Proximus trekt het inbegrepen mobiele datavolume drastisch omhoog vanaf 1 augustus 2017


Bovendien zullen de nieuwe datavolumes eveneens gewoon in de hele Europese Unie te gebruiken zijn zonder extra kosten.
Je blijft ook genieten van onbeperkte mobiele data voor je favoriete app in de hele EU.
Deze wijzigingen in inbegrepen mobiele datavolume gaan gepaard met een beperkte tariefaanpassing
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor residentiële klanten (prijzen incl. BTW):]
Mobilus-klanten krijgen vanaf 1 augustus meer datavolume:
Mobilus S: 50% meer mobiele data (van 1 naar 1,5 GB) voor 15,99 euro samen met 120 belminuten, onbeperkt sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
Mobilus M: 2 GB extra mobiele data (van 3 naar 5 GB) voor 26,99 euro samen met 300 belminuten, onbeperkt sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
Mobilus L: 2 GB extra mobiele data (van 8 naar 10 GB) voor 42,99 euro samen met onbeperkte belminuten, sms’en en data voor je favoriete app

Deze aanpassingen zijn eveneens van toepassing op Mobilus Full Control.

Tuttimus-klanten krijgen vanaf 1 augustus een nog groter voordeel gaande tot een verdubbeling van het datavolume. Dit komt bovenop de andere kenmerken en voordelen van het Tuttimus pack, zoals TV-bundel naar keuze, onbeperkt vast internet of bellen zonder tellen, vast & mobiel:
Tuttimus: 1 GB extra mobiele data (van 2 naar 3 GB) voor 90,94 euro samen met 120 belminuten, onbeperkt sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
Tuttimus: 5 GB extra mobiele data (van 5 naar 10 GB) voor 101,94 euro samen met onbeperkt bellen, sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
Tuttimus: 10 GB extra mobiele data (van 10 naar 20 GB) voor 115,94 euro samen met onbeperkt bellen, sms’en en onbeperkte data voor je favoriete app
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bestaande klanten
Deze aanpassingen zullen automatisch toegepast worden vanaf 1 augustus. Proximus informeert zijn klanten per e-mail, SMS of brief over de veranderingen en klanten die hier niet mee zouden instemmen, kunnen hun abonnement op ieder moment aanpassen of opzeggen zonder kosten.
Dit vernieuwde aanbod is het uitgelezen moment voor bestaande klanten, die nog niet kozen voor Tuttimus & Mobilus, Bizz All-in & Bizz Mobile, om over te stappen en te genieten van alle voordelen ervan.
Bovendien blijft Proximus zijn aanbod verder vereenvoudigen en de klant helpen bij de juiste keuze van nieuwe, uiterst interessante en voordelige packs.
http://www.proximus.com/nl/news/les-clients-de-proximus-b%C3%A9n%C3%A9ficieront-bient%C3%B4t-du-volume-de-donn%C3%A9es-le-plus-%C3%A9lev%C3%A9-en-pack-sur-le

188 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Let op prijsstijging van 2% tot 6% naargelang het abonnement.
Dus ook voor de bestaande klanten.
FYI: mss ook eens zien wat nog anderen er ook van denken > hier 🙂
Reputatie 7
Badge +1
En weer mis ik iets. Het gebruik van een 2 de sim zodat je de mobiele data kunt opsplitsen naar je tablet of laptop. Jammer dat ze bij deze upgrade dit niet mee genomen hebben. Zolang dit nog niet is voor mij geen upgrade naar Tuttimus vanuit mijn Internet Comfort.
Reputatie 7
Badge +6
De details van de aanpassingen vind je hier.
Zonnige groeten,
Wim
Reputatie 6
Badge +3
Mobilus L full control in pack van 36 naar 40,99€ of +12%
Proficiat zou ik zeggen.
Persbericht is dus extreem leugenachtig. Want bericht spreekt enkel over volumeverhoging niet over prijsverhoging.

Tja, waar zijn jullie mee bezig eigenlijk?
(jullie = management Proximus) (dus niet de helpdesk, technici, winkelverkoper staat... die nu opnieuw de moeilijke taak wacht dit uit te leggen of een duurder geworden product te verkopen)

Prijsverhoging wanneer elektronica almaar goedkoper wordt. Je houdt het niet voor mogelijk.
Beste,
Ik heb heb vorig jaar ingetekend op een Tuttimus pakket met TV Samsung Promo inclusief 2 mobiele abonnementen met Joint Offer (Mobiele Toestellen). Aangezien ik nu lees dat er een prijsverhoging komt en de klant vrij is voor de keuze van opzeggen van zijn/haar abonnement, vraag ik mij af als ik hier niet mee akkoord ga of ik mijn TV toestel en Mobiele Toestellen moet gaan betalen? Er staat hier duidelijk niets van vermeldt en ik ben niet van plan om nog meer te gaan betalen. Ik heb uiteindelijk toch niet voor deze prijsstijging gekozen en ingetekend op mijn huidig tariefplan. Kan iemand hier mij meer info over geven hoe dit juist in elkaar zou zitten? Alvast bedankt.

