Beantwoord

Android 7.1 geen stream

  • 17 February 2019
  • 64 reacties
  • 1203 Bekeken

Gisteren mijn A95X R2 aangesloten en de laatste versie Belgacom TV (release 31/01/19) geïnstalleerd.
App start op, tv gids verschijnt maar kan niets bekijken "streaming niet beschikbaar"
Of via wifi of lan blijft hetzelfde, locatie staat open voor de app, tijdzone Brussel. Andere Belgische streaming apps werken, stevie, vtm, vrt.nu
Onderwerp is hier al verschillende keren gepasseerd maar nog geen enkele oplossing is publiek gezet.
icon

Beste antwoord door familievandesype 12 January 2020, 12:01

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

64 reacties

Hier staan de voorwaarden om een app voor een android box/android tv te maken:  https://developer.android.com/training/tv/start  , het is ook Google die een speciale certificatie vraagt voor Android TV apps: https://developer.android.com/docs/quality-guidelines/tv-app-quality Proximus zal eerst voorrang geven aan de decoder V7 en nadien zou het moeten werken op android tv’s, want V7 draait op Android TV. De V7 is nog in testfase dus binnenkort meer hoop.Dat is pure strategie.

 Google is ook gestopt met de YouTube support op de V6 decoder, waarschijnlijk juist omdat dit een geen android Tv systeem is zoals bij de v7 waar YouTube wel voorzien is.

Badge

Zouden ze niet beter met alles stoppen, ze jagen alleen de mensen in de gordijnen met hun technologie van 20 jaar geleden, niets werkt er goed. Over decoders praten ze binnen 5j. niet meer bij de concurrenten.Bekijk het aandeel de laatste 4j in een stijgende markt...Van 35 naar25.

Badge

Voila, het bewijs van onwil, in uw verwijzing naar  https://developer.android.com/training/tv/start  ,

 

This approach means you can create new TV apps based on what you already know about building apps for Android, or extend your existing apps to also run on TV devices.

Is maar een kleine aanpassing zoals me al verteld is

Badge

Voor de technici ….en succes!!!

 

Lessons

Get started with TV apps

Learn how to create a new Android Studio project for TV apps or modify your existing app project to run on TV devices.

Handle TV hardware

Learn how to check if your app is running on TV hardware, handle unsupported hardware features, and manage controller devices.

Manage TV controllers

Learn how to handle user input by managing TV controllers.

Build TV layouts

Learn the minimum requirements for TV layouts and how to implement them.

Create TV navigation

Learn the requirements for TV navigation and how to implement TV-compatible navigation.

Was this page helpful?

Badge

Zouden ze daar misschien nog iemand willen aannemen van 66 ???:slight_smile:

moest ik nu weten dat we daarmee een stap verder geraken, dan zou ik nog mss de moeite doen om dit allemaal te lezen :slight_smile:

Tussen haakje is het nog niet lang genoeg duidelijk geworden dat het er uiteraard niet aan zal liggen dat prox dit niet kan voorzien/laten voorzien door hun software ontwikkelaars  of dat het veel te ingewikkeld is ….(dat is trouwens al veel vroeger met al hun apps al duidelijk geworden), maar moest bv google Prox kunnen verplichten dat prox hun pickx app ook moet kunnen draaien bv op android box / android tv , dan was dat toch al lang orde  geweest, dus ik denk dat het niet veel zal helpen zelf al zouden ze u nog willen aannemen :slight_smile:

NB: eigenlijk het zelfde scenario met ondersteuning voor apple TV...

Badge

Martin, ik weet niet welk uw functie is in deze...maar gelatenheid is niet aan mij besteed.Zelfs niet op mijn leeftijd...uw comentaar weerspiegelt de mentaliteit bij deze...maar ok ik hou er mee op op dit “forum”.

 

@andreas48 Ik weet echt niet dat mijn antwoord iets weerspiegelt van gelatenheid.

Volgens mij heb ik eigenlijk juist het omgekeerde willen uiten dat het volledig in Proximus handen ligt om voor de hier gestelde feiten die ter sprake gekomen zijn, een oplossing te bieden.

Sorry als ik echt zo verkeerd overgekomen ben, trouwens als proximus klant vraag ik toch ook niet liever dat al hun software/app’s op zoveel mogelijke toestellen te gebruiken zijn, alleen zo kan ik er ook met volle teugen van genieten.

Badge

Inderdaad, proximus is de geviseerde, mijn excuses, had de indruk dat je als moderator voor proximus werkte.Je ben wel heel veel aanwezig op heel het forum.

