Vraag

Android TV Box: Televisie toestel gaat NIET mee aan

  • 3 September 2022
  • 3 reacties
  • 455 Bekeken

Reputatie 1

Sind enkele dagen ben ik in het bezit van een TV Box V7. Na veel heen en weer getelefoneer met de storingsdienst werkt het toestel naar behoren.

Doch wanneer ik de TV Box aanzet via de afstandsbediening gaat mijn TV Toestel niet automatisch mee aan, alhoewel dit in het begin van de week wel zo was.

Waarschijnlijk is door 1 van de vele resets die gevraagd zijn er iets mis gelopen.

Ik kan mijn TV Toestel wel aan-/uitzetten via de TV knop op de afstandsbediening


3 reacties

zie eens in de instellingen van je TV Box:  
Of HDMI CEC “Aan” staat.

  1. Druk op Bouton Retour au menu
  2. Ga naar (tandwieltje) > Instellingen Toestel > Apparaatvoorkeuren >  HDMI > HDMI CEC. Schakel HDMI CEC Aan.
Reputatie 1

Beste Martin, 

dat heb ik inderdaad al nagekeken en dat was in orde. 
Ik heb de decoder, via instellingen volledig ge-herstart en ben toen was het probleem opgelost. 
De eerste maal dat het fenomeen zich voordeed was toen de netstekker van de tv niet goed in het stopcontact zat. Ik vermoed dat de tv box hier dan intern een instelling voor maakt omdat de tv niet reageert bij het inschakelen van de tv box. Na diverse keren de tv box aan en uit gezet te hebben bleek wel dat ik via de afstandsbediening vd tv box, ook de tv kon aan/uit zetten. Dus een volledige herstart heeft dit euvel verholpen. Anders heb ik er ook geen verklaring voor.  Nu werkt alles weer terug naar behoren. 

Bedankt voor de feedback.

Reageer