Mvg,
NaBruZi31
Er staat in het persbericht wel "met beperkte tariefverhoging" , maar het hangt er natuurlijk van af hoe je beperkt interpreteert 🤔
Dag Martin,

Het gaat mij niet zo zeer om hoe beperkt het is of niet, maar het is altijd hetzelfde met de prijsverhogingen. In dit geval is het nu voor mij van belang bij Proximus omdat ik bij hun klant ben, maar dit gebeurd evenzeer met andere provider zoals Telenet etc... Mijn vraag was gewoon indien ik hier niet meer mee instem of ik kosteloos kan vertrekken ja of nee zonder verbrekingsvergoeding met de Joint Offers die bij in mijn abo zitten, aangezien hier niets over wordt vermeldt.
Het was eigenlijk een voor Want bericht spreekt enkel over volumeverhoging niet over prijsverhoging
Abonnementen kan je sowieso kosteloos opzeggen, maar als daar een toestel aan verbonden is bvb dan moet de afschrijfwaarde wel betaald worden.
Reputatie 7
Badge +1
De details van de aanpassingen vind je hier.
Zonnige groeten,
Wim

Hallo Wim,
Weer een gemiste kans om klanten met een oud abo over te halen naar Tuttimus. Een 2de sim om de mobiele data te verdelen zou nu ideaal zijn voor je tablet en laptop. Hetzelfde als Wiggo van TN.

Groetjes. Antoon
Reputatie 7
Badge +6
Beste leden, waarom steeds zo negatief?

Proximus speelt gewoon in op de noodzaak van de markt én behoeftes van onze klanten. Weet dat elk jaar het mobiele dataverbruik verdubbelt! Dat kun je onder andere lezen hier en hier.
In ons persartikel staat duidelijk vermeld dat de drastische verhogingen van het datavolume gepaard gaat met een beperkte tariefaanpassing.
Voor Mobilus gaat het om een dataverhoging van 50% (S), 66% (M) en 25% (L). Voor dezelfde Mobilus in een Tuttimus-pack gaat het zelfs om een dataverhoging van 50% (S), tot een verdubbeling (M en L), concreet van 5 naar 10GB en van 10GB naar 20GB. Dat is toch niet niks.
De prijsstijgingen daarentegen zijn nooit hoger dan 4,99 EUR.
Vergeet ook niet dat Proximus elk jaar voor om en bij de 1 miljard EUR (40 miljard oude Belgische franken!) investeert in zijn netwerk (zie ons jaarverslag), en bijkomend 3 miljard EUR gespreid over 10 jaar in ons glasvezelproject, precies om aan die groei tegemoet te komen.

Groeten,
Wim
Badge +4
Negatief ?

Ik vermoed vooral omdat de meeste mensen niet graag prijsverhogingen zien, wie eigenlijk wel ... ?! :)
Lijkt ook op een compensatie voor het verlies van de roamingskosten die de provider verliezen nu er geen roamingskosten meer zijn.

grt.
Net zoals met de afschaffing van de Turteltaks, moet ook op een andere manier gecompenseerd worden 🤔
Reputatie 6
Badge +3
Negatief? Een opmerking vanwege de klanten mag toch wel?
Klanten die all-in snel 1200€ per jaar betalen (internet, televisie, telefoon, 2 gsm).
Dan is 60€ per jaar extra peanuts natuurlijk... Zo redeneert de top van Proximus.
Reputatie 7
Badge +1
Beste leden, waarom steeds zo negatief?
Proximus speelt gewoon in op de noodzaak van de markt én behoeftes van onze klanten. Weet dat elk jaar het mobiele dataverbruik verdubbelt! Dat kun je onder andere lezen hier en hier.
In ons persartikel staat duidelijk vermeld dat de drastische verhogingen van het datavolume gepaard gaat met een beperkte tariefaanpassing.
Voor Mobilus gaat het om een dataverhoging van 50% (S), 66% (M) en 25% (L). Voor dezelfde Mobilus in een Tuttimus-pack gaat het zelfs om een dataverhoging van 50% (S), tot een verdubbeling (M en L), concreet van 5 naar 10GB en van 10GB naar 20GB. Dat is toch niet niks.
De prijsstijgingen daarentegen zijn nooit hoger dan 4,99 EUR.
Vergeet ook niet dat Proximus elk jaar voor om en bij de 1 miljard EUR (40 miljard oude Belgische franken!) investeert in zijn netwerk (zie ons jaarverslag), en bijkomend 3 miljard EUR gespreid over 10 jaar in ons glasvezelproject, precies om aan die groei tegemoet te komen.
Groeten,
Wim

