Beantwoord

afstandsbediening v4 pauze/stop knop werkt heel slecht


Reputatie 1

Hallo, 

sinds enkele maanden heb ik problemen met mijn afstandsbediening (type V4) die reeds lang meegaat en bij de laatste decoder zat er geen nieuwe afstandsbediening. Het is voornamelijk de pauze en stop toets waar we heel hard moeten op duwen.

De batterijen zijn nog ok en de andere toetsen werken wel.  Afgelopen zondag kreeg ik via jullie ook bericht dat er een nieuwe decoder onderweg is (maar wellicht wordt bij dit type opnieuw geen afstandsbediening geleverd? - zie schermafdruk)

 

icon

Beste antwoord door Martin 16 June 2022, 20:04

Bekijk origineel

14 reacties

Bij een omruiling wordt inderdaad de afstandsbediening niet bijgeleverd, maar de Proximus forummedewerkers kunnen er wel één via Bpost opsturen, van zodra ze hier de draad opnemen.
De oude afstandsbediening moet niet meer teruggestuurd worden.

Reputatie 1

@Martin , bedankt voor uw reactie….maar Proximus heeft de draad nog niet opgenomen.

Ik versta ook niet waarom men oud model van decoder toestuurt? (mijn dochter is onlangs een nieuwe klant bij Proximus, en bij levering van de decoder was dit het nieuwe model met afstandsbediening). Misschien is dit altijd zo bij nieuwe klant

@DaisyS , kan jij hierbij helpen….om een nieuwe afstandsbediening toe te sturen ter vervanging van mij slecht werkende type V4 ?   en ook passend bij de decoder die jullie zullen toesturen (zie foto en afzonderlijke Proximus email hierboven vermeld) waar wellicht geen afstandsbediening bij zal zitten.

@Dirk vdk Bedoel je dat Proximus nog een V4 decoder zal , dat is niet de gewoonte , er zal wel een  v5C decoder opgestuurd worden als omruiling van je oude decoder. Wel moet je de afstandsbediening nog apart aanvragen, maar daar zal wel een proximus forummedewerker voor zorgen als ze hier morgen de draad opnemen, en die versturen via Bpost, de oude remote moet je niet terugsturen.

Bij nieuwe klanten wordt de v7 decoder met bijhorende afstandsbediening opgestuurd, want daar kan men er niet van uitgaan dat je reeds een afstandsbediening in je bezit had, wat wel het geval is bij een omruiling van een bestaande decoder.

Reputatie 7
Badge +3

@Dirk vdk De foto van de decoder in de email die je kreeg van Proximus is louter ter illustratie ( is van de V5 decoder), wel jammer dat ze deze foto gebruiken. Mijn moeder kreeg 2 weken geleden ook een email dat ze haar decoder gaan vervangen met dezelfde foto.

Mijn moeder bezit een V5 Decoder dus complete verwaring. Bij navraag bij Proximus werd er bevestigd dat de nieuwe decoder een V5 Compact zal zijn en omdat de afstandsbediening die mijn moeder nu gebruikt ook versleten is zal er ook een afstandsbediening worden opgestuurd.

Best eens bellen naar 080022800 en daar optie 4 technische dienst selecteren , vervolgens keuze 1 probleem met Proximus TV . Daar vermeld je dat er een nieuwe decoder zal worden opgestuurd naar u,  je geeft het lijnnummer en serienummer van je decoder door dat in de email staat die je kreeg onderaan . (Je klantgegevens zie foto hieronder)

Dan zullen ze zien dat je nog een oude afstandsbediening hebt, als de nieuwe decoder nog niet is verzonden word deze tezamen met een nieuwe afstandsbediening geleverd. Mocht de nieuwe decoder al in voorbereiding voor verzending zijn word er apart een nieuwe afstandsbediening verzonden.

Zo werd het geregeld voor mijn moeder door de technische dienst van Proximus. 

Reputatie 1

@Martin  laat ons hopen dat morgen een proximus forummedewerker dit probleem morgen behandeld en een nieuwe afstandsbediening word toegestuurd (ter vervanging van V4 afstandsbediening).

@Pat52  goede tip, anderzijds zal de forummedewerker misschien ook de status kunnen nazien of er een verzending is gestart voor de decoder ( ik heb niet zo’n goede ervaring als ik bel naar 080022800, maar wel via dit forum).  Zou dan ook vreemd zijn dat men een v5C decoder en afzonderlijk een afstandsbediening zou toevoegen (als één verzending), terwijl het nieuwe type V7 samen in één doos zit.  Weet ook niet of er grote verschillen zitten tussen v5c en V7.   Ik wacht nog even op een reactie van Proximus forummedewerker voor de vervanging van V4 afstandsbediening en anders volg ik uw advies om de technnische dienst te bellen.

