Vraag

Aanvraag decoder v7

  • 17 August 2020
  • 26 reacties
  • 394 Bekeken

Beste,

Beschik al geruime tijd over een 4k beamer en zou nu graag mijn installatie verder willen uitbreiden met een v7 decoder.

Deze blijken momenteel enkel beschikbaar te zijn via dit forum.

Kan ik bij deze een aanvraag indienen?

Hopend op een reactie,

Vriendelijke groeten,

Eric Smets


This topic has been closed for comments

26 reacties

Reputatie 1
Badge

Beste Eric, ik zou daar nog even mee wachten, ik ben een tester van de V7, en die loopt helemaal niet zoals het zou moeten, hij zit nog compleet vol fouten mvgr Annita

@annita Ik kon op het PB niet antwoorden, het lukt niet, maar ik tenslotte geen enkele interne toegang op informatie ivm met de verdere opvolging…

Reputatie 1
Badge

geen probleem Martin.grtjs Annita

Reputatie 1
Badge

Goede middag Martin,

Kunt U dit even verduidelijken aub-

Ge kunt mss eens zien of er nieuwe software klaar staat om in te laden voor de V7 via instellingen

Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-3.51.0 (of andere versie reeds?)

Men kan de update eventueel ook forceren door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaat voorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie  (mss recentere  bv 3.53.0).

Want daar ik geen Pickx meer heb weet ik langst geen kanten hoe ik dat moet doen, dus graag nog eens hulp voor dit.

vriendelijke groeten Annita

Helpt het niet als je de decoder reset 

Anders  best wachten op de proximus forummedewerkers die hier maandag terug langskomen.

Reputatie 1
Badge

Goede morgen Martin,

Ik heb dus Uwe raad gevolgd en die HDMI kabel die bij de V7 zit aangesloten, dat gaat perfect op mijn TV maar op de V7 is er nergens geen gat om hem aan te sluiten.Ik vraag mij zelfs af waarom die kwiebussen die er bij steken als ge hem er niet op kunt aansluiten ????

grtjs Annita

Dag Annita, 

bedoel je dat je de bijgeleverde HDMI kabel voorzien met stekkers zoals weergegeven in screenshot hieronder niet kunt inpluggen op je V7 decoder?

 

Reputatie 1
Badge

klopt Martin er is gewoon geen aansluit punt voor op de V7

Reputatie 1
Badge

Goede morgen Martin, wat bedoeld ge ,de V7 resetten, hoe doe ik dat , even uitleggen graag.

Dan doe ik dat even, en als het niet lukt, dan krijgen we hopelijk eindelijk nog eens een antwoord van de forum medewerkers he.

En even iets anders als ik laat weten aan Proximus dat mijn decoder stuk is en het niet meer doet, dan krijg ik normaal gezien toch een ander nieuwe, dan is natuurlijk de vraag of dat het een V7 is zonder fouten he.

Maar we bekijken het wel even, en zien o fdat het lukt met hem te resetten, en moet er dan nog iets gebeuren, zoals bv heel de boel terug installeren of zoiets ??

Vriendelijke groeten

Annita

Het is toch een v7 decoder dat je hebt 

https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/televisie/decoder/v7/installatie

 

Reputatie 1
Badge

oei nu schaam :wink: ik mij dood Martin, bij de installatie van de V7 heb ik blijkbaar een kabel van de V6 denk ik gebruikt om de V7 aan te sluiten, daarom vond ik geen gat meer er zat dus al eene in.

Dus ge ziet dan wel dat , het de bestaande problemen niet op lost he, de klank loopt niet synchroon met de lipbewegingen, ge moet altijd op 2 toetsen drukken om de TV op te zetten, Soms blijft de onder titelling er op staan ook al is er een ander programma al een 10tal minuten bezig is. Hij springt te pas en te onpas s’nacht uit zich zelf op, gewoonlijk rond 4 uur. Dus daar moeten we dan een oplossing voor vinden!! Of zou ik een nieuwe krijgen ??? Want ik heb gehoord dat ze  hem al aan het uitdelen (of verkopen)aan het zijn ??Weet U daar al iets van ,Ik heb ook nooit meer iets gehoord van de Proximus aangaande terug zenden of ruilen enz. Dus compleet niets

@annita ja nu weet ik niet of er een reset knopje voorzien is voor de V7 decoder, kan niet verifiëren aangezien ik zelf geen v7 bij de hand heb , ik denk dat het inderdaad bij de v7 via de menu moet maar aangezien je geen menu kunt oproepen, zal dit natuurlijk niet lukken, bel anders eens naar de helpdesk nu 0800 22 800 mss valt de wachttijd op zondag wel wat mee , anders wachten tot maandag als iemand van prox forumteam hier zelf langskomt. 

