Proximus trekt het inbegrepen mobiele datavolume drastisch omhoog vanaf 1 augustus 2017


Bovendien zullen de nieuwe datavolumes eveneens gewoon in de hele Europese Unie te gebruiken zijn zonder extra kosten.
Je blijft ook genieten van onbeperkte mobiele data voor je favoriete app in de hele EU.
Deze wijzigingen in inbegrepen mobiele datavolume gaan gepaard met een beperkte tariefaanpassing
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor residentiële klanten (prijzen incl. BTW):]
Mobilus-klanten krijgen vanaf 1 augustus meer datavolume:
Mobilus S: 50% meer mobiele data (van 1 naar 1,5 GB) voor 15,99 euro samen met 120 belminuten, onbeperkt sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
Mobilus M: 2 GB extra mobiele data (van 3 naar 5 GB) voor 26,99 euro samen met 300 belminuten, onbeperkt sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
Mobilus L: 2 GB extra mobiele data (van 8 naar 10 GB) voor 42,99 euro samen met onbeperkte belminuten, sms’en en data voor je favoriete app

Deze aanpassingen zijn eveneens van toepassing op Mobilus Full Control.

Tuttimus-klanten krijgen vanaf 1 augustus een nog groter voordeel gaande tot een verdubbeling van het datavolume. Dit komt bovenop de andere kenmerken en voordelen van het Tuttimus pack, zoals TV-bundel naar keuze, onbeperkt vast internet of bellen zonder tellen, vast & mobiel:
Tuttimus: 1 GB extra mobiele data (van 2 naar 3 GB) voor 90,94 euro samen met 120 belminuten, onbeperkt sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
Tuttimus: 5 GB extra mobiele data (van 5 naar 10 GB) voor 101,94 euro samen met onbeperkt bellen, sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
Tuttimus: 10 GB extra mobiele data (van 10 naar 20 GB) voor 115,94 euro samen met onbeperkt bellen, sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bestaande klanten
Deze aanpassingen zullen automatisch toegepast worden vanaf 1 augustus. Proximus informeert zijn klanten per e-mail, SMS of brief over de veranderingen en klanten die hier niet mee zouden instemmen, kunnen hun abonnement op ieder moment aanpassen of opzeggen zonder kosten.
Dit vernieuwde aanbod is het uitgelezen moment voor bestaande klanten, die nog niet kozen voor Tuttimus & Mobilus, Bizz All-in & Bizz Mobile, om over te stappen en te genieten van alle voordelen ervan.
Bovendien blijft Proximus zijn aanbod verder vereenvoudigen en de klant helpen bij de juiste keuze van nieuwe, uiterst interessante en voordelige packs.
http://www.proximus.com/nl/news/les-clients-de-proximus-b%C3%A9n%C3%A9ficieront-bient%C3%B4t-du-volume-de-donn%C3%A9es-le-plus-%C3%A9lev%C3%A9-en-pack-sur-le

188 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Denken jullie nu echt dat Proximus niet weet wat zij doet?
Natuurlijk weten ze dat heel goed. Even goed als de banken, de verzekeringen en de energiesector.
Laat De Croo hun madam maar op haar plaats zetten:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170713_02970758
Reputatie 2
Badge +1
Tascha, je staat echt op een goed blaadje bij prox, wie ken je daar?
Wil je voor mij een goed woordje doen? ?

Niemand.Heb zelf al paar keer serieuze problemen en discussies gehad met proximus.Maar naar alles ik hier lees,ben ik supergoedkoop af,heb veel internet thuis en op gsm,heb de getrouwheidskorting(voor een jaar,maar kan altijd opnieuw aangevraagd worden),korting op gsm omdat deze in een pack zit,korting na de laatste keer ik problemen had met proximus (voor een jaar),iets wat ze zelf voorstelden!Als ik alles bereken zou ik met de nieuwe formules,voor hetzelfde dan wat ik nu heb,zo'n 70euro per maand duurder uitkomen!!!!!Wat een vooruitgang...niet dus.Iedereen zou gelijk moeten zijn en hetzelfde moeten krijgen voor zijn geld,maar heb de laatste weken gemerkt dit niet zo is.Gelukkig behoor ik tot diegene die veel krijgen.Al hoop ik dit na deze berichten niet ineens weg zal zijn😉
Reputatie 6
Badge +1
Een mooi en eerlijk relaas, Tascha.
In schril contrast met het gekonkel van dubbele bodem en het winstbejag ten nadele van de zwaksten dat hier wordt opgevoerd. Waarvoor sommigen dan nog gaan applaudisseren.
Ja..... mijn vader hoor ik al zijn leven lang af en toe zeggen "er gaat toch niks eerlijk op deze wereld" en volgens hem heeft zijn vader dit ook altijd gezegd 🤔
Reputatie 7
Badge +1
Denken jullie nu echt dat Proximus niet weet wat zij doet?
Natuurlijk weten ze dat heel goed. Even goed als de banken, de verzekeringen en de energiesector.
Laat De Croo hun madam maar op haar plaats zetten:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170713_02970758

