Beantwoord

Android 7.1 geen stream

  • 17 February 2019
  • 64 reacties
  • 1203 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

64 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Zo kan dat dank zij de concurrentie!

Badge

Ook om even te verduidelijken, dan stap ik na 40j over naar telenet.

Reputatie 7
Badge +4

Om even te verduidelijken er zijn momenteel geen plannen om de tv app beschikbaar te maken op de android box. 

Badge

Geen enkel probleem hoor.
Dat is inderdaad zo dat ik heel veel aanwezig ben op het forum, het interesseert mij ook allemaal heel veel, zelf te veel :slight_smile: en ik ben ook altijd blij als ik maar iemand een klein beetje in de goede richting kan verder helpen, om dichter tot de oplossing te komen.

:thumbsup:

Geen enkel probleem hoor.
Dat is inderdaad zo dat ik heel veel aanwezig ben op het forum, het interesseert mij ook allemaal heel veel, zelf te veel :slight_smile: en ik ben ook altijd blij als ik maar iemand een klein beetje in de goede richting kan verder helpen, om dichter tot de oplossing te komen.

Badge

Inderdaad, proximus is de geviseerde, mijn excuses, had de indruk dat je als moderator voor proximus werkte.Je ben wel heel veel aanwezig op heel het forum.

@andreas48 Ik weet echt niet dat mijn antwoord iets weerspiegelt van gelatenheid.

Volgens mij heb ik eigenlijk juist het omgekeerde willen uiten dat het volledig in Proximus handen ligt om voor de hier gestelde feiten die ter sprake gekomen zijn, een oplossing te bieden.

Sorry als ik echt zo verkeerd overgekomen ben, trouwens als proximus klant vraag ik toch ook niet liever dat al hun software/app’s op zoveel mogelijke toestellen te gebruiken zijn, alleen zo kan ik er ook met volle teugen van genieten.

Badge

Martin, ik weet niet welk uw functie is in deze...maar gelatenheid is niet aan mij besteed.Zelfs niet op mijn leeftijd...uw comentaar weerspiegelt de mentaliteit bij deze...maar ok ik hou er mee op op dit “forum”.

 

moest ik nu weten dat we daarmee een stap verder geraken, dan zou ik nog mss de moeite doen om dit allemaal te lezen :slight_smile:

Tussen haakje is het nog niet lang genoeg duidelijk geworden dat het er uiteraard niet aan zal liggen dat prox dit niet kan voorzien/laten voorzien door hun software ontwikkelaars  of dat het veel te ingewikkeld is ….(dat is trouwens al veel vroeger met al hun apps al duidelijk geworden), maar moest bv google Prox kunnen verplichten dat prox hun pickx app ook moet kunnen draaien bv op android box / android tv , dan was dat toch al lang orde  geweest, dus ik denk dat het niet veel zal helpen zelf al zouden ze u nog willen aannemen :slight_smile:

NB: eigenlijk het zelfde scenario met ondersteuning voor apple TV...

Badge

Zouden ze daar misschien nog iemand willen aannemen van 66 ???:slight_smile:

Badge

Voor de technici ….en succes!!!

 

Lessons

Get started with TV apps

Learn how to create a new Android Studio project for TV apps or modify your existing app project to run on TV devices.

Handle TV hardware

Learn how to check if your app is running on TV hardware, handle unsupported hardware features, and manage controller devices.

Manage TV controllers

Learn how to handle user input by managing TV controllers.

Build TV layouts

Learn the minimum requirements for TV layouts and how to implement them.

Create TV navigation

Learn the requirements for TV navigation and how to implement TV-compatible navigation.

Was this page helpful?

Badge

Voila, het bewijs van onwil, in uw verwijzing naar  https://developer.android.com/training/tv/start  ,

 

This approach means you can create new TV apps based on what you already know about building apps for Android, or extend your existing apps to also run on TV devices.

Is maar een kleine aanpassing zoals me al verteld is

Badge

Zouden ze niet beter met alles stoppen, ze jagen alleen de mensen in de gordijnen met hun technologie van 20 jaar geleden, niets werkt er goed. Over decoders praten ze binnen 5j. niet meer bij de concurrenten.Bekijk het aandeel de laatste 4j in een stijgende markt...Van 35 naar25.

Hier staan de voorwaarden om een app voor een android box/android tv te maken:  https://developer.android.com/training/tv/start  , het is ook Google die een speciale certificatie vraagt voor Android TV apps: https://developer.android.com/docs/quality-guidelines/tv-app-quality Proximus zal eerst voorrang geven aan de decoder V7 en nadien zou het moeten werken op android tv’s, want V7 draait op Android TV. De V7 is nog in testfase dus binnenkort meer hoop.Dat is pure strategie.

