"Proximus houdt stand tegen concurrentie"


http://www.standaard.be/cnt/dmf20161028_02544242

1 reactie

Reputatie 6
Badge +6
Als aanvulling op het geciteerde artikel verwijs ik graag naar ons persbericht ter zake.

"Proximus versterkt zijn marktpositie in een kwartaal met hevige concurrentie
In het derde kwartaal van 2016 bleef Proximus groeien op zijn thuismarkten voor vast internet, tv en mobiele postpaid, voor zowel het merk Proximus als Scarlet. De marktaandelen voor vast internet en digitale tv bleven groeien tot respectievelijk 46,4% en 35,8%, terwijl het marktaandeel voor mobiel stabiel bleef op 40,7%.
Het Consumer-segment versterkte zijn portfolio verder met een verschuiving naar 3-en 4-play gezinnen en kleine ondernemingen met hoge waarde en lage churn. Het Enterprise-segment kende in het derde kwartaal een goede aangroei van mobiele klanten.
• Het totale aantal tv-abonnementen steeg tot 1.834.000, een stijging met 18.000 nieuwe abonnementen in het derde kwartaal (+6,9% op jaarbasis).
• Op het einde van het derde kwartaal bedroeg het totale klantenbestand voor vast internet 1.906.000 klanten, een toename van 14.000 vaste internetlijnen in het kwartaal (+4,3% op jaarbasis).
• Het totale aantal vaste spraaklijnen bedroeg op het einde van het kwartaal 2.696.000, een daling met 27.000 lijnen (-3,7% op jaarbasis).
• Het totale aantal mobiele klanten bedroeg 6.567.000, een stijging met 59.000 mobiele kaarten voor het derde kwartaal (+34.000 mobiele postpaid spraakkaarten, -38.000 mobiele prepaidkaarten, +63.000 M2M (machine-to-machine) en Internet Overal-kaarten) (+11,6% op jaarbasis).
• Het aantal gezinnen en kleine ondernemingen met 3- en 4-play nam in het derde kwartaal toe met 11.000 (+5,5% op jaarbasis) tot 1.346.000, of 46% van het totale klantenbestand.
• 53,9% convergente gezinnen en kleine ondernemingen, een stijging van 1,5 p.p. op jaarbasis."

Reageer