Hoezo negatief. Zeg dat dit een gemiste kans is van PX. Waarom kan PX geen 2de sim bij Tuttimus doen deze keer. Kan de data verdeeld worden naar een Tablet of Laptop. TN doet dit toch ook bij de Wigo. Dan geef je iets aan de klanten. Dit is wat ik vraag aan jou Wim. Maar elke keer ontwijk jij deze vraag en krijg ik geen antwoord daarop. En elke keer terug komen op de investering van PX de komende 10 jaar maar dat is maar voor 55 % van de klanten. De rest zal dan nog op ADSL of VDSL2 zitten. TN doet dit ook maar die geven in 2019 al een aanzienlijke snelheidsverhoging aan voor al haar klanten. Zorg dat er iets extra's gedaan wordt bij een tariefverhoging want niemand van de klanten heeft om extra mobiele data gevraagd. Ik niet, vraag alleen om een 2 de sim bij het Tuttimus pakket.

Groetjes, Antoon
Reputatie 7
Badge +6
Zeg dat dit een gemiste kans is van PX. Waarom kan PX geen 2de sim bij Tuttimus doen deze keer. Kan de data verdeeld worden naar een Tablet of Laptop. TN doet dit toch ook bij de Wigo. Dan geef je iets aan de klanten.
De extra mobiele data voor smartphone of tablet was inderdaad inbegrepen in sommige oude formules. Met het Tuttimus-aanbod hebben we een andere aanpak en spelen we meer in op de behoeftes van onze klanten. Uit marktonderzoek is immers gebleken dat klanten de voorkeur geven aan een allesomvattend pack en vooral (veel) meer mobiele data willen.
Zorg dat er iets extra's gedaan wordt bij een tariefverhoging want niemand van de klanten heeft om extra mobiele data gevraagd.
Daar vergis je je in, Antoon. De vraag naar mobiele data stijgt exponentieel en het verbruik verdubbelt elk jaar. Deze trend zal alleen maar sterker worden. Kijk maar naar de verkoop van smartphones wereldwijd. Vandaar dat Proximus de mobiele data vanaf augustus aanzienlijk verhoogt, voor sommige formules een verdubbeling.
Om een en ander te illustreren vind je hieronder wat er gebeurt op het internet in amper 1 minuut oftewel in 60 seconden. Deze cijfers stijgen elke maand!

Reputatie 7
Badge +1
Zeg dat dit een gemiste kans is van PX. Waarom kan PX geen 2de sim bij Tuttimus doen deze keer. Kan de data verdeeld worden naar een Tablet of Laptop. TN doet dit toch ook bij de Wigo. Dan geef je iets aan de klanten.
De extra mobiele data voor smartphone of tablet was inderdaad inbegrepen in sommige oude formules. Met het Tuttimus-aanbod hebben we een andere aanpak en spelen we meer in op de behoeftes van onze klanten. Uit marktonderzoek is immers gebleken dat klanten de voorkeur geven aan een allesomvattend pack en vooral (veel) meer mobiele data willen.
Zorg dat er iets extra's gedaan wordt bij een tariefverhoging want niemand van de klanten heeft om extra mobiele data gevraagd.
Daar vergis je je in, Antoon. De vraag naar mobiele data stijgt exponentieel en het verbruik verdubbelt elk jaar. Deze trend zal alleen maar sterker worden. Kijk maar naar de verkoop van smartphones wereldwijd. Vandaar dat Proximus de mobiele data vanaf augustus aanzienlijk verhoogt, voor sommige formules een verdubbeling.
Om een en ander te illustreren vind je hieronder wat er gebeurt op het internet in amper 1 minuut oftewel in 60 seconden. Deze cijfers stijgen elke maand!



