Beantwoord

Afstandsbediening V7 - bluetooth

  • 9 December 2020
  • 6 reacties
  • 3742 Bekeken

De afstandsbediening van de V7 werkt via bluetooth met de decoder maar alleen via infrarood met mijn Sony tv waardoor ik alsnog naar de tv moet richten om het volume te kunnen regelen.

Het lukt me niet om de V7 afstandsbediening via bluetooth te koppelen aan mijn tv (waarschijnlijk omdat afstandsbediening niet in koppelingsmodus staat).

Home en OK knoppen of configuratie doorlopen via "instellingen menu" in de decoder brengen geen soelaas. Iemand een idee of dit mogelijk is? Indien ja, hoe? Bedankt!

icon

Beste antwoord door Martin 12 October 2021, 19:02

Bekijk origineel

6 reacties

Afstandsbediening via radiofrequenties of bluetooth | Proximus

Je afstandsbediening resetten | Proximus

Hoe kan je je afstandsbediening universeel maken? | Proximus

Hoe maak je de V7-afstandsbediening universeel - YouTube

V7-afstandsbediening - Handleiding voor tv | Proximus

Als vanuit een willekeurig scherm probeert, om de afstandsbediening met bluetooth te koppelen, lukt dit blijkbaar niet, maar wel als naar de instellingen gaat:   
Home - Instellingen  - Instellingen toestel - Afstandsbediening en accessoires - Accessoire toevoegen, daar de instructies opvolgen → Huisje en OK ingedrukt houden.

Toen ik gewoon van in een willekeurig scherm probeerde, om de afstandsbediening met bluetooth te koppelen, lukte dit niet. Het lukte wél toen ik eerst naar de instellingen ging.

 

Home (huisje) - Instellingen (tandwiel) - Instellingen toestel - Afstandsbediening en accessoires - Accessoire toevoegen.

 

En daar de instructies opvolgen, die overigens hetzelde zijn als hier op de website.

 

Huisje en OK ingedrukt houden 👌🏻👍🏻

 

Reputatie 1
Badge

De afstandsbediening van de V7 werkt via bluetooth met de decoder maar alleen via infrarood met mijn Sony tv waardoor ik alsnog naar de tv moet richten om het volume te kunnen regelen.

Het lukt me niet om de V7 afstandsbediening via bluetooth te koppelen aan mijn tv (waarschijnlijk omdat afstandsbediening niet in koppelingsmodus staat).

Home en OK knoppen of configuratie doorlopen via "instellingen menu" in de decoder brengen geen soelaas. Iemand een idee of dit mogelijk is? Indien ja, hoe? Bedankt!

Ik heb vandaag plots problemen door dit te proberen want nu kan ik slecht nog maar 1 zender bekijken en dit is nr.1.voorts kan ik met die afstandsbediening  niets meer uitvoeren en ook niet meer meer naar het huisje gaan of iets anders doen. Internet werkt nogEn op modem branden 5 lichtjes, iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Reputatie 1
Badge

Ik zal proberen of dit nog gaat lukken, maar het lijkt er precies op of  die instelling van bluetooth op af staat. En ik kan niet meer via mijn decoder op dat huisje , want er werkt sinds deze namiddag  niets meer op die afstandsbediening buiten het volume. Afzetten moet ik met mijn tv doen en dan de HDM1 instellen met de afstandsbediening van tv. Dan kom ik op Proximus en heb ik 1 zender één. Ik kan dus zelfs mijn opnamen of niets zien. Het beste is gewoon terug naar Telenet gaan denk ik want anders moet ik weer iemand laten komen, en kost mij dat minstens 50€ en als dat een nieuwe ontvanger word dan is het misschien nog meer of een ouder model

Reputatie 1
Badge

Ik zal proberen of dit nog gaat lukken, maar het lijkt er precies op of  die instelling van bluetooth op af staat. En ik kan niet meer via mijn decoder op dat huisje , want er werkt sinds deze namiddag  niets meer op die afstandsbediening buiten het volume. Afzetten moet ik met mijn tv doen en dan de HDM1 instellen met de afstandsbediening van tv. Dan kom ik op Proximus en heb ik 1 zender één. Ik kan dus zelfs mijn opnamen of niets zien. Het beste is gewoon terug naar Telenet gaan denk ik want anders moet ik weer iemand laten komen, en kost mij dat minstens 50€ en als dat een nieuwe ontvanger word dan is het misschien nog meer of een ouder model

Ik heb alles uiteindelijk in orde gekregen , het probleem lag bij die optie bluetooth. Die stond bij mij uit op de V7, waarschijnlijk heb ik daar iets verkeerd gedaan. je ziet het ook zo slecht waar je zit in dat menu met die lichte grijze weergave, in het donker met wat licht gaat het nog. Maar bij zonnig weer en er komt nog maar een streepje zon op het beeld of zon die er nog niet op schijnt maar wel afgeschermd word door lamellen, dan zie je daar geen snars meer van waar je zit op dat menu. Dus moet ik al niet naar Telenet gaan.

Reputatie 7
Badge +5

@den deze Is het in orde? 

Reageer