Beantwoord

Bizz club stopzetten

  • 25 October 2017
  • 10 reacties
  • 620 Bekeken

Bestaat er een mogelijkheid om je bizz club lidmaatschap te stoppen, zonder op te stappen bij proximus?
icon

Beste antwoord door Martin 26 October 2017, 08:29

Bekijk origineel

10 reacties

zie onder punt 10 >
Opzegging door het Bizz Club-lid
helaas - dat is dus iets wat automatisch gebeurt als je opstapt bij proximus ... daar staat niks over 'enkel de Bizz club relatie beëindigen, niet meer meedoen aan dat puntengedoe, zeg maar '. Het gewoon negeren is dus ook een oplossing en de punten gewoon laten 'vervallen'., maar is een beetje ....liever duidelijke afspraken - dus bij deze, als er hier een bizz medewerker komt kijken, het lidnummer 2440000240579049 mag geschrapt worden.
je kan het eventueel ook via een privébericht vragen om te schrappen

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
Het privébericht gestuurd om mijn bizz lidmaatschap te laten schrappen. Vrij snel reactie. Blijkbaar wordt trouw toch beloond. Toch nog even kort weergeven, waarom ik mij laat schrappen. Verleden jaar 1500 punten weg, mijn fout uiteraard. Verleden jaar geen bonus voor verjaardag. Ik verjaar wel elk jaar, maar heb daar geen punt van gemaakt, noch klacht voor ingediend. December aanschaf cadeau, ging vlot tot ... de levering: twee keer verplaatst met de organisatorische problemen van dien, geen punt van gemaakt, ook geen klacht voor ingediend. Op 23 oktober punten weer ingeruild, direct de codes gekregen. Bij het ingeven van de codes, eerst geweigerd. Nadien werd mijn postnummer geweigerd. Ruim een half uur geklooid met 4 verschillende browsers, adblock uit, virusscan uit, diverse formats voor postnummer, poging hernomen op andere PC, 's anderendaags idem. Melding gegeven aan De Strooper. Antwoord: lukt soms niet, opnieuw proberen. Heb ik niet meer gedaan, melding gegeven aan Bizz club om te voorkomen dat nog mensen problemen zouden ondervinden en met de melding dat de zaak voor mij gesloten was. Geen reactie. Meer dan een uur tijd stoppen, in iets dat ik voor 8 euro (zonder de kosten voor verzending) kan kopen in de winkel om de hoek, lijkt me niet direct meer goede trouw belonen, eerder op de proef stellen. Vandaar mijn beslissing van dit puntengedoe te stoppen, om zo ergernis voor futiliteiten te vermijden.
Een benaderende schatting leert dat 2800 punten zo'n 10 euro opleverenDat betekent 1125€ aan facturen, voor velen wat ze ongeveer per jaar betalen ... - zo'n 0.89% korting dus - dit om alles eens in het juiste perspectief te plaatsen ... 😄

Zelfs de resterende 394 punten kunnen schijnbaar niet overgedragen worden. Nu ja als je bijna 9000 punten misloopt op 2 jaar tijd, dan mag Bizz club de laatste 394 ook nog wel hebben. Veel geluk ermee.
Ik kreeg 20 jaar geleden voor mijn verjaardag een gsm met simkaart bij mobistar. De kaart werd direct op naam gezet en geregistreerd. Na de overname door Orange begonnen de problemen met die zogenaamde registratie. Ik contacteerde toen proximus om een overstap te regelen naar pay and go. Nooit antwoord gekregen. Op 1 augustus sloot Orange mijn simkaart af, ondanks het feit dat ik die ook nog eens opnieuw bij hen registreerd had. Vermits Proximus nooit reageerde, nam ik dan een abonnement base 0, vanuit Oostenrijk.

Mijn echtgenote had op het werk een GSM bij mobistar. Bij haar afscheid mocht ze die behouden en hebben we die overgezet op proximus.

Wij zijn sinds 1985 onafgebroken klant bij proximus en de voorgangers. Blijkbaar is dit niet de definitie voor trouwe klant.Ik heb een abonnement voor TV bij TV-Vlaanderen, omdat dit ook bruikbaar is voor ons in Oostenrijk. Desondanks heb ik nog een abonnement voor TV bij proximus, wat dus dubbel gebruik is.

Wij zijn 6 maand hier in België en betalen 12 maand aan proximus. In Oostenrijk zijn we ook 6 maand en daar betalen we 6 maand. Is maar een detail uiteraard.

Dan heb je het getrouwheidsprogramma bizz-club voor trouwe klanten. Of zou ik het beter vip programma noemen. Wij zijn geen veelgebruikers, maar 90 euro per maand lijkt me een redelijke klant te zijn. Dan zie je dat er totale willekeur is: sommigen krijgen tot 2000 punten voor hun verjaardag, nog een extraatje met nieuwjaar. Ik krijg zelfs al geen punten meer voor mijn verjaardag. Op zich vind ik dat geen drama, maar het lijkt nergens op. Je moet constant opletten of de weinig gespaarde punten verdwijnen dan nog eens. De ene wordt vooraf verwittigd, bij mij was dat en stoemelings, zoals in het reglement staat. Ik maak daar absoluut geen problemen over, maar voor de weinige keren dat ik dan nog punten kan inwisselen, lijkt dat nog op een fiasco uit te draaien. Als je dan eens goed kijkt, dan gaat het uitgerekend over een bedrag van 8 euro, de vorige keer 9 euro, bijna 2 jaar terug. (dat er verzendingskosten zijn, weet ik ook). Al dat gedoe of constant zitten mekkeren voor die paar puntjes en een doosje koekjes of een doosje kleurpotloden, dat heb ik er echt niet voor over.
Ondertussen is het lidmaatschap bij bizz geschrapt. Exact 10 dagen na de eerste melding over niet uitwisselbare codes, werd ik opgebeld en de niet bruikbare 6800 punten werden teruggeplaatst op de reeds afgesloten bizz account. Die heb ik laten overschrijven op een nog actief bizz lid. Einde.
Het einde was dus het einde niet. Vandaag staan er ineens weer 231 punten op de afgesloten rekening. Blijkt om de punten te gaan voor de factuur die op 13 oktober betaald werd en dus mooi 5 dagen (vertaal door 22 dagen) na het betalen van de factuur, zoals op de website staat, aan de rekening werden toegevoegd. Wordt vervolgd ....
Een vriend meldde mij het volgende: het is interessant van geen klant meer te zijn bij proximus. Na 4 jaar krijg je op 29 december een mooie brief, waarin gemeld wordt dat je voor je verjaardag 500 bonuspunten krijgt. Hij krijgt ook nog steeds facturen van 0 Euro. Het is zonder meer duidelijk dat trouw beloond wordt en men bepaalde verdienstes als klant moet hebben. Ik kreeg die zelfs na 32 jaar klant bij Proximus, niet meer, waarschijnlijk omdat mijn factuur "maar" 100 euro per maand was .... Naam en adres kan ik desgewenst wel bezorgen in een privébericht, moest men het niet geloven

Reageer