart, maar dat is nog het minste. Het feit dat het beeld regelmatig korrelig en onscherp wordt is irritanter. B-box en wifi-bridge werden recent vernieuwd, dus daar ligt het niet aan. Is het eventueel mogelijk om een nieuwe V7-decoder te krijgen? In het begin amper problemen met die decoder, maar de laatste weken erg veel. Ik zou niet weten welke oorzaak die problemen anders hebben…

Vreemd. Zoveel gebruikers met dezelfde problemen. En geen enkele oplossing wordt aangeboden. De problemen blijven bij ons elke dag terugkomen. Opnames kunnen niet afgespeeld worden en we moeten nu bijna dagelijks de stroomtoevoer van de decoder uitrekken om opnames af te kunnen spelen.
Waarom wisselt Proximus deze V7 bij iedere klant niet automatisch in tegen een ander toestel dat wel werkt zonder problemen?

Wij hebben deze decoder ook om dezelfde reden gekregen, om Disney+ te kunnen bekijken, …...

Omdat er ook zijn die zo’n android decoder juist willen, maar als je dit wenst wordt die ook zonder probleem omgeruild voor een v5c decoder.

Martin

Waarom willen die mensen deze decoder? Wij wilden hem ook omdat de klantendienst ons meldde dat we anders geen Disney+ konden kijken. Maar als we dat geweten hadden. Ik vermoed dat ieder met dezelfde problemen geconfronteerd wordt?

Als we de decoderomruilen kunnen we vmdl niet meer naar Disney+ kijken?

Reputatie 1

Bij mij is het het live kijken dat voortdurend voor problemen zorgt. Andere apps (Netflix, Streamz, VTM GO) werken allemaal perfect. Dan lijkt het er toch op te wijzen dat er softwarematig bij Proximus zelf problemen zijn die kennelijk niet opgelost geraken…

dat fenomeen vind je ook bij sommigen terug met de pickx app in vergelijking met andere apps.
Alleen spelen er blijkbaar nog andere factoren mee aangezien de één veel meer problemen ondervindt tov van de andere !!

Reputatie 7
Badge +1

Na het afsluiten van ons nieuw abonnement in december, werd ons aangeraden onze decoder om te wisselen met de nieuwe android decoder.  Dit omwille van Disney+ dat bij in ons abonnement zat.

Echt handig vinden wij deze nieuwe decoder niet, en hij blokkeert ook vaak.  Dikwijls wil hij een opname niet starten of zelfs bij een live programma krijgen wij de boodschap dat hij dit niet vindt.

Enkele dagen geleden bleef het beeld zelfs hangen.

We waren het beu en omdat onze dochter op dit moment niet thuis is wegens de blokperiode, hebben we de (oudere) decoder die op haar kamer staat, genomen.

Op dit moment hebben we geen problemen meer en zelfs het beeld en het geluid op onze recentelijk aangekochte smart TV, zijn beter. Ook zijn de functies van deze decoder zoals doorspoelen handiger.

Mijn huisgenoten vragen mij nu om naar proximus te bellen om opnieuw een oudere decoder te vragen.

Heb vandaag een Flex abo afgesloten met behoud van mijn V5 decoders ipv V7. Dit vanwege de problemen. Dit was geen probleem. Als ik U was zou ik bellen 😷😉

Net overgeschakeld van Telenet naar Proximus!

Wat een teleurstelling:

  • Hij neemt verkeerde programma’s op, dus niet de programma’s die ik aanduid!
  • Programma’s kunnen slechts 60 dagen bewaard worden (Telenet 3 jaar!), er was mij 90 dagen gezegd!
  • Soms lukt het niet om een opgenomen programma af te spelen!
  • Foutcode 011!
  • Het duurt dikwijls een tijdje voordat de decoder is opgestart!

Kortom, het is een kleine desillusie.

Ik ga de decoder V6 aanvragen, blijkbaar is die betrouwbaarder… maar als ik later (als de problemen ooit opgelost geraken) de Android decoder terug wil moet ik betalen.

 

Miserie, miserie, miserie.

Reputatie 7
Badge +4

@Werner Ve Vermits er al verschillende zaken uitgetest zijn en dit nog geen verbetering gebracht heeft, heb ik een afspraak met een technieker voor u geboekt nu donderdagavond tussen 17 en 20u. Als dit niet past, kan u dit zelf aanpassen via My Proximus of bellen naar 080022800

@JO97 Ik heb je lijn nog eens volledig nagekeken en zie niet onmiddellijk een oorzaak. Gebruiken jullie de HDMI-kabel die bij de decoder geleverd werd ? Heb je dit probleem ook als je de kabel aansluit op een andere HDMI-poort van je TV ? Indien dit zo is, zal ik ook voor u een afspraak boeken met een techieker. 

@Strogu 

  • Zijn het bepaalde programma’s of bepaalde zenders waarbij je problemen hebt met je opnames ? De TV-gids was niet correct voor Discovery Channel. Dit is momenteel in onderzoek. Daardoor kan het inderdaad zijn dat het foutieve programma opgenomen is. Als je me een lijstje kan bezorgen van die opnames kan ik dit voor je nakijken.  
  • Het klopt inderdaad dat opnames op dit ogenblik nog maar 60 dagen bewaard kunnen worden op de Android-decoder. Op de andere decoders is het wel mogelijk om ze 3jaar lang te bewaren. 
  • Als de decoder in ecostand afgesloten wordt duurt het iets langer om op te starten. 

Lang drukken is het niet echt  ttz 2seconden  

  • Druk 2 seconden op de V7 Proximus afstanbedieening toets-toets om de eco-modus te activeren. Je decoder verbruikt dan slechts 0,005 watt. Het duurt 1-2 min om je decoder op te starten.

kort drukken is dan weer iets anders.

  • Druk kort op de V7 Proximus afstanbedieening toets-toets om de normale modus te activeren. Je decoder verbruikt dan 0,2 watt en start meteen op.

 

 

Beste,

 

Is niet meer nodig, ik heb de V6 aangevraagd!

Ik heb alles uitgeprobeerd en ben diep teleurgesteld in Proximus, ik ben zelfs van plan om een artikel naar de krant te sturen. Wat een geknoei!

En ik was nochtans heel tevreden van Proximus internet! De TV-optie is een grote teleurstelling en ik kan niemand van de directie bereiken om eens over dit slechte systeem te praten. Mijn geld is goed, dus moet de service ook goed zijn!

 

Groetjes

Reputatie 7
Badge +4

@Strogu Jammer van je eerste negatieve indruk. Hopelijk kan de andere decoder je meer bekoren. 

Je mag hier steeds je feedback doorgeven, eventueel via PB naar mij en dan bezorg ik deze aan de verantwoordelijken voor de Android-decoder. 

Misschien kan je eens een telefoon geven van iemand die de leiding heeft over die desastereuse Android TV-box.

Ik zou graag eens in gesprek willen gaan met hem… maar iemand van de directie spreken is blijkbaar onmogelijk, die lijken onaantastbaar en onvindbaar. 😁

Reputatie 7
Badge +4

@Strogu Ik zal je gegevens doorsturen naar hen en vragen je te contacteren. 

Beste,

 

Ze hebben de 6V box op mijn oude adres (2 jaar geleden) geleverd!!!

Hoe kan dat? Ons adres is geweten en ze vragen het altijd als ik telefonisch contact neem!

Wat nu?

 

Reageer