Aanslepende klacht - Wat kan je dan nog meer doen?!

  • 22 August 2017
  • 11 reacties
  • 708 Bekeken

Bij deze wil ik toch even mijn ervaringen met het fantastische product en de fantastische service van Proximus met jullie delen (!).

Op 31/05 kwam een vertegenwoordiger van Proximus bij me langs om een voorstel te bespreken wat Proximus aan te bieden had. Het voorstel kwam uit van Proximus omdat de klanten in het verleden niet altijd even eerlijk werden behandeld, op zich een mooi initiatief. Het voorstel sprak van een all-in pakket waarbij 6 maanden lang 25€ korting werd gegeven, enige grote nadeel, ik moest diezelfde dag zonder verder te kunnen bestuderen al beslissen. In een spur-of-the moment-thing, ben ik dan ook graag op dat aanbod ingegaan. De procedure werd in gang gezet. Enkele dagen later zag ik dat de actie eigenlijk nog een maand geldig was dus kon ik eigenlijk nog even alles op een rijtje gelegd en bekeken hebben. Een eerste sluwe verkooptruc Proximus.

Er werd me tijdens het gesprek met de verkoper beloofd dat ik voor de installatie van de toestellen een datum kon kiezen. Ik wachtte na het tekenen van het contract af tot ik een datum kon kiezen, tot ik plots een mail kreeg dat er een afspraak voor me was vastgelegd vrijdag voormiddag 09/06. Daar ik werk, kon ik me eigenlijk niet vrij maken en heb ik hiervoor een dag verlof moeten nemen. Een tweede leugen van Proximus.

Op 09/06 heeft de technieker alle bekabeling en modems geïnstalleerd, verbinding getest en ‘alles was in orde’. Van zodra de technieker weg was, had ik echter al door dat iets niet klopte. Een hele slechte internet verbinding, storingen op de televisie waardoor het echt niet meer bekijkbaar was, de modem die tot 3x per dag volledig uitviel,... . Ik dacht dat dit misschien wel kon beteren, maar dat was helaas niet het geval. Na nog een weekje afwachten, belde ik Proximus om opnieuw een technieker langs te sturen. Op 24/06 kon ik een afspraak vastleggen (en opnieuw moest ik hiervoor een dag verlof opnemen). De tweede technieker heeft in de straat alle verbindingen getest, iets aangepast aan de kast in de straat waardoor de verbinding toen pas in orde was.

Tot die datum had ik dus nog geen goed werkend product van Proximus gekregen. Toch kreeg ik diezelfde week van Proximus een melding, nog VOOR de eerste factuur dat de rekening zou opslaan met 1.99€. Hoe kan het zijn, als je een contract tekent dat je al na 2 weken, nog voor de eerste rekening, de prijzen al opslaan?

De verbinding heeft toen enkele weken stand gehouden, tot opnieuw hetzelfde probleem opdook midden juli, maar dan nog erger. Tv was nu helemaal niet meer bekijkbaar, constant haperingen, storingen, internet extreem traag (zelf FB wou helemaal niet meer laden). Opnieuw moest een technieker langs komen eind juli. Hij paste iets aan in mijn Proximus profiel waardoor de problemen opgelost waren. Nog geen EEN DAG later waren alle problemen er terug!

Een vierde technieker laten langskomen op 05/08 die opnieuw iets aan mijn instellingen voor mijn profiel heeft veranderd. Hier ter plaatste werden alle testen opnieuw uitgevoerd en alles ‘was in orde’, dat hadden we al eens eerder gehoord... . De technieker beloofde om me de daaropvolgende maandag te bellen om te vragen of alles in orde was, zo niet zou hij diezelfde avond nog binnenspringen. De dag nadien waren alle problemen er weer terug, ik wachtte af tot maandag op het telefoontje van de technieker. Hij liet nooit meer iets van zich horen. Nog maar eens een loze belofte van Proximus! Ik heb dan zelf opnieuw minutenlang moeten wachten om binnen te graken bij de Proximus klantendienst om zelf weer een afspraak vast te leggen (tegen nu was dat niet overdreven al de 10e keer dat ik moest bellen). Er werd me gezegd dat er een speciaal onderzoeksteam zou worden gestuurd, maar die werken enkel tijdens de week. Aangezien ik al meerdere dagen verlof hieraan verspild had, wou ik niet nog eens verlof opnemen en was de eerst volgende mogelijke afspraak op 22/08.

De afspraak op 22/08 werd ingepland tussen 8.00 en 10.00 uur in de voormiddag. Ik sta hiervoor op zodat ik zeker paraat ben als de technieker zou langskomen. De technieker is echter nooit langs gekomen, geen telefoontje of iets ! Wat is het nut om een afspraak te maken als je u er dan toch niet aan houdt?! Zelf geen greintje respect om iets te laten weten waarom de afspraak niet kon doorgaan, ik heb 4 uur thuis zitten wachten voor niets en opnieuw een halve dag verlof aan verspild. Ik ben hierna meteen naar de Proximus winkel in de Veldstraat te Gent geweest, waar ze enkel konden zeggen dat ze mij niet konden verderhelpen en dat ik maar eens “moest bellen om een technieker te laten langskomen”. Alsof er mee gelachen wordt...

