Alweer forse prijsstijgingen Proximus vanaf 01/01/19 ?

  • 31 October 2018
  • 22 reacties
  • 3358 Bekeken

Proximus trekt prijzen voor populaire bundels op

31 oktober 2018 11u42 Bron: Belga

Consument Proximus verhoogt op 1 januari enkele van zijn prijzen, zo kondigt de telecomoperator aan in een persbericht. De populaire bundels Tuttimus en Familus worden duurder, net als de optionele sportpakketten en enkele oude abonnementsformules.

Proximus-CEO Dominique Leroy had in januari beloofd om dit jaar de prijzen van de packs niet te verhogen. Aan die belofte houdt ze zich, maar op de eerste dag van het nieuwe jaar komt er wel een verhoging. Meestal gaat het om een verhoging met ongeveer 2 euro per maand. Voor de formule Familus komt dat neer op een stijging met bijna 3 procent (van 67 naar 69 euro). De optie Belgisch voetbal wordt dan weer een kwart duurder (van 7,95 naar 9,95 euro).

_______________________________
Waar kunnen we de details vinden ?

22 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Weer een loonsverhoging voor zichzelf gescoord?
Ik ga nu toch eens serieus kijken wat de andere opties zijn want dit wordt echt te zot
Mijn Nederlandse collega's lachen me uit als ze horen wat ik betaal, en dan heb ik nog een van de goedkoopste formules ...
Reputatie 2
Weer een loonsverhoging voor zichzelf gescoord?
Ik ga nu toch eens serieus kijken wat de andere opties zijn want dit wordt echt te zot
Mijn Nederlandse collega's lachen me uit als ze horen wat ik betaal, en dan heb ik nog een van de goedkoopste formules ...

ik ga ook terug rondkijken dit is belachelijk voor woorden !!! wij zijn 1 van de duurste landen voor internet en mobiel dus overstappen is de boodschap! ook woon tegen nederlandse grens moet een kastje huren om belgisch ontvangst te hebben weeral extra kost en internet is traag veel trager dat ze beloven !!! doe de test op testaankoop schandalig we betalen teveel voor wat ze beloven !!!!
Badge +1
Schandalig is het. En het ergste is dan nog dat we het via de pers moeten horen. We krijgen er geen mail voor en op de facturen staat het ook al niet...
Reputatie 3
Badge +2
En moest de service dan nog goed zijn.... En moest er een cast functie in de tvapp zitten.....
NB: op proximus site werd het volgende gemeld (31/10/18) > klik hier

En louter ter bijkomende info voor wie het zich moest interesseren:
www.tijd.be/ondernemen/telecom/Telenet-afgestraft-voor-zwakke-klantencijfers/10064897
Reputatie 3
Badge +1
Lichte wijziging durven ze dat te noemen, €2 p/mnd is bij mij geen lichte wijziging!
TUI: Mss ook voor sommigen interessant om volgen 👉 Vernieuwd mobiel aanbod Proximus
Reputatie 6
Badge +3
Alle Electronica wordt goedkoper, behalve bij proximus. 5€ voor ken je beller bijvoorbeeld. Je moet maar durven.
Inderdaad. Samen met verhoging Tuttimus kost Proximus mij 3 euro per maand meer.
Mobilus S blijft leuk behouden...geen aanpassingen daar.
Zo is het gemakkelijk winst maken.
Teleurgestelde klant hier..☹️
Of is dit nu de manier om de gemiste inkomsten van roaming te compenseren?
aangezien TN al enkele maanden geleden een prijsaanpassing toegepast hadden lag het in de lijn der verwachtingen dat PX ook ging volgen, TN is hiervoor wel wat afgestraft geweest nu de vraag of dit bij Prox ook het gevolg zal zijn...
Reputatie 7
Badge +1
aangezien TN al enkele maanden geleden een prijsaanpassing toegepast hadden lag het in de lijn der verwachtingen dat PX ook ging volgen, TN is hiervoor wel wat afgestraft geweest nu de vraag of dit bij Prox ook het gevolg zal zijn...
Hallo Martin. Zijn de oude abo's zoals Internet Start, Comfort en Maxi ook in prijs gestegen. Kan hier niets over terugvinden. Ook de pagina met alle nieuwe prijzen kan ik niet vinden. Mvg, Antoon

