Beantwoord

Afstandsbediening V5 universeel maken

  • 14 February 2019
  • 14 reacties
  • 1725 Bekeken

Ik probeer al een hele tijd mijn afstandsbediening op mijn tv af te stemmen, maar ik denk dat dit niet lukt. Het gaat om een JVC LT-39HW45U.
Eerst had ik een v4 waarmee ik zowel automatisch geprobeerd heb als met de toenmalige codelijst. Ik heb sinds gisteren een v5 afstandsbediening en daar heb ik ook al 10min dat knopje zitten vasthouden.
Is er een recente codelijst waarmee ik het kan proberen?
icon

Beste antwoord door YorickP 14 February 2019, 13:39

Bekijk origineel

14 reacties

wel opletten dat je bij de automatische methode onmiddellijk de knoppen loslaat van zodra de TV uitgaat anders kan hij de verkeerde code overnemen
Allemaal goed, maar dan moet de tv wel eerst uit gaan en dat is niet het geval.
Ik heb net de lijst met codes gevonden voor de v5. Voor jvc is het 1464. Ik heb het ingegeven, dan de tv-uit knop een tijd blijven induwen tot mijn duim pijn deed, niks.
moest er op de lange duur hier geen reactie komen en ook niet van iemand van Proximus kun je altijd een Privébericht sturen (klik hier)
met eventueel de link naar je post hier, namelijk:
>
https://nl.forum.proximus.be/digitale-tv-7/afstandsbediening-v5-universeel-maken-46889/index1.html
Reputatie 6
Badge +3
Dag Bart,

1464 is inderdaad de code voor JVC.

Je kan eerst eens proberen om de afstandsbediening te resetten door de knoppen 1 en 6 ingedrukt te houden tot het ledje aan gaat en dan de code 981 in te tikken en dan afsluiten met TV mode en TV knop in te drukken.
Als je dat gedaan hebt, kan je opnieuw proberen de afstandsbediening universeel te maken.

MVG,

Yorick
Reputatie 4
Badge +1
en denk eraan, dat je tv ook de afstandbediening moet zien van je decoder, want die werkt rechtstreeks naar TV via infrarood (tenzij je via de HDMI kabel wil commanderen, dat zou ook kunnen mits de nodige instellingen in de TV, zodat het signaal via modem IR opgevangen doorgeeft electronisch naar TV, die dan al in standby moet staan uiteraard )
Ik heb net nog een paar keer geprobeerd. Eerst gereset, dan code 1464 terug ingegeven en de knop ingehouden tot die het zelf opgaf. Batterijen vervangen door splinter nieuwe, zelfde resultaat.
Reputatie 7
Badge +3
Bart Van den Acker zijn er nog steeds problemen met de afstandsbediening? Groeten ELs
Tja, problemen. Enkel dat ik em niet universeel krijg met mijn tv.
Reputatie 7
Badge +3
Bart Van den Acker u kan wel terug van kanaal veranderen? Groeten Els
Ik kan proximus tv perfect bedienen. Het universeel maken van de afstandsbediening lukt niet met mijn tvtoestel.
Reputatie 7
Badge +3
Bart Van den Acker kan u filmpje hieronder eens bekijken en de stappen uitvoeren? Groeten Els

https://www.youtube.com/watch?v=mq3hZRO-EpM
Beste Els,
Dat filmpje had ik al bekeken voor ik hier 1 letter had gezet. Zoals u kan lezen in bovenstaande posts, heb ik ook nog de handmatige manier voor een JVC verschillende keren geprobeerd met tussenin een reset met code 981.
Reputatie 7
Badge +4
Als je de manuele en automatische procedure gedaan hebt en het lukt niet vrees ik dat we niet echt een oplossing hebben, in dat geval zal je met de afstandsbediening van tv (jvc) als met de afstandsbediening van proximus dienen te werken.
Zouden ze dit bij JVC soms kunnen weten ?

Reageer