Vraag

aansluitingsnummer 2de verblijf koppelen aan pickx app

  • 15 January 2022
  • 19 reacties
  • 393 Bekeken

Beste,

 

zou u het aansluitingsnummer van ons 2de verblijf willen koppelen in de Pickxapp

mvg


19 reacties

TUI: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

  • Indien dit nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
    Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
    In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie zetten bv. i.v.m. je vraag enz .
    Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen maandag.  
Reputatie 6
Badge +3

Beide TV abo’s staan gekoppeld aan uw MyProximus/Pickx account.

Beste

 

Inderdaad net nieuwe aansluiting op 2de adres en onmogeijk om de nieuwe decoder te koppelen aan de PICK App.
Dwz dat ik op heden geen programma’s op afstand kan opnemen via de Pickx app gezien hij steeds mijn ander aansluitingnr. neemt.

Eigenlijk zou de app bij de “instellingen/aansluitingsnummer” meerdere nummers moeten kunnen toestaan om te kunnen switchen tss de 2 decoders die op een ander adres staan.

Leuk zou ook zijn om op beide decoders dezelfde opnames te kunnen terugvinden gezien wij de enige gebruikers zijn van de 2 boxen (2de verblijf) zijn.
Alle opnames worden voor beide boxen in de TV cloud van de decoder opgenomen
en dus niet meer op de BOX zelf.

Ter info:
hebben 2 verschillende types BOX: Android BOX (gewoon top) :)) en de vorige versie die eveneens geen interne harde schijf heeft.
Op 1ste adres wel FIBER (gewone decoder), hier voorlopig nog koperdraad met een Android-box...

 

Graag een creatieve oplossing om alsnog op mijn 2de Android box op afstand opnames te kunnen doen.

Mvg

 

normaal als je tweede adres ook gekoppeld wordt met Pickx moet dit werken, maar de Proximus forummedewerkers komen pas maandag terug langs hier en daarom best (indien nog niet gebeurd) zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvakken, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.

In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten ivm met je vraag die kunnen nuttig zijn zoals tweede adres enz… Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op".
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

Ondertussen ook gedaan Martin
 

Mvg en fijn weekend

Christian

Wij hebben thuis een v7 decoder en daarbij is het hernummeren van de zenders  eenvoudig. Maar in ons 2de verblijf staat een v5 decoder en daarbij kunnen we de zenders alleen hernummeren via de Pickx-app. Maar daar vind ik geen koppeling naar die decoder om dat te kunnen doen?

het kan ook via de decoder zelf → De volgorde van de tv-zenders veranderen op je TV Box - YouTube

 

cfr. De volgorde van de tv-zenders veranderen | Proximus

2 de verblijf koppelen aan pickapp. Hoe doe je dat?

Reputatie 7
Badge +4

@12345 Er staan 2 nummers gekoppeld aan je klantennummer. Bij het inloggen in de app kan je het lijnnummer wijzigen via onderstaand scherm:

Bij het selecteren van een ander regelnummer verschijnt een pop-up om de wijziging van het nummer te bevestigen.

Na bevestiging wordt automatisch overgeschakeld naar het andere lijnnummer.

 

Al geprobeerd, maar negeert men vraag.  Naar proximus technische dienst gebeld en daar weten ze het ook niet.

Reputatie 7
Badge +4

@12345 Bedoel je dan dat je het 2de nummer niet te zien krijgt ? Zijn toch allebei nrs in 052-zone ?

Ja, tweede nummer is niet te zien, en zijn inderdaad beide 052 nummers.

Reputatie 7
Badge +4

@12345 ik heb de koppeling van beide nummers opneuw gemaakt. Kan je nog eens opnieuw testen ? 

Alleen aansluitingsnummer can hoofdadres te zien. Ik klik op nummer veranderen en reageert niet op men vraag. Springt terug op homepagina.

Reputatie 7
Badge +4

@12345 Kan je de app eens herinstalleren dan ? Als dat niet helpt kan je best volgende procedure gebruiken : 

Log eerst uit in de Pickx App.

Vervolgens de cache van de Pickx app wissen via de instelling Apps in je toestel.

Dan de app verwijderen . 

Toestel herstarten en de Pickx App opnieuw installeren.

Ganse procedure doorlopen zoals je zei, nog altijd hetzelfde dat hij doet.

Reputatie 7
Badge +3

@12345 

Kan je het nu nog eens proberen?

 

Geert

Nog altijd zelfde resultaat.

Zou het tel. nr. van mijn 2de verblijf ook in de pickx app kunnen toegevoegd worden zodat ik op afstand mijn opnames kan beheren. Ik heb gisteren 50min. met een vriendelijke medewerker aan de telefoon gehangen om dit op te lossen. Ik stond in wacht na 40 min. omdat hij iets aan een collega moest navragen en 10min later was de verbinding verbroken zonder oplossing. Blijkbaar is het voor jullie lees ik in het forum eenvoudig om dit op te lossen. Dus het 059 nummer toevoegen. 

Reageer