 Google is ook gestopt met de YouTube support op de V6 decoder, waarschijnlijk juist omdat dit een geen android Tv systeem is zoals bij de v7 waar YouTube wel voorzien is.

Badge

Ter info, heeft niets met deze topic te maken, maar illustreert waar ik zo reageer en hun arrogantie beu ben.

Ben al meer dan 40 jaar klant.

Ben één van de eersten met een pack van “internet+telefonie+ tv” en kreeg daar bij “multi NL boeket”.

Na enige tijd begon men met het “voetbal”.Ik kon dat inwisselen voor dat boeket.

Heb zo jaren bezig geweest...tot december.Geen voetbal meer….

gechat, gebeld enz...weken aan een stuk.Hun antwoord?

“Meneer dat kan niet, u hebt nooit voetbal gehad!!!Hallooo wat zegt u?

Tot ik iemand aan de lijn kreeg die mij vertelde dat men met “mijn voetbal” gestopt is.

Is nu “all sports” en ik had dus geen voetbal.Halloo?

Blijkbaar heeft men mij wel voetbal doorgegeven maar op de facturen stond nog altijd multi NL boeket, wat ook lang niet meer bestaat, maar mag er wel voor betalen….enfin kreeg er wel voetbal voor.Wie leest die facturen, zolang de prijs normaal is???

Hallooo, “dit kan niet meneer”!!!! U hebt nooit voetbal gehad.

Toen ben ik stillekes beginnen overkoken en devolgende medewerker heb ik gezegd doe wat je wil maar ik moet mijn voetbal terug hebben.

 

Nieuw hoofdstuk.

Krijg een factuur van verandering van pakket...Familus + voetbal + NL BOEKET !!!!!  € 126.

Halloo… Ik moet gene familus en geen boeket!!!! en €126!!!

“Meneer dat kan niet meer, wij bieden uw vroegere pakket niet meer aan…...Halloooo?????

Die € 126 ??? “Ja meneer administratie hé” Hallooo, dat multi NL zullen we dan schrappen.

Ja meneer dat gaat u nu wel een beetje meer kosten...Maar we zullen zien of we u wat “ tijdelijk “ kunnen compenseren.

Ben naar de dokter moeten gaan voor kalmeringspillen….weer kosten:drooling_face:

Dank u proximus.

 

 

 

 

Ik kan perfect van mijn android phone streamen naar mijn tv box, ik kan perfect terzelfden tijd mijn 2 decoders gebruiken en de app gebruiken op 2 tablets, een smartphone en de laptop, maar Proximus weigerd mij een derde decoder en blokkeerd de stream naar mijn android box.

Ze zijn van plan om een eigen android box als "decoder" te lanceren en willen blijkbaar niet dat je je eigen box zou gebruiken.

Zoals gezegd, bij Telenet kan je hun app wel gebruiken op een setup box, vtm go en stevie alsook tv vlaanderen net hetzelfde, enkel Proximud ligt dwars.

Op mails naar Proximus en de ontwikkelaars van de app krijg je geen reactie en hun technische dienst weet er geen raad mee.

Reputatie 6
Badge +3

Hier staan de voorwaarden om een app voor een android box/android tv te maken:  https://developer.android.com/training/tv/start  , het is ook Google die een speciale certificatie vraagt voor Android TV apps: https://developer.android.com/docs/quality-guidelines/tv-app-quality Proximus zal eerst voorrang geven aan de decoder V7 en nadien zou het moeten werken op android tv’s, want V7 draait op Android TV. De V7 is nog in testfase dus binnenkort meer hoop.Dat is pure strategie.

Badge

Als ik Proximus vergelijk met de anderen zijn dit toch een stelletje amateurs.“Hun”software is moedwillig niet aangepast aan de moderne aplikaties.De app werkt redelijk goed tot men het programma wil streamen op androidbox. Zelfs opnemen is mogelijk.De website is een ramp!

Het probleem hier is blijkbaar van slechte wil.Is naar het schijnt in een mum van tijd op te lossen, en heeft niets met android te maken, zij houden de stream tegen volgens mijn info, als die liegen lieg ik ook, maar kan dit wel geloven.

Begrijp niet waarom ze dit willen tegen houden.Of eigenlijk wel.Maar werkt wel in hun nadeel.

Mensen gaan andere oplossingen zoeken, zoals ik.

Wie met een android box begint te werken en een beetje zijn weg daarin vindt komt al vlug tot de vaststelling dat men geen tv abonnement meer nodig heeft.

Zelfs legaal zijn bijna alle Belgische kanalen te ontvangen.En een VPN verbinding kost ook niet veel meer.

Als men zo verder doet zal men nog veel klanten verliezen...

