Project "Glasvezel tot in de huiskamer"


Proximus kondigt een investering van 3 miljard EUR in de komende 10 jaar aan om de uitrol van glasvezel in België te versnellen.
®

107 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Denk dat je november moet hebben. En dan staat er onderaan een verwijzing op naar een link met de tariefverhogingen. Heb daar een forum item van gemaakt. Tarief verhoging 01-01-2017 Proximus.
zal dat dan waarschijnlijk niet gezien hebben, of zal weeral in heel kleine lettertjes hebben gestaan
Reputatie 3
Badge
Dat is zo. Maar ik denk niet dat TN dit gaat doen. Misschien had PX beter het geld kunnen besteden om ook op de kabel te gaan. In Nederland heb je ook KPN, glasvezel maar daar komen ze van terug en investeren daar niet meer in, en ZIGO, kabel en dochter van TN. En die blijven ook waar ze nu op zitten. Kabel is meer stabieler.
Coax kabel stabieler dan glasvezel? Waar haal je die info vandaan? Ik ken geen techniek die gevoeliger is voor storingen dan een coax kabel.
Reputatie 3
Badge
PXMS is weer de hemel op aarde aan het beloven met hun glasvezel tot aan de woning zouden daarmee snelheden tot 1000Mbps (kunnen) halen kunnen hun theoretische snelheid nu nog niet waarmaken wat zal dat dan geven?????????:?
Kan Telenet dat dan wel? Ik woon in een nieuwbouwstraat (3j). Mijn buurman heeft Telenet en haalt toch de volledige 70mbps met Telenet Whoppa. Was dit geen 200mbps? Als je op de site van Telenet een check doet is het dan zelfs al maar 180mbps meer. Praktijk: met moeite de helft, bedraad. Cijfers zijn maar cijfers!
Badge +4
En dat is nog niet het ergste. Alle prijzen van PX gaan omhoog behalve Tuttimus, Familus en Mobilus. Dus je gaat meer betalen voor minder. Heb ook Internet Comfort met GSM in pack prijsverhoging bijna € 3 per maand. Pure discriminatie.
Is omdat Familus en Tuttimus al duurder zijn, de oudere packs gaan dan evenveel kosten zodat de prijzen dan gelijk gaan zijn en de meesten gaan dan vermoedelijk wel overstappen op Fam/Tutti .
Reputatie 7
Badge +1
Die 1000Mbps zijn labaratoriumtesten in een ideale omgeving, zoals die verbruikscijfers van auto's zeker...
Ik heb nu met vectoring 100Mbps en dat voldoet ruimschoots, zeker al je hier hoort met wat voor snelheden veel klanten nog geconfronteerd worden.
14 Tbits/s is een gangbare snelheid over een glasvezel (er werden snelheden bereikt van 100 Tbits/s).
Natuurlijk krijgt een particuliere aansluiting niet de volle bandbreedte aangezien er passieve splitters gebruikt worden op de fiber om de huizen aan te sluiten.
Reputatie 7
Badge +1
En dat is nog niet het ergste. Alle prijzen van PX gaan omhoog behalve Tuttimus, Familus en Mobilus. Dus je gaat meer betalen voor minder. Heb ook Internet Comfort met GSM in pack prijsverhoging bijna € 3 per maand. Pure discriminatie.
Is omdat Familus en Tuttimus al duurder zijn, de oudere packs gaan dan evenveel kosten zodat de prijzen dan gelijk gaan zijn en de meesten gaan dan vermoedelijk wel overstappen op Fam/Tutti .

Dus omdat PX een nieuwe duurdere formule lanceert moeten de andere maar meer gaan betalen. Denk dat veel mensen niet zaten te wachten op deze formule. Ik heb daar niet om gevraagd. Dus volgend jaar komt PX weer met nieuwe duurdere formules en dan moeten de prijzen van Tuttimus en Familus ook omhoog.
Badge +4
En dat is nog niet het ergste. Alle prijzen van PX gaan omhoog behalve Tuttimus, Familus en Mobilus. Dus je gaat meer betalen voor minder. Heb ook Internet Comfort met GSM in pack prijsverhoging bijna € 3 per maand. Pure discriminatie.
Is omdat Familus en Tuttimus al duurder zijn, de oudere packs gaan dan evenveel kosten zodat de prijzen dan gelijk gaan zijn en de meesten gaan dan vermoedelijk wel overstappen op Fam/Tutti .

Dus omdat PX een nieuwe duurdere formule lanceert moeten de andere maar meer gaan betalen. Denk dat veel mensen niet zaten te wachten op deze formule. Ik heb daar niet om gevraagd. Dus volgend jaar komt PX weer met nieuwe duurdere formules en dan moeten de prijzen van Tuttimus en Familus ook omhoog.

