Beantwoord

Punten worden niet overgedragen

  • 24 September 2018
  • 13 reacties
  • 704 Bekeken

Enkele dagen geleden de installatie die eerst op naam van mijn vrouw stond overgenomen. In de proximus winkel zijn ze de eerste om te vertellen dat je niet van de nieuwe korting kan genieten omdat het een overname is. Maar iets correct uitvoeren, dat is blijkbaar te veel gevraagd.
Na verschillende dossiers te openen is men er al ingeslaagd om:
- mij correct als particulier te registreren ipv business klant
- het juiste aantal gsm's nummer in mijn pack te krijgen
- de juiste pack te registreren
Alleen de gespaarde getrouwheidspunten, blijven op het oude account staan. Uitleg van de helpdesk: je kan die zelf overdragen via de app.
Wel in godsnaam: LEER JULLIE EIGEN PRODUCTEN KENNEN EN GEBRUIKEN!
Hopelijk moet ik het hier voor de laatste keer herhalen voor iemand het verstaat: Ik heb op mijn inschrijving, geen nummer voor het getrouwheidsprogramma, dus kan ik geen punten overzetten.
Misschien de helpdesk eens wat bijscholing geven over hoe respectvol met een klant omgaan. Problemen die je zelf veroorzaakt afschuiven op de klant hoort daar niet bij. Als je naar een helpdesk belt, dan verwacht je een oplossing en niet: dat kan je zelf, nadat een klant voor de 2e of 3e maal heeft uitgelegd dat het niet mogelijk is!
icon

Beste antwoord door WilfriedJ 26 September 2018, 18:00

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag Wim,
Onze verontschuldigingen voor het ongemak.
Voor alle duidelijkheid is je klantennummer dus 611612883
Je kan natuurlijk steeds een Premium club lidmaatschap activeren via MyProximus om punten op te sparen bij elke betaling die je doet en achteraf van de opgespaarde punten en voordelen gebruik te maken.
Deze service is volledig 'gratis'
Je e-mail adres > wim.van.craen@gmail.com wordt ook teruggevonden onder een klant met naam mevr. Devos.
Onder dit account staan wel sinds 17/06/2016 geen producten meer actief, misschien vandaar de (onterechte) verwarring.
Hopelijk werkt alles nu naar wens.
Mvg. Wilfried
Jullie zijn onmogelijk bereikbaar !!!
ik heb 2 vragen :
er zijn internationale gesprekken aangerekend naar het Verenigd Koninkrijk, blijkbaar heeft iemand 16min gebeld. Niemand thuis weet hiervan.
Bovendien is er geen aanrekening voor internationale gesprekken : 1 gesprek van 0u51:55, idem naar het Verenigd Koninkrijk. Belt er iemand via mijn lijn ?
Onmogelijk na te gaan want ik kan mijn detail niet raadplegen. Myproximus geeft steeds een error.
2de vraag :
Hoe kan ik mijn punten raadplegen want ja... ik kan niet in mij Myproximus. Zijn ze ondertussen vervallen ? Wie weet...
Ondertussen 41min aan de lijn en nog steeds niet geholpen. NIET LEUK...
Kan iemand mailen of bellen aub ?
Beste Wilfried,
Inderdaad mijn huidige klanten nummer is 611612883. Het oude klantennummer waar de punten op staan is 605286982.
Dit antwoord het ik ondertussen al 2 maal gehad. Dat iemand mij dan eerst eens uitlegd waar die knop in myproximus verstopt zit om je in te schrijven op premium club??
Op ons oude klantennummer hebben wij bovenaan een knop: premium club staan. Op het nieuwe klantennummer staat die knop nergens.
Dag Wim
Ik las jouw topic op het forum. Ik ben zelf ook klant bij Proximus en premium club. Ik heb punten die komen te vervallen en die ik wil overdragen aan mijn moeder die zelf al 30 jaar (!) klant is bij Belgacom/Proximus. Helaas heeft zij zich nooit "ingeschreven" om punten te sparen of een account aangemaakt op myproximus. En ze kan zich ook niet meer inschrijven voor premium club (zie link: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_club_exchange/particulieren/support/myproximus-en-facturen/premium-club/premium-club-punten/premium-club-punten-raadplegen-en-inruilen.html). Blijkbaar kunnen alleen bestaande klanten (lees:klantnummers, die al ingeschreven waren en punten gespaard hebben, nog op premium club. Kan het zijn dat jij in dezelfde situatie zit? Want waarschijnlijk heb je een nieuw klantnummer gekregen waardoor je zogezegd niet meer kan inschrijven op premium club (en dus de punten van de vorige klantrekening niet kan overzetten).
Vriendelijke groet
Als bijkomende info: hier ook nog een thread ivm met bizz club punten
> https://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=762155#p762155
Reputatie 6
Badge +3
Dag Wim,
In tegenstelling topt wat ik in het vorige bericht zei kan men sinds midden januari 2018 geen nieuwe inschrijvingen meer activeren in de programma’s Bizz en Premium Club.
Als bestaande klant kan je de punten nog inruilen. Onze programma’s worden aangepast om te voldoen aan de toekomstige wensen en interesses van onze klanten.
Op het oude klantenummer 605286982 staan momenteel nog 8759 punten die nog ingeruild kunnen worden.
Mvg. Wilfried
Typisch,
Van de nieuwe voordelen kan je niet genieten want het is een overname en je bent 'bestaande' klant. Van de oude voordelen kan je ook niet genieten want we kunnen u als nieuwe klant niet meer inschrijven.
Dan zijn jullie verwonderd als klanten weg lopen.

