Beantwoord

E-mail van Proximus ontvangen i.v.m. (onterechte) wijziging statuut

  • 27 November 2017
  • 18 reacties
  • 547 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb vandaag een e-mail van Proximus ontvangen waarin men ONTERECHT stelt dat mijn statuut van professionele klant naar particuliere klant werd gewijzigd. Dit is helemaal niet zo, ik ben reeds 15+ jaar onafgebroken professionele klant bij Proximus.

Uittreksel van de ontvangen e-mail:

"Onlangs veranderde uw statuut van professionele klant naar particulier of omgekeerd. Hierdoor voldoet u niet langer aan de voorwaarden van uw bestaande getrouwheidsprogramma Bizz Club en wordt uw lidmaatschap automatisch stopgezet. Als u voldoet aan de voorwaarden van een ander getrouwheidsprogramma wordt uw lidmaatschap hiervoor automatisch geactiveerd.

De lidmaatschapsvoorwaarden van Bizz Club vindt u terug in onze algemene voorwaarden op www.proximus.be.

Uw oude punten blijven nog beschikbaar gedurende een periode van 3 weken.

Ruil ze dus snel in of draag ze over aan een ander Premium Club of Bizz Club-lid. Nog vragen? Contacteer onze klantendienst via www.proximus.be/contact en wij helpen u graag verder."


Ik veronderstel dat dit een fout van Proximus is, of is hier meer aan de hand? Zijn er nog Proximus klanten die deze e-mail hebben ontvangen?

Vriendelijke groeten,
Michel T.
icon

Beste antwoord door JeanM 27 November 2017, 18:48

Bekijk origineel

18 reacties

Dag,

Zojuist hetzelfde bericht ontvangen. Bij ons ook te onrechte gezien we ook reeds meer dan 10 jaar klant zijn met zes GSM toestellen.

Dus waarschijnlijk ook een fout. Maar hoe zet je dit recht?

MVG,
PVDM
Ik heb ook die mail ontvangen en vraag mij af waarom? We zijn al meer dan 30 jaar professionele gebruiker, nog van in de tijd van de semafoon, dus er kan geen sprake zijn van een wijziging van statuut, tenzij Proximus die zelf gewijzigd heeft of meent te moeten wijzigen. Ik ben niet te spreken over het veelvuldig wijzigen van toepassingen en doorvoeren van aanpassingen aan de gebruikerswebsite. Het maakt het er heus niet gemakkelijker op. Is dat misschien de bedoeling?
Als Proximus Premium Club of Bizz Club meent dat het statuut particuliere klant is, laat het dan weten BINNEN 1 WEEK, dan kan ik zelf de keuze maken om over te stappen naar een goedkopere provider.

Mvg,
JeanM.
Hallo iedereen
wij ontvingen dezelfde mail. Gaan ervan uit dat dit een vergissing is. Maar bij het checken van dit probleem online, hebben we moeten vaststellen dat we reeds 25euro buiten bundel aan internationale (dus wereld, geen europese!!) sms'en zouden hebben gedaan... mooi niet dus!!
Tijd om naar de Proximus winkel te gaan hebben we niet, dus hangen we momenteel al 10 minuten aan de wachtlijn met Proximus.
wordt vervolgd!!
Mvg,
Peter
Ik heb deze mail ook onterecht gehad. Ik zit ook al over mijn bundel.
Mail ook ontvangen. Reeds jaren BIZZ klant, nu plots al mijn punten kwijt ?
Hier mail ook ontvangen,maar na telefonisch contact blijkt het dat dit een vergissing is.
Wel heb ik een probleem,kan mijn punten niet inruilen omdat de link niet opengaat.
Dus zie ik ook geen kataloog met hetgeen waarvoor ik punten kan ruilen
Daardoor natuurlijk ook al geregeld punten mislopen omdat deze vervallen zijn.
Ze gaf mij een andere nummer,maar daar raak je niet binnen
Al een paar keer telefonisch willen bereiken maar zelf na 45 min wachttijd nog geen contact.
eventueel kun je nog via een privébericht proberen:
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
Ik heb via Twitter meer informatie gevraagd m.b.t. deze foutieve wijziging. Zodra ik een reactie van Proximus of Proximusbizz heb ontvangen zal ik het hier even laten weten.

Rechtstreekse link naar mijn vraag:
https://twitter.com/micheltournier/status/935131628833210368
Heb klantendienst Proximus gebeld en het zou om een soort Spambericht gaan. Dus alles blijft bij het oude. Foute berichtgeving is de oorzaak.
heb deze mail ook terecht of onterecht? gekregen en ben eens de algemene voorwaarden gaan opzoeken op de proximus website (niet simpel)
Staat dat u het lidmaatschap kan verliezen als u meer dan 2 jaar geen punten inruilt maar wel dat u 3 maanden de tijd hebt en geen 3 weken om uw punten op te gebruiken of door te geven na het ontvangen van het bericht van uitsluiting.
Over de criteria al dan niet professioneel of particulier staat niks vermeld.
Update: Het zou dus inderdaad over een fout van Proximus gaan, er is niets aan de hand. Hieronder de reactie die ik via Twitter heb ontvangen:

"Michel, dit is een fout die we snel zullen rechtzetten. Maar er is niets aan de hand, wees gerust. Sorry voor het ongemak. Jan"
Ik heb zonet ook dezelfde mail ontvangen.
Wordt dit centraal rechtgezet ?
Moeten we zelf nog iets doen ?
Normaal gezien gaat Proximus dit centraal rechtzetten, als klant moet je zelf niets ondernemen.
beste ik heb op 24/11/17 premium punten ingeruild voor belminuten op mijn gsm maar tot op vandaag 27/11 is er nog niets veranderd op nr 080022800 kunnen ze mij niet verder helpen en op nr 1910 geraak ik gewoon weg niet binnen
wie kan mij eventueel verder helpen aub
eventueel kun je nog via een privébericht proberen:
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
hoi

awel net idem ontvangen. En inderdaad erg verbaasd over.. al aan de lijn gehangen, meer dan 10 min.. maar nog steeds in wachtlijn, dus ook terug opgehangen,..En toevallig lees ik dan nu dit..

dus ik hoop dat het in orde komt

groetjes
Inmiddels onderstaande rechtzettingsmail van Proximus ontvangen:

Proximus

Rechtzetting:
Bizz Club-lidmaatschap


Beste klant,

Door een technisch probleem kreeg u een e-mail met de melding dat uw Bizz Club-lidmaatschap werd geannuleerd.

Dit is een fout van onze kant. We doen er alles aan om uw account zo snel mogelijk opnieuw te activeren. Deze rechtzetting wordt binnen de volgende 24 uur automatisch uitgevoerd. Uw profiel en uw puntensaldo blijven ongewijzigd.

U mag dus de eerder ontvangen e-mail negeren. Gelieve ons te verontschuldigen voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Het Proximus-team

© Alle rechten voorbehouden, Proximus 2017 | Wettelijke vermeldingen & Privacybeleid

Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel
BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE50 0001 7100 3118 BPOTBEB1
Heb vandaag voor de tweede maal deze mail ontvangen.
Eerste maal een rechtzettingsmail ontvangen.
Blijkbaar blijven de technische problemen zich voordoen.

Reageer