Beantwoord

Airco aan = geen tv


Sinds kort hebben wij een airco.en je kan via een app dat ding aansturen.

Het rare is wanneer hij draait, aan staat dus,  kunnen wij geen tv meer kijken. Om één of andere reden komt de tv connectie niet tot stand. In het beste geval heb ik een heel gepixeld frozen beeld.

Mijn decoder (want deze tv staat in een andere ruimte op een ander verdiep) is aangesloten op een PLC.

Weet iemand raad?

 

icon

Beste antwoord door Martin 9 June 2021, 13:16

Bekijk origineel

10 reacties

kun je plc in ander stopcontact steken en de plc niet via verlengstekkerdoos voeden maar direct in het stopcontact

Reputatie 7
Badge +4

cfr info Martin

= soms helpt het om de adapter in een ander stopcontact te steken, ver weg van de storingsbron (motor)

ik vrees dat u anders een andere oplossing dient te zoeken (ethernetkabel of WiFi)

 

bv. ref.:

Internet via stopcontact: de powerline adapter (beste + kopen) (wifiweb.nl)

Er is inderdaad een kans dat het zo kan verholpen worden door in een ander stopcontact in te pluggen, maar alleen door te proberen kun je dit weten.

google/search=internet+via+stopcontact

@ammaene moest je een flex pack hebben met vaste telefonie inbegrepen dan heb je recht op een gratis wifi booster → Wi-Fi Booster | Proximus

staat er ook een WPS knopje op, dan kun je dit  op de zelfde manier

Reputatie 7
Badge +4

Tenzij u een oudere decoder zou hebben zult u quasi zeker deze tot nader order rechtstreeks op uw Bbox moeten aansluiten (voor WiFi daarentegen  kunt u zonder meer onderstaande toepassen

Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus

 

Ter info:

ORBI RBK753 gebruiken ipv de experiabox | KPN Community

= o.a. gelijkaardig probleem bij KPN - geen ondersteuning IGMP snooping

IGMP Snooping - NETGEAR Communities

Reputatie 7
Badge +5

@ammaene Heb je de bovenstaande tips al eens geprobeerd? Zoja, hebben deze geholpen?

De plc in een ander stopcontact steken is geen optie omdat ik dan met een superlange kabel door heel mijn woonkamer moet. 

Ik denk dat het de wifibooster-optie zal moeten worden. Ik heb er echter al een staan van het merk Orbi.

Weet iemand of je dat ook kan ‘synchroniseren’ met de proximusmodem zoals de booster van proximus?

Bedankt iedereen om mee te denken!

maar ik zie dat dit een Mesh systeem is, nee? met basisstation en satellieten ! 
Hoe installeer je jouw Netgear Orbi systeem )
en dan is het probleem dat als je basisstation (aangesloten aan de bbox) als router werkt dat je problemen kunt hebben dat je decoder niet werkt, sommigen beweren dat het wel nog werkt met de V5C decoder!

Als je het basis station kunt instellen in bridgemodus dan zou je die zo kunnen instellen moest je problemen ondervinden met de decoder.

Het eenvoudigste is wel als je de orbit in bridgemodus en zo proberen met je decoder de kans is groot dat het werkt daar aansluiten op bbox hier blijkbaar geen optie is.

Reageer