Identificatie van Pay&Go prepaidkaarten

  • 12 September 2016
  • 68 reacties
  • 6775 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • Proximus Ambassador
  • 1125 reacties
Hallo iedereen,

Zoals jullie misschien al weten moeten voortaan alle anonieme Pay&Go prepaidkaarten geïdentificeerd worden. Dit kadert in de veiligheidsmaatregelen die de overheid ons oplegt.
Je vindt alle info op deze pagina .
We hebben daarover ook een heldere demonstratievideo gemaakt:


Groeten,
Wim

68 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor die info en de duidelijke video, Wim en Proximus!🆒
'k was er juist bezig met het te bestuderen hoe het kon
http://bgctv.skynetblogs.be/#identieficatie-van-je-prepaidkaart
maar Wim was me voor om het hier te plaatsen :-))
Reputatie 7
Badge +3
Wim, ik heb een vraagje. Mijn man had een paar weken geleden mijn P&G al geïdentificeerd via de website. Enkele uren later ben ik naar de shop geweest. Daar hebben ze hem opnieuw moeten identificeren omdat ik een andere chipkaart moest hebben. Nu heb ik juist via de info op et filmpje nog eens gaan kijken en mijn adres en mailadres stonden nog niet ingevuld (wat ze ook in de shop hadden gezien en toen ook aangevuld hadden).
Dat is dus al 3x dat ik mijn P&G heb geregistreerd. Ik hoop dat het nu blijvend is, want het is voor mij toch ook een beveiliging voor als ik mijn GSM eens zou verliezen, dan kunnen ze me toch terug vinden.
Morgen zal ik nog eens kijken of nu alles in de registratie ingevuld is.
Is dit al ergens gekend wanneer het juist verplicht gaat worden?
natuurlijk zal ik dat ook wel vaststellen als ik niet meer kan bellen.
Reputatie 7
Badge +6
Dat is dus al 3x dat ik mijn P&G heb geregistreerd. Ik hoop dat het nu blijvend is, want het is voor mij toch ook een beveiliging voor als ik mijn GSM eens zou verliezen, dan kunnen ze me toch terug vinden.Morgen zal ik nog eens kijken of nu alles in de registratie ingevuld is.
Dan zou het toch in orde moeten zijn denk ik zo :8 Laat ons maar iets weten moest het toch nog niet OK zijn.
Reputatie 7
Badge +6
Is dit al ergens gekend wanneer het juist verplicht gaat worden?
natuurlijk zal ik dat ook wel vaststellen als ik niet meer kan bellen.

Ik lees op de website van Minister De Croo het volgende:

Verwacht wordt dat de nieuwe regels dit najaar van kracht worden, na publicatie van een KB en advies van de Privacycommissie en de Raad van State.

De ganse tekst kun je hier lezen.
Reputatie 7
Badge +3
Wim, Ik heb nog eens nagekeken en alles staat er niet op.Naam, geboortedatum en rijksregisternummer staan ingevuld, maar mijn adres, geboorteplaats en mailadres pakten niet. Ik zie dus juist hetzelfde als gisterenavond.
De medewerker van Teleboetiek Hasselt heeft dus ook voor niks gewerkt.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik nog niks heb herladen, want ik heb via Premium Club genoeg punten om voor 15€ te kunnen herladen, maar dat is pas voor 29 september. Dus 28 september zal ik die Premium Club code gebruiken, maar als ik mij ook herinner (het is al een jaar geleden) dan gaat dat rechtstreeks op de GSM moeten gebeuren. Dus dan zal ik mij toch weer niet moeten registreren op de site.
Reputatie 7
Badge +3
Ik krijg net een mailtje binnen dat mijn identificatie geregistreerd is op 13/9. Alle gegevens in de mail staan correct, dus ik ben niet meer gaan kijken op de site.
Hoedje af voor PX klaar en duidelijke uitleg zelf ik als dummy snap het.
Denk dat 99% van de P&O klanten er daar geen problemen mee hebben dat ze hun ID moeten geven.

Vind enkel dat de overheid slecht communiceer met de burger zoals die ID lezers ik heb er eentje maar veel mensen niet.
Ja maar 1 € is goedkoper dan een e-id lezer 😃
Reputatie 7
Badge +3
Ik steek gewoon mijn ID kaart in mijn laptop. Die heeft een gleufje speciaal voor E-ID kaarten.🆒
Dan is het zeker 1€ goedkoper dan een laptop te moet kopen met ingebouwde e-id lezer :D
Nee voor mij is het geen probleem ik heb een E-id lezer die ik op mijn laptops en pc kan aansluiten indien ik die nodig heb
Reputatie 7
Badge +3
Had ik ook, maar die ingebouwde ID-lezer is nog gemakkelijker. Die raak je niet kwijt. 🆒 Mijn IT'er/husband heeft een refurbished semi pro laptop, tweede hands op de kop kunnen tikken.;)
Reputatie 7
Badge +6
Hallo iedereen,
kleine update over de identificatie. Er zijn al meer dan één miljoen anonieme prepaidkaarten geregistreerd. Jullie hebben nog tot begin juni de tijd om dit de doen.
Persbericht Minister De Croo.
Mvg,
Wim,

als je uw P&G registreert met je e-id krijg je achteraf (bijna onmiddellijk) een e-mail met je gsm nummer die geregistreerd hebt, ter bevesting.
Maar kan je ook op een bepaalde manier controleren of dit daadwerkelijk ook gebeurd Is?

Mvg,

EDIT: Heb het uiteindelijk toch gevonden

Geachte,

Ik bezit een Pay & Go kaart en ben in het buitenland gedomicilieerd, en gebruik hem dus tijdens mijn bezoeken aan België.