Het is niet omdat ze een duurdere formule hebben ontwikkeld, er is sowieso ieder jaar een verhoging bij iedere provider, de formule Tutti en Fam zijn gewoon al voorzien vd prijsverhoging.
heb er geen probleem mee om iets meer te moeten betalen maar dan wil ik ook waar voor mijn geld krijgen, mijn buur haalt snelheden van 95Mbps voor hetzelfde geld als ik heeft wel het geluk om te zijn aangesloten op een nieuwere ROP maar qua afstand staan we even ver en ik krijg met moeite 30Mbps. Klacht indienen bij de ombudsman helpt niet prxms blijft erbij dat er niets aan mijn intersnelheid kan gedaan worden
Reputatie 7
Badge +1
En dat is nog niet het ergste. Alle prijzen van PX gaan omhoog behalve Tuttimus, Familus en Mobilus. Dus je gaat meer betalen voor minder. Heb ook Internet Comfort met GSM in pack prijsverhoging bijna € 3 per maand. Pure discriminatie.
Is omdat Familus en Tuttimus al duurder zijn, de oudere packs gaan dan evenveel kosten zodat de prijzen dan gelijk gaan zijn en de meesten gaan dan vermoedelijk wel overstappen op Fam/Tutti .

Dus omdat PX een nieuwe duurdere formule lanceert moeten de andere maar meer gaan betalen. Denk dat veel mensen niet zaten te wachten op deze formule. Ik heb daar niet om gevraagd. Dus volgend jaar komt PX weer met nieuwe duurdere formules en dan moeten de prijzen van Tuttimus en Familus ook omhoog.

Het is niet omdat ze een duurdere formule hebben ontwikkeld, er is sowieso ieder jaar een verhoging bij iedere provider, de formule Tutti en Fam zijn gewoon al voorzien vd prijsverhoging.
En dat is nog niet het ergste. Alle prijzen van PX gaan omhoog behalve Tuttimus, Familus en Mobilus. Dus je gaat meer betalen voor minder. Heb ook Internet Comfort met GSM in pack prijsverhoging bijna € 3 per maand. Pure discriminatie.
Is omdat Familus en Tuttimus al duurder zijn, de oudere packs gaan dan evenveel kosten zodat de prijzen dan gelijk gaan zijn en de meesten gaan dan vermoedelijk wel overstappen op Fam/Tutti .

Dus omdat PX een nieuwe duurdere formule lanceert moeten de andere maar meer gaan betalen. Denk dat veel mensen niet zaten te wachten op deze formule. Ik heb daar niet om gevraagd. Dus volgend jaar komt PX weer met nieuwe duurdere formules en dan moeten de prijzen van Tuttimus en Familus ook omhoog.

Het is niet omdat ze een duurdere formule hebben ontwikkeld, er is sowieso ieder jaar een verhoging bij iedere provider, de formule Tutti en Fam zijn gewoon al voorzien vd prijsverhoging.


Zo kom je wel uit je verhaal. Tuttimus 100 Mbps, Internet Comfort blijft op 70 Mbps. Toch een verhoging. Dat verklaart ook de prijsverhoging voor Tuttimus.
Badge +4
Comfort in een pack is/was ook 100 Mbps, want ik heb comfort gehad op 100
Fam en Tutti hebben wel een hogere upload speed van 15 Mbps tgv Comfort slechts 6 Mbps...
en 500 Gb ipv 300 , maar wel onbeperkte gratis blokken.
Pack Tuttimus voor glavezel
http://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_packcomposer_tuttimus/particulieren/producten/r-orphans/verkavelingen-in-glasvezel/pack-tuttimus-voor-glasvezel.html
Reputatie 7
Badge +1
Vandaag in Totaal TV: Ook in 2017 kiest KPN voor koperdraad in plaats van glasvezel. http://www.totaaltv.nl/nieuws/ook-in-2017-kiest-kpn-voor-koperdraad-in-plaats-van-glasvezel/
Reden: Financiële keuze KPN
KPN maakt bij de beslissing om koperdraad boven glasvezel te verkiezen vooral een financiële keuze. Het opwaarderen van het bestaande koperdraadnetwerk kost minder geld dan de aanleg van een nieuw glasvezelnetwerk. Na de technische opwaardering van koperdraad biedt dit netwerk meer dan voldoende internetsnelheid om aan de gemiddelde klantbehoefte te voldoen. Zo biedt KPN op opgewaardeerde koperdraadnetwerken nu al internetsnelheden tot 200Mbps en kan dit bedrijf dit in de komende jaren nog verdubbelen. Deze internetsnelheden zijn vergelijkbaar met de snelheden die concurrent Ziggo via de kabel aanbiedt.

