Beantwoord

2e TV op modem aansluiten

  • 8 December 2018
  • 26 reacties
  • 5015 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Hoi
Kan je op een bestaande Proximus modem een 2e tv aansluiten ???
Ik heb decoder type V5 HDMI
Deze hoeven niet gelijktijdig aan te staan.

Gr John
icon

Beste antwoord door HadewychT 8 December 2018, 18:05

Bekijk origineel

26 reacties

Ok, succes 

Reputatie 1

Dank u Martin,morgen ga ik aan de slag.Ik wens je verder een goede avond en kom morgen nog eens terug om mijn ervaringen of pogingenmee te delen.

Als het signaal niet sterk genoeg is (= link Quality) daar waar je wifi-booster moet komen dan dan zou je nog kunnen werken met wifi boosters in cascade, maar als je toch PLC’s liggen hebt waarom probeer je dan niet met deze eerst daar waar je tweede decoder moet komen.

wifi booster in cascade → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_wbo_extra/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/internet/internet-op-kantoor/installatie-en-kabels/installeer-meerdere-wi-fi-boosters.html

controle lampje wifi booster (link quality) → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-je-wi-fi-booster.html

WIFI BOOSTER resetten: (+synchoniseren op bbox) → 
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html  

Reputatie 1

Martin ik zal uw raad opvolgen en een wifi booster halen en eerst eens proberen.Maar nog een vraagje wat kan ik nog doen als het signaal niet sterk genoeg is voor de tv(storing)

PLC adapters kun je bij prox niet meer kopen en ook niet huren

=======================================

Nee decoder kun je niet afhalen in een prox winkel die wordt naar je opgestuurd

Reputatie 1

Dank Martin en M 16 voor de duidelijke uitleg.Kan ik een V5 decoder afhalen in de winkel of moet ik  deze aanvragen via proximus.Ik ga eerst proberen met de V5 decoder  en als het niet lukt zal ik een PLC adapter halen(ik vermoed dat dit zo een witte grote fiche is waar die 3 lichtjes pinken,zoals ik er al een hebt.Kan ik die ook huren of kopen. 

Het voordeel van een wifi booster is ook dat je deze een tijd kunt huren zolang je dit zelf wenst en zo kunt vaststellen of dit goed werkt en indien niet, je die ook onmiddellijk kunt opzeggen , terwijl je met plc adapters je uw geld kwijt bent als het niet goed werkt of je moet er bij een kennis even voor een korte periode kunnen lenen om te testen. 

Reputatie 7
Badge +4

Het is altijd moeilijk om op voorhand 100% uit te sluiten of je storingen zal hebben. Als je met producten wil werken die door Proximus ondersteund worden zal je je decoder inderdaad via een wifi-booster moeten aansluiten als een kabel niet mogelijk is. Je kan al wel eens een test doen van je draadloze signaal met onze Home optimizer app 

@johan_058 via PLC adapters zou je ook kunnen proberen dus signaal wordt verstuurt via het elektriciteitsnet

bijvoorbeeld → https://www.mediamarkt.be/nl/product/_devolo-powerline-dlan-1000-duo-starterkit-8115-1693481.html#specificaties--

wifi-booster van proximus is ook alleen huren en daarom niet zeker dat je minder problemen gaat hebben dan met PLC’s

Reputatie 7
Badge +4

Indien u beide TV’s gelijktijdig wenst te gebruiken hebt u een 2e decoder nodig en deze dient enerzijds met uw TV (HDMI of Scart) te worden verbonden en anderzijds met uw Bbox (utp/ethernet-kabel of bv. Proximus Booster voor WiFi)

Indien u beide TV’s niet gelijktijdig wil gebruiken kunt u uw decoder meenemen van plaats A naar B (en uiteraard de nodige aansluitingen voorzien aldaar (zie hiervoor)

Indien u beide TV’s gelijktijdig wil gebruiken moet uw lijn dat toelaten (zie link van @Martin)

