Beantwoord

Android 7.1 geen stream

  • 17 februari 2019
  • 59 reacties
  • 898 Bekeken

Gisteren mijn A95X R2 aangesloten en de laatste versie Belgacom TV (release 31/01/19) geïnstalleerd.
App start op, tv gids verschijnt maar kan niets bekijken "streaming niet beschikbaar"
Of via wifi of lan blijft hetzelfde, locatie staat open voor de app, tijdzone Brussel. Andere Belgische streaming apps werken, stevie, vtm, vrt.nu
Onderwerp is hier al verschillende keren gepasseerd maar nog geen enkele oplossing is publiek gezet.
icon

Beste antwoord door familievandesype 12 januari 2020, 12:01

In hun algemene voorwaarden voor de Proximus Pickx app staat dit: https://www.proximus.be/dam/jcr:71f0d9df-513f-4cb0-96e3-5111cc9b4519/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/gc_Proximus_TV_App_trial_nl_proximus~2019-06-14-14-15-46~cache.pdf (ze spreken over een ontvangsttoestel met internet daar valt normaalgezien een android box ook onder). Maar bij hun opsomming geven ze maar enkel de voorbeelden pc,tablet,smartphone. Hier wordt gesproken over de nodige rechten die je moet geven aan de Pickx app:

Proximus Pickx

Proximus

Rechten voor alle versies van deze app weergeven

De app heeft toegang tot:

4rkEm_eN4F8lAtqf1avrqAQ49_IjMjRduxI5szmftCXmKzSaLsNScjM5DSGQp2qtI5R_fqj8j7aJi_G3dg=s20-rwLocatie

  • precise location (GPS and network-based)

U-_SG8pHTsqU_IyZTGQRkVMdLaAUeq1OnKGrB06KHF1z7vkkIQK3iF0HcbfTe1RnGlh-ajnZkbphl2W3Gdk=s20-rwInformatie over wifi-verbinding

  • view Wi-Fi connections

Overig

  • receive data from Internet
  • control vibration
  • view network connections
  • full network access
  • prevent device from sleeping

Hier kan je zien hoe je dit kan instellen: https://support.google.com/googleplay/answer/6014972?p=app_permissions&rd=1 

Bekijk origineel

59 reacties

Inderdaad, dan komt de melding van de Prox medewerkers dat ze een kleine aanpassing gedaan hebben en om opnieuw te proberen, waarbij het dan dikwijls opgelost is, dus ik hoop dat je morgen de zelfde melding krijgt en het hiermee dan ook opgelost is ☺

Ola, wij zitten hier aan 50 reacties!!!

Naar het schijnt worden die dan toch serieus genomen, en zal er is naar gekeken worden.

Van mij krijgen ze nog tot april!!!

Reputatie 7
Badge +4
De proximus tv app zal inderdaad niet werken op de android tv box, enkel op smart phone en tablet; zie : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_install/particulieren/support/televisie/proximus-tv-applicatie/van-start-met-de-proximus-tv-app/hoe-krijgt-u-tv-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html

Geen enkel probleem hoor.
Dat is inderdaad zo dat ik heel veel aanwezig ben op het forum, het interesseert mij ook allemaal heel veel, zelf te veel :slight_smile: en ik ben ook altijd blij als ik maar iemand een klein beetje in de goede richting kan verder helpen, om dichter tot de oplossing te komen.

Geen enkel probleem hoor.
Dat is inderdaad zo dat ik heel veel aanwezig ben op het forum, het interesseert mij ook allemaal heel veel, zelf te veel :slight_smile: en ik ben ook altijd blij als ik maar iemand een klein beetje in de goede richting kan verder helpen, om dichter tot de oplossing te komen.

:thumbsup:

Dat is inderdaad een paar ander mouwen, maar de uitleg waarom dit nog niet kan laat ik aan iemand van proximus zelf over.

ik vraag zelf niet liever dat de app ook zou werken op de android box en android tv’s.

Harald,

Inderdaad, de app geeft geen stream, voor de rest werkt die bijna prima.

Die V7 is al wel in gebruik hé.Begrijp niet waarom ze die app die daar opstaat niet vrijgeven.

V7 is bijna  identiek aan android box.