Wel vreemd PX gaat voor de glasvezel en KPN gaat weer de andere weg op. Maar als je ziet wat voor snelheid deze opwaardering heeft en naartoe gaat vraag ik mij af waarom de snelheid bij PX nu al niet omhoog kan. Snelheid van 200 Mbps is voor mij al voldoende.
Reputatie 6
Badge +3
KPN heeft een andere structuur qua koper netwerk, want blijkbaar zitten bij de meeste mensen 2 paar binnen van dezelfde lengte.
Bij Proximus zit ook 2 paar binnen maar helaas van verschillende lengtes.
Hierdoor kan KPN 2 paar bundelen maar Proximus niet.

Info bundeling: https://tweakers.net/nieuws/113135/kpn-houdt-praktijkproef-met-vdsl2-opvolger-voor-400mbit-s-over-koper.html
Badge +4
Ben benieuwd of Proximus ook nog gaat overgaan op die Vplus (35 mhz) , das toch weer een stapje hoger dan vectoring (17 mhz).
Intussen kunnen ze glasvezel leggen ......
Orange wil met Proximus samenwerken op FTTH-gebied
Orange wil met Proximus samenwerken op FTTH-gebied
maandag 16 januari 2017 | 11:41 CET | Telecompaper-Nieuws

Orange Belgium heeft Proximus schriftelijk laten weten samen te willen werken aan de uitrol van glasvezel in het hele land. Michael Trabbia, CEO van Orange Belgium, vertelde l’Echo dat het bedrijf open staat voor verschillende vormen van samenwerking om het onlangs door Proximus gelanceerde plan ten uitvoer te brengen. Proximus kondigde in december aan dat het FTTH-netwerken wil gaan aanleggen, startend in de grote Belgische steden. Trabbia noemt onder andere co-investment en een verdeling van de regio’s voor een snellere uitrol waarbij de netwerken open staan voor beide partijen.
Trabbia geeft aan dat en open netwerkmodel het belangrijkste aspect is, zoals moederorganisatie Orange ook in Spanje en Frankrijk kent. Dit leidt tot een snellere return on investment, waarbij meer abonnees goedkopere toegang tot het netwerk hebben. Bovendien wordt het open netwerkmodel door de EU ondersteunt. De Orange CEO geeft echter ook aan dat er geen regelgevend raamwerk hoeft te zijn voor glasvezelnetwerken. Gezamenlijke uitrol op commerciële basis werkt in Spanje prima, zo geeft Trabbia aan.
Ondanks de interesse in FTTH zal Orange Belgium zijn diensten over kabelnetwerken niet vergeten, zei Trabbia. Hij verwacht dat kabelbedrijven nog zeker tien tot twintig jaar in staat zijn om goed diensten te leveren. Daarna zullen deze bedrijven over moeten schakelen op ‘full fibre’. Orange Belgium blijft voorlopig ook aandringen op aanpassing van de wholesale access prijzen voor kabel. Het huidige retail-minus model past niet bij de promotionele prijsveranderingen in de markt, meent hij.
Badge
Een goede zaak ,spijtig dat ze er niet vroeger aan begonnen zijn .....
Reputatie 4
Badge +1
In gent stad vanaf september glasvezel beschikbaar 😉
Badge
In gent stad vanaf september glasvezel beschikbaar ;)hopelijk is het waar , afwachten ....
Reputatie 6
Badge +3
En van waar heb je die informatie? Indien je zoiets beweert, gelieve dan bronnen te geven.
Reputatie 4
Badge +1
Hoofd van de techniekers die ik ken en niet met naam ga noemen op zijn vraag.
Badge
En dat is nog niet het ergste. Alle prijzen van PX gaan omhoog behalve Tuttimus, Familus en Mobilus. Dus je gaat meer betalen voor minder. Heb ook Internet Comfort met GSM in pack prijsverhoging bijna € 3 per maand. Pure discriminatie.
Is omdat Familus en Tuttimus al duurder zijn, de oudere packs gaan dan evenveel kosten zodat de prijzen dan gelijk gaan zijn en de meesten gaan dan vermoedelijk wel overstappen op Fam/Tutti .

Dus omdat PX een nieuwe duurdere formule lanceert moeten de andere maar meer gaan betalen. Denk dat veel mensen niet zaten te wachten op deze formule. Ik heb daar niet om gevraagd. Dus volgend jaar komt PX weer met nieuwe duurdere formules en dan moeten de prijzen van Tuttimus en Familus ook omhoog.

Het is niet omdat ze een duurdere formule hebben ontwikkeld, er is sowieso ieder jaar een verhoging bij iedere provider, de formule Tutti en Fam zijn gewoon al voorzien vd prijsverhoging.

Veel te weinig concurrentie das al. ,
Wat ik dan niet goed begrijp is waarom er zoveel overstappen naar tutti en fami als het toch maar duurder is, buiten een paar uitzonderingen dan?
PS: al wijken we nu wel ver af van het onderwerp "glasvezel tot in de huiskamer!

Reageer