Reputatie 7
Badge +1


Hallo Martin,
Bedankt. Weer € 2 erbij. Dat is meer als de loonindex. En niemand die hier moeite mee heeft. Heb jij de link naar de komplete lijst. Kan ik ook zien of de Smart + , GSM abo ook niet in prijs zijn gestegen. Mvg, Antoon
Reputatie 7
Badge +6
Heb jij de link naar de komplete lijst. Kan ik ook zien of de Smart + , GSM abo ook niet in prijs zijn gestegen. Mvg, Antoon
https://www.proximus.be/tarieven
Reputatie 7
Badge +1
Heb jij de link naar de komplete lijst. Kan ik ook zien of de Smart + , GSM abo ook niet in prijs zijn gestegen. Mvg, Antoon
https://www.proximus.be/tarieven

Bedankt Wim. Kan hier helaas niets op vinden. Is het mogelijk een uitgebreide pdf zoals Martin heeft gepost maar dan met alle tarieven erop. Alvast bedankt. Mvg, Antoon
Ter info: Wat ik wel lees op de PX-tarieven webpagina is :
Voor mobiel heeft dit enkel een impact op de oude Pay&Go-plannen (prepaidkaarten).
Mobiel: oude prepaid plannen
Pay&Go Original
Pay&Go Night&Weekend
Pay&Go Anytime
Pay&Go Student
Pay&Go Evening Talk
Pay&Go Smart
Freetime
Pay&Go International
Pay&Go Together
Pay&Go Flex
Generation Connect
Pay&Go Easy
Pay&Go Max
Prijs per minuut voor nationale gesprekken vanaf 1/1/2019: 0,35€ btw incl. Voor Pay&Go International, zal deze ook geldig zijn voor internationale oproepen.

PS: bijkomende info >
https://www.proximus.com/nl/news/proximus-launches-revamped-mobile-offer-unlimited-data-week-and-will-slightly-adjust-pricing
Reputatie 3
Badge +2
Niet alleen de packs worden duurder, zie net op mijn factuur dat de dienst weergave oproeper ook verandert en duurder wordt:
De optie Weergave Oproeper verdwijnt en wordt vanaf 01/01/19 Voordeelpack Slimme Diensten. Deze optie omvat, naast de nummerweergave, ook de weergave van de naam van de oproeper, oproepdoorschakeling, signaal tweede oproep en dit voor slechts 1 EUR meer per maand (of 4,99 EUR/maand). Meer info over deze optie op : www.proximus.be/slimmediensten.
Reputatie 6
Badge +3
5€ toeslag voor iets dat bij mobiel gewoon inbegrepen is .
Reputatie 7
Badge +1
Niet alleen de packs worden duurder, zie net op mijn factuur dat de dienst weergave oproeper ook verandert en duurder wordt:
De optie Weergave Oproeper verdwijnt en wordt vanaf 01/01/19 Voordeelpack Slimme Diensten. Deze optie omvat, naast de nummerweergave, ook de weergave van de naam van de oproeper, oproepdoorschakeling, signaal tweede oproep en dit voor slechts 1 EUR meer per maand (of 4,99 EUR/maand). Meer info over deze optie op : www.proximus.be/slimmediensten.


Dan te bedenken dat het officiële indexcijfer per 1 oktober dit jaar is vastgesteld op 1,70 %. PX zit hier op minimaal 3 %.
Reputatie 6
Badge +3
De Electronica index is zelfs negatief.
Reputatie 3
Badge +1
Ik denk dat enkel m'n internet abonnement blijft, tot ik daar iets goedkopers voor heb gevonden, mobiel heb ik al elders, vaste lijn gebruik ik enkel voor gratis bellen naar buitenland, maar met deze verhoging zijn die belletjes met mobiel al bijna te bekostigen en tv zal wel netflix worden, dan maar enkel nieuws via internet of via BVN op de sat.

Reageer