Algemene Storing op Proximus TV in verschillende regio's op 30 December 2021

  • 30 December 2021
  • 31 reacties
  • 2450 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Er is sinds 20 uur een probleem met Proximus TV  dat nu algemeen geëscaleerd is.  (voor updates bekijk de facebook pagina van Proximus) (20+) Proximus - Berichten | Facebook of  de twitter pagina van Proximus (20) Tweets met antwoorden van Proximus (@proximus) / Twitter

 


31 reacties

kon je inderdaad ook direct vaststellen op de site Proximus storing? Actuele storingen en problemen | Allestoringen

Bij Telenet onlangs hebben ze er van ‘s morgens tot ‘s avonds uitgelegen.

Reputatie 4
Badge +1

@Martin dan was dit plaatselijk bij telenet, hier geen problemen gezien ;) 

Reputatie 7
Badge +3

kon je inderdaad ook direct vaststellen op de site Proximus storing? Actuele storingen en problemen | Allestoringen

Bij Telenet onlangs hebben ze er van ‘s morgens tot ‘s avonds uitgelegen.

@Martin  Niet iedereen gaat naar https://allestoringen.be/storing/proximus/. en je opmerking over Telenet is niet relevant. Sorry maar je reactie is ondermaats , jij de Proximus forum verslaafde.:joy:  

Reputatie 4
Badge +1

@Pat52 kan me voorstellen dat het niet leuk is deze uitval, ken iemand dat proximus tv heeft al enkele jaren en die klaagt er ook van dat het de laatste tijd altijd iets is bij proximus, veel probleempjes dat blijven terugkomen, en lees het nog meer hier.

probleem is bij de providers dat ze als er een probleem is dit nergens meer melden op hun site.

spijtige zaak dat ze dit niet meer sturen naar de klant (als het internet werkt natuurlijk).

@Martin dan was dit plaatselijk bij telenet, hier geen problemen gezien ;) 

@Master-magic Ik heb hier ook geen problemen gezien dus zal het zeker niet algemeen zijn.
                              (eerder bepaalde/verscheidene regio’s)

 

@Pat52

 Niet iedereen gaat naar https://allestoringen.be/storing/proximus/.

daarom dat ik het hier gepost heb, net zoals iedereen niet naar twitter en facebook gaat kijken als er problemen zijn  :relaxed:  
(je kan er trouwens voor anderen ook de storingsmeldingen zien →  Allestoringen)

NB: zoveel hebben het er ook trouwens hier niet gemeld, dus twitter en facebook zal toch nog populairder zijn ;-)

update 10u41:

Beste klanten, Voor de meeste TV klanten is het probleem volledig opgelost. Indien je toch nog hinder ondervindt vragen we nog even geduld, onze teams werken hier nog steeds hard aan.

Ik heb nog steeds problemen, mijn decoder werkt niet! op geen enkele opdracht van de afstandsbediening. Dit is trouwens niet enkel vandaag een probleem.

Ik heb via mijn account de business klantendienst proberen te bereiken via chat maar die reageert gewoon niet, maar dat is de laatste jaren de trend van Proximus!

best afwachten dan tot morgen tot iemand van de Proximus forummedewerkers  hier reageert 

je hebt waarschijnlijk dan ook al de afstandsbediening en bbox en de decoder al gereset.
BBOX resetten | Proximus  & Je decoder resetten | Proximus
→ Je afstandsbediening resetten | Proximus
→ Hoe kan je je afstandsbediening universeel maken? | Proximus
→ Afstandsbediening via radiofrequenties of bluetooth | Proximus

 

Proximus! de problemen van de “digitale” TV zijn nog niet opgelost!

Ik ben het slechtwerkende boeltje van Proximus echt beu, en dit is een probleem dat al lang aansleept!

Maar wij blijven dit maar slikken als consument en te veel betalen voor brakke kwaliteit!

Ik ga deze maand mijn rekening ook maar deels betalen denk ik dan.

Ik denk dat een nieuw jaar een nieuwe provider zal brengen!

Badge +4

Vandaag ook weer veel meldingen op allestoringen.be

Hier ook vanavond een vijftal minuten internet weg op alle toestellen, de lampjes bleven wel blauw op de modem…. wel niet de eerste keer dat dit gebeurt (anderhalve week geleden ook al, toen was tv ook uitgevallen met melding technische storing) ergens toch iets niet pluis in hun systeem ??? (DNS of iets anders)

Badge +4

Hopla weeral deze avond 20 minuten geen internet, de TV blijft wel spelen en blauwe lichtjes blijven aan.

Wat gebeurt er de laatste dagen bij PX ?

ook geen internet via ethernet verbinding?

Badge +4

Neen ook niet , is gewoon alles die verbonden is , computer vast met utp 2x , laptops , Smartphone’s, wel raar dat TV bleef werken maar  op alle computers zoweel vast of draadloos vielen zonder internet.

https://allestoringen.be/storing/proximus/

 

Internet loopt over een aparte pppoe sessie VLAN1 en waarschijnlijk heb je al wel eens de bbox gereset :wink:

Badge +4

Nope nog niet gereset want vrouw wil niet stoppen met tv kijken :) straks mss…..

Heb al paar dagen problemen met het afspelen van opgenomen programma’s (server fout).  Heb het hele reset gedoe gedaan, maar geen oplossing.  Afspelen via webapp lukt wel, maar ben dat gedoe om te ‘casten’ beu.   Het nieuwe jaar begint gezellig, dankzij Proximus… .  Jammer dat hun communicatie hierover zo zwak is - een gemiste kans.  Op “https://allestoringen.be/storing/proximus/” staat in het groot dat er geen problemen zijn, en daaronder zie je de litanie van miserie… .  Mannekes, als ik mijn krant te laat krijg, wordt mijn abonnement met een dag verlengd.  Tijd om iets dergelijks in te voeren ?

Badge +4

Vandaag weer van dat , rond 17 uur uitval internet, rond 19 u 25 uitval internet en tv (modem was herop gestart) wat gebeurt er de laatste weken ?

Ook weeral melding op allestoringen

https://allestoringen.be/storing/proximus/

vooral Brussel Antwerpen Gent en in minder mate Brugge

 

Reputatie 7
Badge +3

@RedsFan 

Werkt je internet inmiddels al terug?

 

Geert

Badge +4

Ja internet werkt terug , maar door die storingen heb ik nu ook meer foutmeldingen op de V7 , iets met A0001.

Dus je staat weer even ver als een jaar geleden → 

 

Badge +4

Ja dat kan je wel zeggen …. :sweat:

Nochtans 4 tal maanden geen enkele foutmelding meer gehad en nu heb ik het weer zitten.

Reputatie 7
Badge +4

Fout A001 wijst op een probleem in de communicatie tussen je B-box en decoder. Kan je beide toestellen eens herstarten om te zien of je het probleem daarna nog ondervindt (+ eventuele draadloze toestellen)? 

Badge +4

Oke dank u , zal dat nog even proberen.

Badge +4

De druppel of laat ons zeggen meerdere heeft de emmer doen overlopen, de V7 heeft hier afgedaan  … iedere dag is er wel iets met die tv box (alle dagen storingen, geen beeld, resetten, herstarten, dan modem ook resetten, op alle andere manieren) en het blijft maar aanhouden, dus na 1 jaar problemen wil ik terug keren naar de V5 mini !! Het is nu echt wel genoeg geweest …..

Bij deze vraag ik om een omruiling naar de V5c

Groeten,

Badge +4

Ik wil nog even wachten (zie vorig bericht), er is een nieuwe update binnen, mss doet hij (de V7) nu weer meer normaal.

Reageer