Oké maar zou hem ook graag testen.

Sta open voor alle vernieuwingen 👍

Geen probleem hoor :wink:

Je kunt mss eens zien of er nieuwe software klaar staat om in te laden voor de V7 via instellingen

Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-3.51.0 (of andere versie reeds?)

Men kan de update eventueel ook forceren door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie  (mss recentere  bv 3.53.0)

de klachten die je opnoemt worden ook door anderen gemeld, maar in hoeverre proximus daar al oplossingen voor heeft (nieuwe software) dat is een andere vraag!

Van nieuwe decoder krijgen dat zal waarschijnlijk nieuwe software krijgen zijn waarvan je gehoord hebt waardoor er een deel bugs zouden moeten verdwenen zijn.

Reputatie 1
Badge

Ja en dan is dat dus nog zulk probleem, als ge begint met de V7 te installeren is alles perfect wan ge hebt de PICKX waar ge alle installaties mee kunt doen, dan pakken de klowns dat ineens weg en kunt ge niets meer veranderen of instellen. Of het moet op een andere wijze zijn die ik niet ken ?

Reputatie 1
Badge

Martin, dat hebt ge me al eens aangeraden, en daar vallen ze altijd uit de hemel, van hoe en wat en met wie enz enz. Ik kan mij de moeite besparen, van mij weer te zitten ergeren omdat ze weer eens niet de telefoon opnemen. Ofwel weten ze van toeten of blazen over de V7 , ofwel worden ze betaald om niets te doen !! De enige die mij wat geholpen heeft is  een zekere Carolin van het V7 forum dacht ik, ik had die tip van U gekregen destijds.

mvgr

Annita

Als de proximus medewerkers langskomen kunnen ze natrekken voor u of je recht hebt op een V7 decoder en dit is zeker niet uitgesloten :wink:

Ja dan zal er niks anders opzitten van te hopen dat de proximus forummedewerkers je verder helpen en zij kunnen ook altijd een v7 decoder opsturen als ze u niet kunnen verder helpen met de reset.

Bedankt voor de info 👍

Reputatie 1
Badge

Kunt U ze op de goede weg helpen Martin want ik krijg ze dus niet te pakken.

Bij voorbaat bedankt als het moest lukken, van die Caroline mij te laten contacteren.

Vriendelijke groeten Annita

.PS: ik ga eens in mijn oude mails graven of dat ik een mail van Caroline ?? terug vind, zo ja 

laat ik U dat nog weten ok.

Beste Eric, ik zou daar nog even mee wachten, ik ben een tester van de V7, en die loopt helemaal niet zoals het zou moeten, hij zit nog compleet vol fouten mvgr Annita

Wat loopt er nog mis. Bij jou

 

Reputatie 1
Badge

Goede middag Jasper,de klank loopt niet syncroon met de lipbewegingen, ge moet altijd op 2 toetsen drukken om de TV op te zetten, Soms blijft de onder titeling er op staan ook al is er een ander programma al 10tal minuten bezig is.Hij springt te pas en te onpas s’nacht uit zich zelf op, gewoonlijk rond 4 uur.enz enz.grt

Dit zijn inderdaad enkele punten die door anderen ook gemeld werden, spijtig dat er nog geen lijst bestaat met een overzicht van nog lopende problemen die moeten bijgewerkt worden, ik hoop maar één ding dat het beter afloopt met de V7 tov de v6.

Heb hetzelfde probleem alleen niet dat mijn ondertiteling blijft hangen wel het geluid dat niet synchroon loopt en mijn tv en decorder onverwachts aan gaan. Ik kan wel met 1 knop beiden toestellen aan en uitzetten en mijn beeld soms storingen heeft en er een half grijs of geblokt beeld tevoorschijn komt.

Welke lijken gaan er nog allemaal uit de kas vallen :thinking:

nog als bijkomende opmerking en dit meer met problemen ivm beeld is het van belang dat je de hoge definitie HDMI kabel gebruikt die bij de v7 geleverd werd (lost natuurlijk niet alle beeld problemen op!)