Nog maar eens gebeld naar de klantendienst om een afspraak vast te leggen. Die zei dat hij het speciale ondezoeksteam niet kon langs sturen, maar wel een gewone technieker. Zoals er al een paar over de vloer waren geweest... .Op 23/08 werd opnieuw een afspraak vastgelegd.

Als we dit allemaal even samen bekijken heb ik sinds 09/06 al 3 rekeningen gekregen ook al heb ik slechts enkele weken van een goed werkend product kunnen genieten. Ik moet hierbij wel eerlijkheidshalve melden dat ik ook reeds 1x credietnota ter waarde van 1 rekening kreeg. Desalnietemin is het onterecht dat de facturen voor die overige maanden ook moeten betaald worden ook al kan ik met de diensten en producten van Proximus tot op heden niets aanvangen. Ik stuurde hiervoor een mail naar de klachtendienst van Proximus, we zijn ondertussen 14 dagen en twee herinneringen later en ik kreeg nog steeds geen antwoord. En mijn probleem is nog steeds niet opgelost...

Nu stellen we dit alles even in vergelijking met Telenet: technieker kwam alles aansluiten op een afgesproken datum en alles heeft 9 maand perfect gewerkt tot ik naar Proximus ben overgeschakeld.

Problemen negeren is geen oplossing, Proximus !!

11 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag Sven,

Alvast bedankt om je ervaring te delen. Dit is duidelijke een voorbeeld van hoe te niet zou moeten. Maar laat ons proberen het op te lossen. Ik stel voor dat ik het samen bekijk met onze klantendienst wat beterft een compensatie. Laat ons afspreken dat we ook nog even afwachten tot wat de technieker morgen nog kan besluiten. Mag ik alvast even je klantennummer krijgen? Groeten, Jimmy
Hoi Jimmy

Alvast bedankt voor uw snelle antwoord. Mijn klantnummer is 62xxxxxx5 (Sven De Pauw). Ik hou u morgen op de hoogte van de bevindingen van de technieker.

[Edit ThomasP: Klantid publiek verwijderd]
Badge +4
Blijkbaar kan men nu een schadevergoeding krijgen van rond de 10 € , Als er nu geen technieker komt opdagen....
De technieker kwam langs en paste mijn profiel aan naar 30mb (maximaal toegestane snelheid om de lijn stabiel te houden). Er werd bovendien een nieuwe kabel gespannen om de telefonie en televisie op aparte kanalen te houden zodat ze zeker niet met elkaar zouden interfereren. Dezelfde avond waren er opnieuw problemen , internet extreem traag en constant haperingen op TV!! Ik kan u graag een aantal filmpjes doorsturen van hoe extreem slecht de kwaliteit is (werkelijk onbekijkbaar).

Bij deze wil ik u ook op de hoogte brengen dat toekomstige facturen niet betaald zullen worden tot er een deftig product is. Indien dit niet mogelijk is, gelieve mij dit ook te laten weten zodat ik me bij een andere provider kan informeren.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Sven,

Ik ga een afspraak moeten maken bij een speciaal team. Wanneer en op welk nummer kunnen ze u tel.contacteren?
Hoi Jimmy

Graag had ik eerst geweten wat jullie als commerciële geste kunnen doen.
Voor een afspraak moet ik opnieuw een dag verlof nemen en ik wil graag eerst weten of dat wel nog de moeite is.

Alvast bedankt
Sven
Reputatie 6
Badge +3
Dag Sven,

Ik ben van de technische dienst en kan geen uitpsraken doen over commerciële gestes, ik stuur je vraag door naar mijn collega's van de klantendienst.

Groeten,

Jimmy
Om hier nog even op terug te komen om het plaatje af te maken...

Ik heb mijn diensten bij proximus stopgezet wegens aanslepende problemen.
Ik heb dit laten stopzetten op 06.12.17, eerstvolgende mogelijke datum was 21.12.17.
De diensten werden pas op 28.12.17 effectief stopgezet.

Dit betekent dat ik eigenlijk van 06.12.17-28.12.17 betaalt heb voor niets daar ik de diensten niet meer nodig had .
23/30 dagen van een volle rekening...dat is 76 € * 23/30 = €58.
Hoe komt Proximus hier in tussen?
Reputatie 6
Badge +3
Dag Sven,

Wanneer ik hier kijk in jouw gegevens zie ik de producten nog actief staan. Deze moeten dan allemaal opgezegd worden? Dan breng ik dat even in orde als ik jouw bevestiging krijg. Qua facturatie los ik het dan uiteraard ook samen met jou op.

Groetjes,
Lorentz.
Hoi Lorentz

Alle diensten behalve het GSM gebruik mogen worden stopgezet. Maw mijn vaste telefonie lijn, internet en televisie. Ik kan u graag nog even de bevestigingsmail die ik op 06.12.2017 ontvangen heb met alle informatie (klantennummer, telefoonlijn,...) doorsturen als u dat wenst?
Reputatie 6
Badge +3
Dag Sven, ik moet je vragen om even contact te nemen via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Bedankt. Jan

Reageer