Vraag

Al 4 dagen geen pickx op geen enkel toestel


Vrijdagavond kreeg ik plots een foutmelding bij het gebruik van de pickx app. Wat voordien perfect werkte op zowel de AppleTV, de iPhone als in de Chrome browser van mijn Macbook werkte plots nergens meer, zo maar ineens.

Alle middeltjes op forum en FAQ geprobeerd, zelfs iPad helemaal opnieuw geïnstalleerd en werkt nog steeds niet.  Bij de browser is het “Oeps er ging iets verkeerd, probeer opnieuw”, op de iPhone (wifi en 4g) EN iPad is het “Stream niet beschikbaar, probeer opnieuw” en op AppleTV blijft hij gewoon eindeloos laden.

Nogmaals voordien werkte alles perfect, het is alsof iemand plots mijn account deactiveerde.

Al sinds zaterdag met de help van zogezegde proximus experts aan het bellen, ze gingen het vandaag oplossen want deze top experts werken niet op zaterdag, vandaag dan maar opnieuw proberen, ze gingen het fixen en mij email omdat ik expliciet vroeg niet te bellen gezien ik in meetings zat heel de dag, gevolg ze proberen tot 2x toe te bellen, helaas geen email. Na de meetings dan nog maar eens zelf zitten proberen, helaas krijg ik niet de juiste competente mensen aan de lijn maar wel een email naar de epic app waar ik niets aan heb gezien ik een Office klant ben. Maar volgens hen is technisch aan de modem alles in orde.

Bottom line het werkt nog steeds niet en de zogezegde experts kunnen het niet oplossen, ik zou uiteindelijk contact moeten opnemen met shadow of zoiets. 

Zelf op onderzoek aan het gaan in de browser met de developper tools van Chrome. Blijkt dat als ik live tv probeer er een error is met account en de link met pickx (zie screenshot 1) en een fout over authenticatie (zie screenshot 2). 

Hopelijk is er iemand die er wel iets van weet en kan dit eindelijk worden opgelost.

Waarschijnlijk is mijn theorie over deactivate of rechten probleem er niet ver naast.

screenshot 1
 

screenshot 2


 

 

19 reacties

Ter info: shadow heeft iets te maken met cloud gaming !!

zie > https://www.proximus.be/epic/nl/id_b_ce_shadow_gaming/make-it-epic/zwpe-b/al-het-epic-nieuws/games/shadow-gamen-in-de-cloud.html

Wat uiteindelijk totaal daar niets mee te maken heeft volgens mij. Net zoals de email met de link naar Epic terwijl ik een Office abonnement heb. Eens benieuwd hoe lang het nog gaat duren.

 

inderdaad ik zie ook het verband niet

Reputatie 6
Badge +2

Met de app gaat het niet. En via www.proximustv.be

Neen met de browser gaat het ook niet.

 
Reputatie 7
Badge +4

Serge

 

Ik zag gisteren wel een geslaagde stream op een ipad rond ± 21u. Dit is dan wel gelukt?

Neen, ik kreeg geen beeld binnen, na 3 min ongeveer kreeg ik de melding stream niet beschikbaar.

Maar ik blijf wel proberen. Net nog eens getest en er is nog steeds niets veranderd.

 

 

DAG 5, nog steeds geen Pickx op geen enkel van de toestellen. Je vraagt je af wat ze de hele dag doen bij Proximus, mocht ik zo service leveren naar mijn klanten toe had ik waarschijnlijk al lang geen klanten meer. Als ik zelf niet bel blijft het verdacht stil langs proximus kant, ik heb expliciet gevraagd mij niet te bellen omdat ik heel de dag in meetings ben met klanten en mij over de situatie te briefen via email, maar helaas geen enkele waardevolle email tot nu toe ontvangen om mijn probleem op te lossen, wel reclame en tevredenheid enquêtes. Status vandaag nog steeds dezelfde als vrijdag. Geen pickx op geen enkel toestel die werkt en de foutmeldingen zijn nog steeds dezelfde. Service ten top.