Oja, snap het eigenlijk wel, weet niet wat ze daar voor vragen, maar zal alle sinds een pak duurder zijn dan een een android box van een ander merk...

hey,

Niet te doen met die….vandaag website plat...ik weet wel wat ik ga doen in aprril...

wat bedoel je daarmee dat het een april grap is :relaxed:

Maar ze gaan het “onderzoeken” hé….haha.

beste mensen met android box.

Vergeet het maar, uit goede bron nu vernomen dat dit enkel met rechten te maken heeft.

Dus ze willen het niet doorgeven.

 

Tja, daar begint het op te lijken hé.

Als dat dan nog niet in orde is verhuis ik naar telenet, na 43j.

In april kom ik terug naar La Belgique, als Boucher zijn zin krijgt…

Dan verhuis ik helemaal...

Dat heeft proximus inderdaad ook in één of andere post hier al gemeld dat er geen ondersteuning is voor android box en voor android TV

Reputatie 4
Badge +1

Ze bliven u pesten!

Ik denk aan zuiver toeval.

Haha, das een goei, per seconde nen boom, binnen een paar weken zien we de bomen door het bos nie meer….zou het graag geloven maar...

Wordt android TV box al ondersteunt, want dit wordt ook niet ondersteunt door proximus voor smart TV's bvb...!
NB: een antwoord van Prox kan je hier ten vroegste verwachten morgen als ze terug langskomen.
De box is in feite een tablet zonder eigen scherm en de app is geschikt voor mijn toestel. Het zijn nog topics met hetzelfde probleem die opgelost geraakt zijn maar waar de oplossing "geheim" gehouden wordt.
Een werkweek later en geen enkel reactie, slechte wil omdat ik geen decoder gebruik voor mijn derde tv?
Proximus weigert een derde decoder omdat ik "te ver" woon, dus MOET ik een andere oplossing vinden en in geval van nood zelfs veranderen van provider.
Vast telefonie, digitaal televisie, internet, 4 mobile abonnementen en blijkbaar wil Proximus mij niet helpen.
Zwak, heel erg zwak.
Mijn tv-box is een computer met android als besturingssysteem, wordt weergegeven in de lijst van aan mijn tv account toegevoegde toestellen en zou dus ook gewoon moeten werken.
Ik had verleden jaar eventjes hetzelfde probleem op mijn android tablet, dus de no stream melding, maar dit had zich vanzelf opgelost.
Ik kan geen enkel reden verzinnen waarom mijn android box niet zou moeten kunnen werken.

Is dat hier opgelost? zit met hetzelfde probleem

Nee, tv vlaanderen, vtm go, stevie en telenet werkt perfect, zelfs in het buitenland op wifi, getest verleden jaar in Spanje op hotel.

Enkel Proximus ligt dwars en je wordt van een muur naar een ander gestuurd.

Blijkbaar willen zij niet dat je je eigen android box zou grbruiken.

Proximus medewerkers zouden best eens navragen bij de specialisten ter zake of het binnenkort voorzien is dat de app op android box kan draaien en eigenlijk ook de zelfde vraag of er app in de maak is die binnenkort kan draaien met TV’s die android ondersteunen.

In ieder geval ‘t zal pas voor maandag zijn dat er eventueel een reactie kan komen van de proximus forum medewerkers.

Tja, proximus is nog steeds een semi staatsbedrijf…

De mentaliteit is nog niet veel veranderd blijkbaar.

Hoe kan ik den dag doorbrengen zonder iets te doen...

Ik ken ook geen details in hoeverre de eigen Proximus IT’ers zelf en hoe diepgaand aan het ontwerpen/bijsturen/debuggen van de pickx app werken, wordt er ook een deel uitgegeven buitenhuis, net zoals het bv forum hier uitbesteed werd aan firma buitenhuis , enfin ik ben daar wel curieus in maar of zelf al die details zullen/wille doorspelen dat is weer een ander paar mouwen :wink:

Reputatie 7
Badge +4

Dag Andreas

Ik zie dat mijn collega je gecontacteerd heeft en alle info gegeven met betrekking het dossier.
Het boeket multi is opgezegd geweest en er is ook nog een kredietnota onderweg van 8,20 EUR incl. BTW
Alvast de excuses voor het ongemak.
Mvg, KoenN
 

Reageer