Hoe kan ik mijn punten inruilen voor gratis bel minuten ? er zijn geen producten meer gekoppeld aan het ouden klanten nummer !
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Pirelli, kan je ons via een privébericht jouw klantrekeningnummer doorgeven, dan bekijken we het verder voor jou. Groetjes, Aziz

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende : https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Wim, ik heb gezien dat er vandaag enkele bonnen zijn besteld geweest met de Premiumclub punten. Indien je nog vragen hebt, dan kan je best via een privébericht antwoorden. Groetjes, Aziz

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende : https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.
Beste,
Toch nog even terugkomen op deze berichten. Het antwoord dat er geen nieuwe premiumclub inschrijvingen meer zijn, is compleet naast de kwestie.
Ofwel ben ik bestaande klant, dan had ik graag de toegang tot mypremium club
Ofwel ben ik nieuwe klant, dan had ik graag de korting die jullie aanbieden.
Nu verwijzen jullie gewoon naar elkaar met de mededeling "dat is een andere dienst die daar moet voor zorgen". Ondertussen ben ik blijkbaar geen nieuwe klant en ook geezn "reeds bestaande" klant.
Ik stel dan ook voor om geen facturen meer te sturen tot jullie er uit zijn welke van de twee je hebt gekozen
Reputatie 6
Badge +3
Dag Wim,
Als bestaande klant (605...982) op naam van 'Pelgroms' staan er op de 'Premium Club' momenteel nog 1051 punten.resterend.
Op 27/08/2018 zijn er 3X 5 EUR discount on 'Takeaway.com' en 1 X 10 EUR Decathlon voucher en op 28/09/2018 ook nog een extra 10 EUR Decathlon voucher opgenomen.
Als nieuwe klant (611...883) op naam van 'Van Craen' is er op 19/10 een aanvraag ingediend voor de -10% affinity korting.
Hierbij staat ook dossier 36016305 vermeld omdat er een fout werd vermeld bij de inleiding van de aanvraag.
Dit dossier staat nog in behandeling.
P. S. Je kan dit gesprek ook via deze link privé verder zetten indien gewenst.
Mvg. Wilfried
Beste Wilfried,
Als ik het dus goed lees, ben ik met (611...883) een NIEUWE klant. Die 10% affinity korting is vanwegen een partnership die jullie hebben met een ander bedrijf, waardoor ik deze korting kan bekomen. Dit heeft niets te maken met de korting die jullie afficheren voor nieuwe klanten, met name de 4 maand 7,5 euro korting. Al gans de tijd zijn jullie aan het zeggen dat ik geen recht heb, omdat ik GEEN nieuwe klant ben, aan de andere kant GEEN punten kan sparen omdat ik nieuwe klant ben.
Vermits ik in je antwoord lees nieuwe klant (611...883), zou ik dus wel graag de aangeboden korting hebben.
PS. afgelopen weekend, een rechtzetting laten doen van 1 gsm nummer dat van pack 611...883 naar pack 605...982 moet verhuizen sinds 1 oktober. Ondertussen zijn we in totaal, bezoek aan de proximus winkel, 2 lijntjes op dit forum, 3 techniekers aan huis en 12 calls met jullie helpdesk verder. Resultaat: nog steeds niet in orde! Ik dacht dat een telefoon nummer wijzigen van de éne pack naar de andere wel niet zo moeilijk zou zijn.
Vol ongeduld wachtende tot dit wel in orde komt, probeer ik alvast overal fantastische reclame voor jullie te maken.

mvg
Reputatie 6
Badge +3
Dag Wim,
Je hebt voor je klantennummer 611...883 reeds eerder sinds 20/06/2016 een ander abonnement geactiveerd.
Op 19/10/2018 was er enkel een wijziging op je abonnement waarvan het internet reeds actief stond sinds 22/12/2004.
M.a.w. valt dit dan weer niet onder de voorwaarden 'nieuwe internet klant'.
Ik heb je wel nog een kredietnota van 30 EUR (4 X 7.5 EUR) gemaakt om je tegemoet te komen.

Je hebt op dit klantennummer 611...883 nog geen Premium Club actief,

Sinds midden januari 2018 zijn nieuwe inschrijvingen NIET meer mogelijk in de programma’s Bizz en Premium Club. Bestaande klanten kunnen hun punten nog inruilen. Onze programma’s worden aangepast om te voldoen aan de toekomstige wensen en interesses van onze klanten

P.S. Je kan dit gesprek ook 'privé' verder zetten via deze link.
Mvg. Wilfried

Reageer