Europese investeringsbank leent 400 miljoen euro aan proximus voor glasvezelnetwerk

  • 7 March 2018
  • 1 reactie
  • 656 Bekeken

https://trendstop.knack.be/nl/ontop/ondernemen/europese-investeringsbank-leent-400-miljoen-euro-aan-proximus-voor-glasvezelnetwerk-1067-546820.aspx
(Belga) Proximus krijgt van de Europese Investeringsbank een lening van 400 miljoen euro voor de uitrol van zijn nieuw supersnel glasvezelnetwerk. CEO Dominique Leroy is blij dat ze met de EIB "een kostenefficiënte, betrouwbare financieringspartner voor de lange termijn" heeft gevonden.
De Europese Investeringbank is het financieringsvehikel van de Europese Unie. De instelling biedt langlopende financieringen aan voor investeringen die bijdragen aan het beleid van de EU. De lening aan Proximus past in de Europese "digitale agenda 2020" om een innovatiegedreven kenniseconomie te ontwikkelen. Proximus investeert 3 miljard euro in de uitrol van glasvezel in de komende tien jaar. Het plan is om in de eerste plaats een groot deel van de bedrijven te bereiken, maar ook particulieren in drukbevolkte zones in 24 steden en gemeenten worden aangesloten. (Belga)
PxsNews

1 reactie

Het zou leuk zijn als ze daar een paar franc van zouden uitgeven, voor het netwerk van de ook betalende klanten die nog op adsl zitten.
Ik lees veel over glasvezelplannen tot aan de woning, maar voor de oudste onderdelen van het netwerk schijnt er geen enkel plan te zijn.
Mijn aansluiting loopt technies gezien inmiddels 3 generaties achter en nergens bespeur ik ook maar enige wil of aktiviteit om hierin verandering te brengen.
Als het via de koperdraad niet kan, zou men de dorpen Buisson, Hubermont, Ortho, Hives, Lavaux en Beaulieu op zijn minst van een bruikbare mobile verbinding kunnen voorzien.
Volgens de kaart "netwerkbereik" van proximus is daar een verbindig binnens huis zelfs via 2G
niet mogelijk.

Reageer