Beantwoord

afstandsbediening omruilen


Hallo ik heb net mijn decoder v5c aangesloten. Kunnen jullie aub een nieuwe proximus afstandsbediening opsturen, ik heb nog eentje van belgacom zonder RF.

bedankt

 

stefaan smets

 

 

icon

Beste antwoord door jonathandr 29 June 2020, 10:08

Bekijk origineel

65 reacties

Ter uwe info:
morgen komen de mensen van proximus zelf hier terug op het forum langs en kunnen daarvoor zorgen.

De retourlabels om je oude remote terug te sturen worden worden je dan per mail doorgestuurd.

 

Reputatie 7
Badge +4

@smotsie hi, we sturen je een nieuwe afstandsbediening op via bpost
je kan de oude dan terug sturen aan de hand van de retourlabels

@smotsie hi, we sturen je een nieuwe afstandsbediening op via bpost
je kan de oude dan terug sturen aan de hand van de retourlabels

Bedankt!

Hi, nieuwe remote + ineens nieuwe decoder ook onderweg,is dit dan een v6?

 is het het mogelijk mijn tel nr te verwijderen uit eerste post hierboven, thx

 

smotsie

Morgen kunnen de proximus medewerkers van het forumteam je hierover verder info geven.

Kan ik mijn oude afstandsbediening ook inruilen. We hebben een nieuwe decoder (V5 ) gekregen, maar hebben nog een oude afstandsbediening die niet via radiofrequentie werkt.

Maandag kunnen de proximus medewerkers er ene opsturen naar u en dit verder bespreken met u

Maandag kunnen de proximus medewerkers er ene opsturen naar u en dit verder bespreken met u

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

Kan ik mijn oude afstandsbediening ook inruilen. We hebben een nieuwe decoder (V5 ) gekregen, maar hebben nog een oude afstandsbediening die niet via radiofrequentie werkt.


hi wim, we sturen je een nieuwe afstandbediening op naar je thuisadres

mvg

Hartelijk bedankt!

Beste forumleden,

Ik heb net mijn nieuwe V5 Compact decoder ontvangen en geïnstalleerd.

Echter wens ik mijn oude v5 afstandsbediening (Belgacom) via RF in te stellen maar dit lukt niet.

Hoe kan ik een nieuwe afstandsbediening bekomen?

 

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Marc.

@casperwit Proximus medewerkers kunnen je eventueel maandag voor een omruiling zorgen door er ene op te sturen, als ze hier terug langskomen. 

normaal zou het moeten werken met je v5 afstandsbediening.

je kan atijd ondertussen het volgende proberen ondertuseen

remote resetten → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/je-afstandsbediening-resetten.html

remote universeel maken → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_univ/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/afstandsbediening/hoe-kan-je-je-afstandsbediening-universeel-maken.html

als je de RF mode wilt activeren via de decoder moet je ook zin dat je dicht bij de decoder staat als je dit doet, en dat de remote en decoder elkaar kunnen zien.

→ https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_radio/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/afstandsbediening/afstandsbediening-via-radiofrequenties-of-bluetooth.html

Bedankt voor uw vlugge reactie Martin,

Ik heb al uw voorstellen uitgeprobeerd.

Helaas heeft het mijn probleem niet kunnen verhelpen.

Ik heb er vertrouwen in dat dit wordt opgelost.

Fijn weekend.

Beste,

 

ik heb een nieuwe V5 compact decoder ontvangen maar ook mijn afstandsbediening werkt niet met RF.

Ik heb  ook de voorstellen hierboven geprobeerd maar het gaat niet.

Met vriendelijke groeten

heb je de decoder al eens gereset ook 

→ https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/je-decoder-resetten.html

Dan eens opnieuw proberen.

zeker er opletten als je de procedure volgt via de decoder om je decoder in RF te laten bedienen dat de decoder en de remote elkaar kunnen zien want je doet de overschakeling in Infra rood en ook op zo’n 30 cm met je remote gaan staan tov de decoder.
Je zou ook eens met nieuwe batterijtjes in de remote kunnen proberen!

Als het dan nog niet lukt zal inderdaad proximus de remote moeten omruilen

 

Dag Martin,

 

Dit heb ik vooraf ook allemaal uitgeprobeerd. 
Helaas bood dit ook geen oplossing. 
Ik heb wel opgemerkt dat mijn remote niet dezelfde configuratie heeft van de toetsen ten opzichte van de huidige. 
Bijvoorbeeld staat de menu, Tv guide, dempen van geluid enz...knoppen en de gekleurde toetsen op een andere positie en staat er Belgacom op de remote gedrukt ipv Proximus en het logo. 
 

Mvgr. 

@casperwit Dan zit je inderdaad nog met een oud model en zal een omruiling nodig zijn, maar dat laat ik aan de proximus forummedewerkers over als ze hier je post doornemen en dan er ene kunnen opsturen voor je.

Reputatie 7
Badge +4

@casperwit je hebt inderdaad deze afstandsbediening (V5) nodig. Als je die niet hebt, geef dan maar een seintje dan sturen we inderdaad een nieuwe op. 

@punker Kan je deze tip nog even proberen en ook controleren of je de juiste afstandsbediening hebt ? 

Dag Hadewych T,

Dank voor uw antwoord.

Ik heb inderdaad een ander type.

Bent u in het bezit van mijn adres gegevens om er één op te sturen?

 

Dank voor al jullie medewerking op dit forum.

 

Marc.

 

Dag Hadewych T,

Ik heb ook nog een oud type afstandsbediening waarop Belgacom staat  met de kleurtoetsen  ongeveer  in  het midden.

 

Met vriendelijke groeten 

ja dat zal wel zo zijn want de recentere V5 decoders hadden de afstandsbediening die ook voor de V5Compact werkten dus waar je ook op RF kon overschakelen

Dag Hadewych T,

 

zal er nu een nieuwe afstandsbediening opgestuurd worden?

 

fijn weekend.

Morgen komen de Proximus medewerkers hier terug langs, die kunnen u dan ook wel melden of dit reeds voorzien werd of er voor zorgen

Reputatie 7
Badge +4

Dag Hadewych T,

 

zal er nu een nieuwe afstandsbediening opgestuurd worden?

 

fijn weekend.


hi, je zou de afstandbediening morgen moeten ontvangen

Dag Hadewych T,

 

zal er nu een nieuwe afstandsbediening opgestuurd worden?

 

fijn weekend.


hi, je zou de afstandbediening morgen moeten ontvangen


Bedankt voor uw medewerking.

Reageer