Het is onmogelijk mij te identificeren via de Proximus website, omdat die helemaal niet aangepast is aan Belgen in het buitenland : ik heb geen Bancontact-kaart want ik woon niet in België, en heb geen Belgische rekening, en ik heb géén elektronische identiteitskaart noch kaartlezer.
Ik wil mijn Pay&Go kaart ook helemaal niet op de naam van iemand anders zetten.
Ik kan ook niet langs een Proximus-winkel gaan omdat ik niet in België woon.

Ik wil deze kaart graag behouden omdat al mijn familieleden, vrienden en kennissen mij via dit nummer contacteren als ik in België ben.

Ik heb op 11 januari ll. een aangetekende brief geschreven aan Proximus met kopie van mijn Belgische identiteitskaart, van mijn paspoort en van mijn kaart van Belgische resident in het buitenland, en kopie van de verpakking van mijn Pay&Go kaart, in de hoop dat dit dan voldoende zou zijn als identificatie. Ik heb nooit een antwoord gekregen op deze aangetekende brief, en blijkbaar ben ik dus nog altijd niet geïdentificeerd.

Dit is hemeltergend.

Ik kan voorlopig niet naar België gaan, en waarschijnlijk wordt mijn Pay&Go kaart dan geblokkeerd.

Dank u wel Proximus.
Reputatie 4
Badge +2
Karina, kan je even via privébericht je telefoonnummer doorsturen aub ? Ik wil graag even bekijken wat de mogelijkheden zijn.

Privebericht kan je vinden op

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Groetjes, Cindy
Na het Identificatie van me prepaidkaart via de bank
ben ik afgesloten
Wat nu
Reputatie 6
Badge +3
Hey brugman,

Kan je ons het betrokken gsm nummer doorsturen via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679? Dan onderzoeken wij het voor jou.

Groetjes,
Lorentz.
Geachte,

Ik bezit een Pay & Go kaart en ben in het buitenland gedomicilieerd, en gebruik hem dus tijdens mijn bezoeken aan België.

Het is onmogelijk mij te identificeren via de Proximus website, omdat die helemaal niet aangepast is aan Belgen in het buitenland : ik heb geen Bancontact-kaart want ik woon niet in België, en heb geen Belgische rekening, en ik heb géén elektronische identiteitskaart noch kaartlezer.
Ik wil mijn Pay&Go kaart ook helemaal niet op de naam van iemand anders zetten.
Ik kan ook niet langs een Proximus-winkel gaan omdat ik niet in België woon.

Ik wil deze kaart graag behouden omdat al mijn familieleden, vrienden en kennissen mij via dit nummer contacteren als ik in België ben.

Ik heb op 11 januari ll. een aangetekende brief geschreven aan Proximus met kopie van mijn Belgische identiteitskaart, van mijn paspoort en van mijn kaart van Belgische resident in het buitenland, en kopie van de verpakking van mijn Pay&Go kaart, in de hoop dat dit dan voldoende zou zijn als identificatie. Ik heb nooit een antwoord gekregen op deze aangetekende brief, en blijkbaar ben ik dus nog altijd niet geïdentificeerd.

Dit is hemeltergend.

Ik kan voorlopig niet naar België gaan, en waarschijnlijk wordt mijn Pay&Go kaart dan geblokkeerd.

Dank u wel Proximus.

Ik ben in bijna exact hetzelfde geval.
Woon niet in Europa, heb een Belgische (niet EID) identiteitskaart voor Belgen in het buitenland. Heb geen Bancontact voor top up. Ik ben deze zomer in België en wil een pay and go kaart kopen die ik twee maanden wil gebruiken in verschillende landen in Europa. Blijkbaar kan dit nu niet meer ?
Zie ik iets over het hoofd. Hoe gaat dit nu ? Gewoon winkel binnenstappen ? Graag advies ! Dank bij voorbaat.
Als ik mijn prepaid kaart wil identificeren, dan staat naam en adres al ingevuld (op iemand anders zijn naam) en ik kan dit niet veranderen.
Hoe kan dit geïdentificeerd staan op iemand anders zijn naam??
hallo ik heb nieuw pay en go kaart gekocht als ik kijk op mijn account zie ik dat nr actief is maar als ik probeer te bellen of sms krijg ik melding dat kaart geblokkeert is ??????????
als ik me dan wil indentifieren via ed krijg ik fout melding van ed ?????
wat moet ik nu doen graag hulp
groetjes armelle
Reputatie 6
Badge +3
hallo ik heb nieuw pay en go kaart gekocht als ik kijk op mijn account zie ik dat nr actief is maar als ik probeer te bellen of sms krijg ik melding dat kaart geblokkeert is ??????????
als ik me dan wil indentifieren via ed krijg ik fout melding van ed ?????
wat moet ik nu doen graag hulp
groetjes armelle


Indien de registratie via de website niet werkt (je gebruikt best Internet Explorer), kun je je identificeren in Proximus shops.
Reputatie 5
Badge +3
Dag Armelle, kan je eens proberen via een herlaadbeurt van 1EUR, via https://www.proximus.be/nl/id_cr_prepidentif/particulieren/producten/r-orphans/identificatie-van-je-prepaidkaart.html, groetjes, Nicky
Beste menawn ik krijg mijn pay en co niet geidentificeerd me vader wilde het per sma doen omdat ik geen belgische legitimatie heb of bankcontact maar hij krijgt de melding dit kunt u alleen doen als u een abonnement van proximus hebt maar ia een gratis sms en verder kan niemand mij helpen behlve helemaal naar andere kant van stad lopen voor even indentificeren terwijl ik al mijn gegevens verder heb ingevuld wie lan mij helpen?

Reageer