Dit is het spelletje wat ze allang spelen. De regering heeft meer dan 50% van de aandelen PX. Dit doet De Croo gewoon om te laten zien dat hij dit niet accepteerd voor de buitenwereld, maar in het echt interesseerde hem dat voor geen bal. Zolang er maar winst gemaakt wordt over de rug van de armen. Want over prijzen mogen De Croo en sorte zich niet bemoeien. Dit is hetzelfde spelletje wat gespeeld word door Mayweather en McGregor over de wedstrijd van vanacht. Krijgen gezamenlijk 300 miljoen dollar en de totale wedstrijd levert ongeveer 1 miljard op. Zo gaat dit hier ook. Het zal hem een worst wezen en hij weet verdomd goed dat hier in Belgie gewoon geen concurrentie is dus de easy switch is ook geen alternatief. Per 1 januari 2018 zullen de prijzen weer gaan stijgen en niemand die hier wat aandoet. Nee zolang ze de markt niet open gooien en andere spelers, T-Mobile, Vodafone etc zal het hier nooit veranderen. Jammer.
Reputatie 5
Trouwens als ik de vergelijking bekijk die Wim voorstelt dan zie ik enkel dat Proximus de duurste is met minder belminuten . En er zijn nog goedkopere formules te vinden met meer data. Ja de behoeften van klanten veranderen maar dat is bij andere providers ook en die zijn niet duurder geworden. En als we ons oude pack veranderen naar een nieuwe formule komt dit veel duurder uit en verliezen we bepaalde voordelen. En als ik eens zie op Facebook is veranderen naar een nieuw pack een ware loterij. Gaat het goed of niet. Dan volgen dossiers,dossierbeheerders,creditnota's,bellen priveberichten verkeerde facturen enz. En waarschijnlijk is dit maar een momentopname maar ik heb al genoeg ervaringen met deze praktijken. Telkens ik in het verleden iets veranderd heb is het ook fout gelopen. Dus zo happig ben ik niet om nog iets te wijzigen aan mijn abonnement. Plus dat er altijd activatiekosten te betalen zijn. Een mens vraagt zich af waarom je nog klant blijft bij zo een bedrijf.
mvg
Reputatie 6
Badge +1
Een mens vraagt zich af waarom je nog klant blijft bij zo een bedrijf
Omdat mijn oude coax kabel niet meer OK is voor Telenet.
En 't is moeilijk kiezen:

Badge
Trouwens als ik de vergelijking bekijk die Wim voorstelt dan zie ik enkel dat Proximus de duurste is met minder belminuten . En er zijn nog goedkopere formules te vinden met meer data. Ja de behoeften van klanten veranderen maar dat is bij andere providers ook en die zijn niet duurder geworden. En als we ons oude pack veranderen naar een nieuwe formule komt dit veel duurder uit en verliezen we bepaalde voordelen. En als ik eens zie op Facebook is veranderen naar een nieuw pack een ware loterij. Gaat het goed of niet. Dan volgen dossiers,dossierbeheerders,creditnota's,bellen priveberichten verkeerde facturen enz. En waarschijnlijk is dit maar een momentopname maar ik heb al genoeg ervaringen met deze praktijken. Telkens ik in het verleden iets veranderd heb is het ook fout gelopen. Dus zo happig ben ik niet om nog iets te wijzigen aan mijn abonnement. Plus dat er altijd activatiekosten te betalen zijn. Een mens vraagt zich af waarom je nog klant blijft bij zo een bedrijf.
mvg

Tuurlijk zijn er goedkopere alternatieven. Die zullen er altijd zijn. Je moet natuurlijk niet alleen prijs gaan vergelijken, maar ook kwaliteit.
Ben zelf overgestapt van een oud naar een nieuw pakket en daar waren inderdaad wat problemen mee. Heb daarvoor enkele keren contact gehad met de helpdesk en na een weekje ofzo was alles in orde. Daarna heeft Proximus mij zelf gecontacteerd om zich te verontschuldigen voor de problemen die er waren en is er een compensatie aangeboden.

Ben al jaren klant van proximus en heb dat eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt. Denk echt wel dat ze bij proximus beseffen dat klantenbinding belangrijk is.
Reputatie 6
Badge +1
Denk echt wel dat ze bij proximus beseffen dat klantenbinding belangrijk is.
Als je wat zapt op dit forum, zou je er toch anders gaan over denken...
Ik meen dat ze ondermaats investeren in helpdesk personeel en enkel winst op korte termijn belangrijk vinden.
Badge
Denk echt wel dat ze bij proximus beseffen dat klantenbinding belangrijk is.
Als je wat zapt op dit forum, zou je er toch anders gaan over denken...
Ik meen dat ze ondermaats investeren in helpdesk personeel en enkel winst op korte termijn belangrijk vinden.

Je moet wel niet vergeten dat mensen waarbij alles correct loopt, niet snel iets zullen schrijven op een forum. Dit is toch vooral een plaats waar mensen hun problemen kunnen melden. Dus dit forum is een foutieve weerspiegeling van de zaken natuurlijk.
Reputatie 6
Badge +1
...dit forum is een foutieve weerspiegeling van de zaken
Dat er soms dingen verkeerd gaan en er klachten komen is allicht normaal en aanvaardbaar.
Minder aanvaardbaar is de manier waarop PX (zeker de tel helpdesk) deze klachten aanpakt:
dikwijls dom, naast de kwestie, onverschillig en arrogant.
Op suggesties komt er helemaal géén reactie.
Vraagje. Of 2, 3 vraagjes.
Hoeveel Proximus abonnees zijn er?
Hoeveel Proximus abonnees weten van het bestaan van dit forum?

Ik heb dit forum zelf maar bij toeval ontdekt en nog niet zo lang geleden. De conclusie is onvermijdelijk: niet iedereen die een klacht heeft post hier, niet iedereen zonder klacht idem. De hamvraag is dus : hoe is die verhouding en hoever is die scheef getrokken door het (niet) afweten van het bestaan van dit forum?
Misschien wel in minder mate op dit forum maar je mag wel ook niet uit het oog verliezen dat op andere sociale media/kanalen, deze klachten/problemen ook gemeld worden.
Dat het bij iedere Prox klant allemaal kwel en kommer is dat is inderdaad ook weer niet het geval, en maar gelukkig ook 😉

Reageer