Bedankt voor de info. Zoals U zegde uit het marktonderzoek bleek dat de klant een alles omvattend pack wil hebben met vooral meer mobiele data. Maar waarom is de 2 de shim afgeschaft voor extra mobiele data voor de tablet en laptop. De klant wil meer mobiele data verbruik. Dit staat dus haaks op U antwoord met de afschaffing van de 2 de shim. De cijfers die U laat zien zijn wereldwijd, maar de cijfers van de PX klanten hebt U die ook. Dan kunnen we het echt zien of het zo explosief is
Even inspringen
Wie is "de klant"? "De klant vraagt". Ik ben klant en vraag geen verhoging van de datahoeveelheid, noch minder van de prijzen. Proximus heeft mij niets gevraagd, trouwens. En volgens mij andere klanten ook niet.
Reputatie 2
Wel, ik ben vrij tevreden met de aanpassing. Ik vond de 2 GB bij de Tuttimus S wat aan de krappe kant maar upgrade naar een M was dan weer te veel van het goede... met 3 GB is er nu wat meer ademruimte voor een vrij kleine meerprijs, een stuk minder dan wat een upgrade naar een M zou kosten. Het zou misschien netter zijn als ze het zonder meerkosten zouden aanbieden, maar ik kan er wel enig begrip voor opbrengen.

Proximus, het zou alleen wel fijn zijn als ik die mobiele data eindelijk voor Proximus TV kon gebruiken... ondanks meerdere contacten met jullie support wil het enkel op WiFi werken en niet via de dataverbinding.
Reputatie 7
Badge +1
Wel, ik ben vrij tevreden met de aanpassing. Ik vond de 2 GB bij de Tuttimus S wat aan de krappe kant maar upgrade naar een M was dan weer te veel van het goede... met 3 GB is er nu wat meer ademruimte voor een vrij kleine meerprijs, een stuk minder dan wat een upgrade naar een M zou kosten. Het zou misschien netter zijn als ze het zonder meerkosten zouden aanbieden, maar ik kan er wel enig begrip voor opbrengen.

Proximus, het zou alleen wel fijn zijn als ik die mobiele data eindelijk voor Proximus TV kon gebruiken... ondanks meerdere contacten met jullie support wil het enkel op WiFi werken en niet via de dataverbinding.

Fijn voor U. Maar U hebt er ook niet naar gevraagd. Het gebeurd gewoon bij PX. Vraag al langer voor een 2 de shim bij Tuttimus om de mobiele data op te splitsen naar de tablet. Krijg ik ook niet en dit houdt me tegen om van Internet Comfort over te gaan naar Tuttimus. En er zijn genoeg klanten met een uitkering of klein pensioentje en die zitten er ook niet op te wachten. Inflatie in België is de hoogste van Europa en dit komt mede door de hoge telecom prijzen.
Reputatie 2
Badge
Krijgen de oude, trouwe, supertrouwe klanten die nu Maxi, Comfort of Start hebben ook deze verhogingen of is het weer een poging om hen over de streep te trekken om naar een "nieuwe" formule te gaan voor pakweg 2 à 3 jaar want tegen die tijd zullen ze wel een een "modernere" (lees: duurdere)" versie hebben uitgevonden ?
Reputatie 7
Badge +1
Weet het niet, maar zolang PX bij het Tuttimus abo geen 2de shim bij doet om de data te verdelen blijf ik bij het oude. En je ziet als je daar vragen over stelt naar een PX medewerker zwijgen die. Heb special een tablet 4G daarvoor gekocht. Als ik nu naar Tuttimus over zou gaan kost me dat nog eens € 15 extra voor een extra shim in mijn Tablet. Ze zeggen wel we hebben markt onderzoek gedaan maar dan niet bij de klanten met Internet start/comfort of maxi abo's want die hebben allemaal een 2de shim.
ik gebruik ook nog regelmatig eens van die free internet mobile sim-kaart gebruik, als ik aan de kust ben want de proximus_fon valt om de haverklap weg 😞
Reputatie 7
Badge +1
Maar waarom verhoogt TN haar datalimieten vandaag al zonder prijsverhoging en doet PX dit per 1 augustus met Prijsverhoging. GSM datalimieten en WIGO datalimieten gaan ophoog. Dezelfde stijging als bij PX.
Reputatie 7
Badge +1
ik gebruik ook nog regelmatig eens van die free internet mobile sim-kaart gebruik, als ik aan de kust ben want de proximus_fon valt om de haverklap weg :-(
Jij zei een keer op het forum dat de Proximus fon goed werkte. Heb altijd al gezegd dat dit niet het geval is. Telenet Homespot werkt veel beter. Daar moet PX ook eens werk van gaan maken.

Reageer