Reputatie 7
Badge +3

@Dirk vdk Een V7 decoder ( android decoder)  zal het zeker niet zijn .Je zal een  V5C (V5 Compact) decoder krijgen. De V7  de android decoder “TV Box” ( zoals nu genoemd en gedefinieerd door Proximus) word enkel geïnstalleerd bij nieuwe klanten.

@Dirk vdk Als je een flex pack had moest je voor de v7 decoder geen omruilkost  betalen als je er ene wilde, nu kan je ook nog een V7 decoder bekomen maar dit is dan wel niet gratis.

Mijn huidige decoder inruilen voor de Android TV Box?

  • Bestel deze TV Box via je TV toestel. Ga vanuit het Pickx start scherm naar >Shop > Apps. Met de Android TV Box heb je toegang tot allerlei apps. Selecteer er ééntje die je graag wil, je kan dan je huidige decoder inruilen.
  • Een éénmalige omruilingskost van € 49 zal in rekening gebracht worden op je factuur. De standaard huurprijs van de decoder blijft onveranderd en is inbegrepen de maandelijkse Flex pack prijs.

Reeds Proximus TV klant?

Een extra TV nodig bij je thuis?

Voor de kids of in de slaapkamer.

Je kan een 2de TV Box huren voor € 8/maand. Vanaf een 3de TV Box betaal je € 6/maand.

Bestellen

NB: nu spreekt Proximus voor alle type decoders (ook de oudere types ) over een ‘TV Box’ ipv over een decoder net zoals men nu spreekt over een Internet box als het om een een bbox modem/router gaat.

Kan ik mijn huidige decoder omruilen voor een Android TV Box?

  • Als je de Pickx All Stars of Pickx All Stars & Sports tv-optie al hebt of als je deze opties bestelt, kan je jouw huidige decoder gratis inruilen voor de Android TV Box. Consulteer hiervoor kanaal 58 of ga vanuit het Pickx start scherm op je tv naar > Shop > Apps en volg de instructies.
  • Als je de tv-optie Pickx All Stars of Pickx All Stars & Sports niet hebt of niet wenst te activeren, kan je ook jouw huidige decoder inruilen voor een Android TV Box. Contacteer Proximus of bestel deze TV Box via je tv-toestel. Ga vanuit het Pickx start scherm naar > Shop > Apps en volg de instructies. Een éénmalige omruilingskost van €49 zal in rekening gebracht worden op je factuur.
    Voor meer informatie over de installatie van de Android TV Box kan je terecht op onze supportspagina's.
  • Als je nog geen TV klant bent, kies dan een Pack dat het best bij jou past en waar deze Android TV Box inzit: Packs voor jongeren (Epic Combo full experience) of Packs voor families.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Dirk vdk Ik zie op uw lijn nog steeds de V4-decoder aangemeld. Heeft u ondertussen de nieuwe decoder aangekregen ? 

Ik zal u alvast een nieuwe afstandsbediening opsturen. Ze wordt morgen geleverd. 

Reputatie 1

moet ik mijn oude afstandsbediening terugsturen? dit blijkt alvast via de mail die ik van Proximus heb ontvangen.  In de email is de laatste blz een soort label met barcode en adres die ik kan uitprinten. 

@Martin , dus komt niet compleet overeen met wat je vooraf vermelde dat oude afstandsbediening niet langer hoeft opgestuurd te worden, tenzij Proximus hun communicatie nog niet heeft aangepast (men verwijst zelfs naar mogelijke boete)

@HadewychT  bedankt ik heb intussen de afstandsbediening ontvangen.  Het klopt dat de V4-decoder nog aangemeld is, ik heb wel een mail ontvangen op 12/06 met de melding “uw nieuwe TV box” komt eraan.  Dus ik veronderstel dat dit wel in orde zal komen

@Dirk vdk Zal wel een niet aangepast formulier zijn, maar maandag zal een proximus forummedewerker je wel dit officieel bevestigen dat die remote niet moet teruggestuurd worden.

Reputatie 1

@HadewychT , kan je bevestigen wat er met de oude afstandsbediening (V4) dient te gebeuren?  zie bovenstaande screenshot. 

Of is de email die ik ontving van Proximus niet up to date,  op de laatste blz zie ik een soort label met barcode en adres die ik kan uitprinten. 

Reputatie 7
Badge +5

@Dirk vdk Je hoeft de oude afstandsbediening niet terug te zenden. Deze mag naar het dichtsbijzijnde containterpark gebracht worden.

Reputatie 1

Hallo, intussen heb ik vorige week ook mijn V5 compact decoder ontvangen. 
-Weet iemand of de “gekleurde sticker(bol)” ( blauw/geel..) gekleefd op de doos enige betekenis heeft? 

-Moet ik mijn V4 (oude) decoder de-activeren?  indien ja, kan ik dan nog mijn opnamen zien die op de harde schijf staan als ik de oude decoder terug aansluit ? 
 

je kan proberen door hem eerst niet te deactiveren en alles goed werkt met de nieuw decoder kan je het zo laten.

Reageer