@johan_058 Er kunnen geen decoders meer gekocht worden alleen huren

via PLC adapters zou je ook kunnen proberen dus signaal wordt verstuurt via het elektriciteitsnet

bijvoorbeeld → https://www.mediamarkt.be/nl/product/_devolo-powerline-dlan-1000-duo-starterkit-8115-1693481.html#specificaties--

Reputatie 1

Dank Martin voor het snelle antwoord,maar een kabel leggen zal niet lukken het zou via wifi moeten kunnen gebeuren.Ik ben nu in het bezit van een V 5 decoder.Volgens het nazicht zoals hierboven vermeld zou ik 2 tv toestellen mogen aansluiten.Ik ben enkel een beetje bang voor de storingen die kunnen optreden.Bijkomende vraag:Kunt U een decoder V5 kopen of is het enkel huren?

@johan_058 bijkomende decoder 6 € /maand huur

als je een utp netwerkkabel verbinding kunt maken (ideaalste oplossing)  tussen bbox en decoder heb je niets anders nodig

best ook eens checken hoeveel tv’s je kunt aansluiten 

→ https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/proximus-tv-opties/be-tv/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html

Reputatie 1

Wat heb ik juist nodig van proximus om een tweede tv toestel aan te sluiten in een andere kamer(=+ 10 m).Kan ik dan met beide tv’s opnemen van proximus.Dank 

met wordt de pin 21 bedoeld is de ground (tegen het metaal omhulsel) zie
>
👉Klik hier
dus die 20 die je ziet is ok
Reputatie 2
Badge
Beste Martin

Is dat voor scart 21 polig aansluiting zie namelijk alleen 21 polig scart kabels

Er zitten maar 20 pins in zoals ik kan zien

Gr John
Reputatie 2
Badge
Beste Martin
Bedankt voor de antwoorden.
Eigenlijk heel simpel dus maar ik twijfelde of dit wel zou werken vandaar deze navraag.

Gr J Baars
dan moet je gewoon deze scart van je decoder verbinden met de scart op je tv via een scart kabel, deze kabel stak in de doos van je V5. En op je tv de scart ingang kiezen, net zoals je op je eerste tv de HDMI ingang gekozen hebt

Reputatie 2
Badge
Ik heb een V5 decoder met normale scart aansluiting aan de achterzijde.
Indien nodig geef ik morgen het typenummer door.

Gr John
welke decoder heb je want de laatste UHD decoder heeft bv geen scart aansluiting meer en
de V5 compact heeft een mini-din scart stekker terwijl de v5 decoder een gewone scart heeft zoals op je TV.
NB: Hou er ook rekening mee dat het beeld op je tv minder goed is dan via HDMI
Reputatie 2
Badge
Dat is geen probleem hoor en dat dacht ik zelf ook al wel.
Eigenlijk staan ze vlak bij elkaar met de rug naar elkaar toe.
Maar waar kan je vinden hoe deze aan te sluiten???

Gr J Baars
dit kan, maar dan zal je wel altijd naar de zelfde zender moeten kijken op de twee tv's.
Reputatie 2
Badge
Beste
Ik heb nu reeds 2 decoders aangesloten op mijn lijn staan/zitten en deze zijn in gebruik.
Dus NIKS verwijderen aub.
Mijn vraag was of je een 2e tv toestel op een zelfde decoder aan kan sluiten bv via de scart aansluiting.
Zodat je geen 3e decoder hoeft aan tevragen tegen maandelijkse kosten.
De plaats van de 3e tv wordt zelden gebruikt maar kan wel handig zijn indien dit mogelijk is.

Gr J Baars
Reputatie 7
Badge +4
Zoals Martin al schreef hangt dit inderdaad af van de bandbreedte van uw lijn. U kan tot 3 decoders aansluiten. Ik zie er momenteel al 2 aangemeld staan. Klopt dit, vermits u vraagt om een 2de decoder aan te mogen sluiten ? Indien er maar 1 aangesloten is, kan u dan de serienummer of het mac-adres daarvan doorgeven ? Dan kan ik de andere verwijderen.

Reageer