 

Op https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/home 
staat daar  “Proximus Pickx app” vermeld

Ja hoor en bovendien heeft het tot vrijdag ALTIJD gewerkt op AL die toestellen (Apple TV, iPhone, iPad en Chrome Browser), het is net alsof ze vrijdag avond ergens iets gedaan hebben waarop mijn account plots niet meer werkt. Technisch blijkt alles in orde volgens de support dienst, dus moet het bijna ergens met een setting of security feature te maken hebben in een of andere server bij Proximus die de toegang tot de app en de browser based ervaring moet beheren.

 

Inderdaad er zal bij Proximus eens grondig moeten nagetrokken worden waar het ergens verkeerd loopt!

NB: Ik ben niet van proximus zelf en wou alleen maar zeker zijn dat je koppeling in MyProximus mss om één of andere reden verloren gegaan was.  

Ik zit zelf ook in de IT wereld en daarmee dat ik als ik via de browser in Chrome de dev-tools gebruik en zie dat er in de communicatie tussen mijn laptop en proximus plots een error staat met “blocked by CORS policy” dan vermoed ik dat er ergens ginder iets fout zit. Ben het alleen een beetje beu aan het worden dat ik nergens toegang heb tot een ticketing systeem of dat ze geen emails sturen met de updates zoals ik vroeg. Als het morgen nog niet in orde is zal er niets anders opzitten dan dit naar het management te escaleren zodat er toch iemand het probleem wil oplossen.

 
Reputatie 7
Badge +3

Hallo Serge,

er situeerd zich inderdaad een storing op je profiel.

Ik heb dit doorgestuurd naar IT, ik wacht hun antwoord af.

 

Onze verontschuldigingen voor dit ongemak.

 

Geert

Reputatie 6
Badge +3

Wat mij opvalt is de melding err_cert_…  (screenshot 1)dat heeft te maken met certificaten om een beveiligde verbinding te kunnen opzetten tussen jouw apparaten en de videocontent servers van Proximus. Wanneer er een fout is met een certificaat of dit verlopen is dan lukt een beveiligde verbinding niet meer. Dat kan enkel maar Proximus oplossen. Contentsquare heeft te maken analyse tools om het gebruik te monitoren van een website.

Inderdaad, en zoals Geert C. al zei is er blijkbaar effectief iets aan de hand met mijn profiel en gaat IT het uitzoeken. Blij dat het hopelijk binnenkort opgelost is.

 

DAG 6 Nog steeds geen oplossing. Ondertussen heb ik voor mijn klanten al 2 websites afgewerkt en 18 support tickets opgelost. Lijkt me zo een zwaar probleem dat ik vrees dat er straks experts uit India gaan moeten invliegen ofzo omdat ze het hier nog steeds niet kunnen oplossen, andere mogelijkheid is uiteraard dat de slogan “Klant eerst” gewoon een marketing iets is maar voor de rest niemand zich echt iets aantrekt van het probleem van de klant, ook al betaal je voor een office oplossing.

 

 

DAG 7 :rolling_eyes: Geen nieuws, geen pickx, allemaal maar normaal dat ge 7 dagen de apps waarvoor je tenslotte toch betaald nog steeds niet kunt gebruiken. Blijft stil langs Proximus kant en de apps en browsers werken nog steeds niet. Gezien bellen en forum toch niets uithalen is het misschien een idee om op twitter hun reclame eens te maken dat helpt precies wel. Maar ik kan er een dagboek over beginnen. “Dagboek van een support ticket bij Proximus” of hoe lang kan in het in godsnaam duren om een IT probleempje te fixen. Geen status updates, geen emails, geen telefoons, niks… Beste klant u bent voor ons totaal niet belangrijk en het kan ons echt niet schelen dat uw apps niet werken. 

 

Ik heb hetzelfde probleem, zowel op chrome als firefox, is er ondertussen al een oplossing gevonden?

Reputatie 7
Badge +4

@mikas ik heb je al geantwoord in het andere topic waar je dit ook gemeld had.

Reageer