Vraag

Android supported devices gewijzigd ?

  • 28 November 2019
  • 9 reacties
  • 190 Bekeken

Beste,

 

Sinds een 2tal jaren gebruikte ik de proximus pickx app om mijn Minix NEO-X8H-Plus. (Pickx 5.0.2)

Heb daarna ook een Minix NEO U9 H aangekocht waarop dit goed werkte. (Pickx 5.1.2)

 

Sinds vorige week merkte ik dat Pickx niet meer wou werken op de X8H-PLUS  “no internet connection found” (alhoewel de connection er wel was). Via een herinstallatie dacht ik het probleem te kunnen oplossen….

 

Echter merk ik nu plots dat de pickx applicatie in de google play store aanduidt dat de Minix NEO-X8H-PLUS device niet meer ondersteund ? 

Wordt dergelijke device restricties in de toekomst nog gepland ? Hoe kan ik mij verzekeren van een android device dat toch enkele jaren ondersteund zal worden ?

 

Alvast bedankt,

Groetjes,

Luc.


9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb de vraag gesteld aan de verantwoordelijken voor de app. We houden je op de hoogte.

Reputatie 6
Badge +3

De mediabox Minix NEO-X8H-Plus draait op Android 4.4  (dateert al uit 2013)  en de Minix NEO U9 H draait op Android 6.0.1 (dateert uit 2017) . Wanneer een app een specifieke recentere versie vereist van Android en het apparaat waarop je de app wil installeren in uw geval op een mediabox een lagere versie betreft. Dan lukt dit niet. Enkel met een oude versie werken zou moeten lukken. Dat beslissen de ontwikkelaars zelf ze nog tijd in willen zetten om te zorgen dat al de functionaliteiten ook nog werken met een oudere Android versie. In de Google Play store staat dat je minimaal Android 5.0 moet hebben om te werken met app: 

AANVULLENDE INFORMATIE

Bijgewerkt

14 oktober 2019

Grootte

112M

Installaties

500.000+

Huidige versie

5.1.3

Android vereist

5.0 en hoger

Beoordeling van content

Ouderlijk toezicht

Ouderlijk toezicht aanbevolen

Meer informatie

Rechten

Details bekijken

Melden

Markeren als ongepast

Aangeboden door

Google Commerce Ltd

Beste, alvast bedank voor uw reactie !

Dat kan inderdaad een verklaring zijn. Dat betekent wel dat pickx 5.1.1 en pickx 5.1.2 nog wel op Android 4.x ondersteund was, maar vanaf pickx 5.1.3 niet meer…

Toch wel strange dan dat er geen major release number change van pickx is gebruikt. Zou het kunnen dat alleen de test/certificatie op android 5 en hoger is gebeurd, maar dat het misschien wel kan werken op android 4...

 

Blijft voor mij dus nog de cruciale vraag - kan ik mijn Minix NEO X8H-plus op android 5 of hoger brengen ? 

 

Reputatie 7
Badge +4

Blijft voor mij dus nog de cruciale vraag - kan ik mijn Minix NEO X8H-plus op android 5 of hoger brengen ?

Ter info:

https://theminixforum.com/index.php?forums/official-firmware-releases.42/

&

https://en.wikipedia.org/wiki/Android_Lollipop

Dus blijkbaar ja voor android 5 (20170612)

 

Dankjewel ! 

En gaat de google play store dat dan herkennen denk je, en pickx installatie toelaten ? Of staat de restrictie op het device (NEO X8H-plus), ongeacht de android versie ?

google is altijd je beste vriend :wink: > https://www.google.com/search?q=Minix+NEO+X8H-plus+op+android+5+of+hoger 

gewoon proberen zou ik zeggen 

Ik kan bevestigen dat de pickx applicatie opnieuw kan geïnstalleerd worden op de minix NEO-8H-Plus, nadat ik lollipop (android 5) geinstalleerd had op het apparaat volgens de tips van M_016..

 

Na de installatie was het inloggen ook succesvol. Ook de kanalen, programma’s en opnames kon ik terugvinden…. alleen, niets kon gestreamed worden.

(youtube, netflix en andere streaming applicaties werken wel goed)

 

 Gezien dit echter een ander topic is, beschouw ik mijn originele vraag rond android devices als beantwoord. Vriendelijk dank aan alle bijdrages ! 

 

@Proximus , het zou handig zijn om beter zichtbaar of via andere communicaties aan te duiden wanneer bepaalde (major) android versies niet meer ondersteund worden.

Reputatie 6
Badge +3

@Luc1965 : Dat wil zeggen dat app bepaalde functionaliteiten gebruikt die enkel maar beschikbaar zijn vanaf Android 5 en hoger. 

Reageer