Geen enkel probleem hoor.
Dat is inderdaad zo dat ik heel veel aanwezig ben op het forum, het interesseert mij ook allemaal heel veel, zelf te veel :slight_smile: en ik ben ook altijd blij als ik maar iemand een klein beetje in de goede richting kan verder helpen, om dichter tot de oplossing te komen.

Badge

Geen enkel probleem hoor.
Dat is inderdaad zo dat ik heel veel aanwezig ben op het forum, het interesseert mij ook allemaal heel veel, zelf te veel :slight_smile: en ik ben ook altijd blij als ik maar iemand een klein beetje in de goede richting kan verder helpen, om dichter tot de oplossing te komen.

:thumbsup:

Reputatie 7
Badge +4

Om even te verduidelijken er zijn momenteel geen plannen om de tv app beschikbaar te maken op de android box. 

Badge

Ook om even te verduidelijken, dan stap ik na 40j over naar telenet.

Reputatie 6
Badge +2

Zo kan dat dank zij de concurrentie!

Badge

Had beloofd van niks meer te posten, maar kan dit toch niet laten gaan…

Titel in mijn krant…

Vijftiende verkoopadvies voor Proximus.

Hoe zou dat komen….

 
 
Reputatie 6
Badge +2

Ze bliven u pesten!

Ik denk aan zuiver toeval.

Badge

Haha, das een goei, per seconde nen boom, binnen een paar weken zien we de bomen door het bos nie meer….zou het graag geloven maar...

Reputatie 7
Badge +4

Dag Andreas

Ik zie dat mijn collega je gecontacteerd heeft en alle info gegeven met betrekking het dossier.
Het boeket multi is opgezegd geweest en er is ook nog een kredietnota onderweg van 8,20 EUR incl. BTW
Alvast de excuses voor het ongemak.
Mvg, KoenN
 

Badge

Koen,

Die regeling, daar kan ik nog mee leven, alhoewel….

Maar dat jullie geen stream willen geven voor mijn android box in tenerife…

Bij telenet gaat dat dus wel hé.

Als ik in april terug thuis ben en dat is nog niet in orde stap ik na 40j over.

Om even te verduidelijken er zijn momenteel geen plannen om de tv app beschikbaar te maken op de android box. 

De app is beschikbaar en geinstallerd maar ik krijg de melding "geen stream beschikbaar, probeer het later opnieuw".

En de android box staat mooi tussen mijn gekoppelde toestellen.

 

Volgens mij is het probleem niet dat je een toestel niet kunt koppelen, maar dat de app nog niet draait op zo’n OS systeem. Net zoals het ook nog niet werkt op android tv’s.

Zal volgens mij wel draaien op hun toekomstige android decoder V7 die nog in testfase is.

Volgens mij is het probleem niet dat je een toestel niet kunt koppelen, maar dat de app nog niet draait op zo’n OS systeem. Net zoals het ook nog niet werkt op android tv’s.

Zal volgens mij wel draaien op hun toekomstige android decoder V7 die nog in testfase is.

Het os van mijn android box en mijn medion tablet is hetzelfde en op het tablet werkt de app naar behoren op de box de "no stream" melding.

En Proximus laat ook niet toe om met een android os de webversie te gebruiken en sturen je door naar de app store.

Waarom kan dit wel bij tv-Vlaanderen, Telenet, vtm go, stievie, vrt-nu en andere streaming diensten, maar niet bij Proximus?

Ik zou zelfs een derde decoder huren, zonder HD wat ik toch niet gebruik zou dit best kunnen, maar ook dit laat Proximus niet toe omdat ik te ver van de "centrale" zit.

Je zou toch voor minder overwegen om na meer dan 30 jaar vaste klant te zijn van provider te veranderen. Vast telefoon, tv, vast internet en 4 mobiele abo's in dit huis, maar een oplossing krijg je dus niet.

Dat is inderdaad een paar ander mouwen, maar de uitleg waarom dit nog niet kan laat ik aan iemand van proximus zelf over.

ik vraag zelf niet liever dat de app ook zou werken op de android box en android tv’s.

Badge

Harald,

Inderdaad, de app geeft geen stream, voor de rest werkt die bijna prima.

Die V7 is al wel in gebruik hé.Begrijp niet waarom ze die app die daar opstaat niet vrijgeven.

V7 is bijna  identiek aan android box.

Oja, snap het eigenlijk wel, weet niet wat ze daar voor vragen, maar zal alle sinds een pak duurder zijn dan een een android box van een ander merk...

Badge

Ola, wij zitten hier aan 50 reacties!!!

Naar het schijnt worden die dan toch serieus genomen, en zal er is naar gekeken worden.

Van mij krijgen ze nog tot april!!!