@Harald_02 Het gaat er niet om dat het niet mag, dat zou op een tv met android ook mogen, maar tussen mogen en dat het mogelijk is toch een verschil :wink:

 

Ik zie dat als oplossing / beste antwoord   het antwoord van 
familievandesype
wil dit nu zeggen dat het wel werkt of niet 

Reputatie 6
Badge +2

Op een franstalig proximusforum lees ik blijkbaar dat dit probleem zou opgelost worden voor de V7 decoder en enkel voor klanten met een abonnement familus, tuttimus en epic. Wanneer? Dat staat er niet bij, dat weet men niet. Ik ben nog maar aan een V5, en ze beginnen dacht ik met de V6. 

Als proximus zelf al meer dan eens zegt/beweert dat de app niet werkt op android box ja dan veronderstel ik toch dat je niet veel verder moet zoeken want de proximus medewerkers zouden maar al te graag kunnen antwoorden hier dat er bevoorbeeld aangewerkt wordt of dat het voor binnenkort voorzien is ….. 

Daar gaat het over, niemand van Proximus beweerd dat de android box niet mag, het heeft hier net iemand de agw geplaatst en mijn box voldoet aan alle voorwaarden.

Als proximus zelf al meer dan eens zegt/beweert hier en op hun andere socials in antwoord op vragen van klanten, dat de app niet werkt op android box, ja dan veronderstel ik toch dat je niet veel verder moet zoeken, want de proximus medewerkers zouden maar al te graag kunnen antwoorden hier dat er bevoorbeeld aangewerkt wordt of dat het voor binnenkort voorzien is ….. 

Ik ken daar niks van .  ik wilde maar enkel zeggen dat iemand van proximus wel had gereageerd, en jij beweerde het tegenover gestelde. Ik wil wel begrijpen dat jij liever een oplossing ziet voor uw probleem, maar ze bestaat blijkbaar niet voor het ogenblik. Ik wil wel met u meewenen, of bidden, of nog eens naar de mis gaan. Maar dat zal allemaal niet helpen. Bellen naar de helpdesk heeft geen zin, en ze mogen geen specialist aan de telefoon doorgeven. Indien het voor u en anderen echt zeer belangrjk is zou ik een brief schrijven naar de CEO van Proximus. 

Als ik Proximus bel en mijn probleem uitleg is niemand die zegt dat een android box een niet toegestaan toestel zou zijn, het is in feite ja ook een tablet zonder eigen scherm.

Zoals eerder geschreven had ik hetzelfde probleem eventjes ook op mijn tablet na een update maar dit heeft zich vanzelf opgelost.

Ik kan pickx ook niet gebruiken via de webbrowser, deze van de smart tv is verouderd en als ik het via de box probeer stuurt de website mij naar de app omdat mijn os op android draait. 

 

Reputatie 6
Badge +3

In hun algemene voorwaarden voor de Proximus Pickx app staat dit: https://www.proximus.be/dam/jcr:71f0d9df-513f-4cb0-96e3-5111cc9b4519/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/gc_Proximus_TV_App_trial_nl_proximus~2019-06-14-14-15-46~cache.pdf (ze spreken over een ontvangsttoestel met internet daar valt normaalgezien een android box ook onder). Maar bij hun opsomming geven ze maar enkel de voorbeelden pc,tablet,smartphone. Hier wordt gesproken over de nodige rechten die je moet geven aan de Pickx app:

Proximus Pickx

Proximus

Rechten voor alle versies van deze app weergeven

De app heeft toegang tot:

4rkEm_eN4F8lAtqf1avrqAQ49_IjMjRduxI5szmftCXmKzSaLsNScjM5DSGQp2qtI5R_fqj8j7aJi_G3dg=s20-rwLocatie

  • precise location (GPS and network-based)

U-_SG8pHTsqU_IyZTGQRkVMdLaAUeq1OnKGrB06KHF1z7vkkIQK3iF0HcbfTe1RnGlh-ajnZkbphl2W3Gdk=s20-rwInformatie over wifi-verbinding

  • view Wi-Fi connections

Overig

  • receive data from Internet
  • control vibration
  • view network connections
  • full network access
  • prevent device from sleeping

Hier kan je zien hoe je dit kan instellen: https://support.google.com/googleplay/answer/6014972?p=app_permissions&rd=1 

Reputatie 6
Badge +2

Ik ken daar niks van .  ik wilde maar enkel zeggen dat iemand van proximus wel had gereageerd, en jij beweerde het tegenover gestelde. Ik wil wel begrijpen dat jij liever een oplossing ziet voor uw probleem, maar ze bestaat blijkbaar niet voor het ogenblik. Ik wil wel met u meewenen, of bidden, of nog eens naar de mis gaan. Maar dat zal allemaal niet helpen. Bellen naar de helpdesk heeft geen zin, en ze mogen geen specialist aan de telefoon doorgeven. Indien het voor u en anderen echt zeer belangrjk is zou ik een brief schrijven naar de CEO van Proximus.