Vraag

Al 7 weken op rij afgescheept, iedere keer met een ander verhaal

  • 26 October 2018
  • 9 reacties
  • 661 Bekeken

Al 7 weken aan het wachten om een antwoord te krijgen op de vraag wanneer proximus de door hen fout uitgevoerde werken in mijn voortuin zullen komen herstellen. Altijd krijg ik iemand anders aan de lijn die me altijd een ander verhaal vertelt. Maar nooit iemand die kan zeggen wanneer ze de herstelling zullen komen uitvoeren. Na 7 weken wacht ik nog altijd.... Hieronder het ganse verhaal.

Eind augustus ben ik verhuisd naar een nieuwbouwwoning in een nieuwe verkaveling. Op 12 sept is een lasser langs gekomen om mij aan te sluiten op het proximus net en een verbinding te lassen in mijn voortuin op het proximus net.

De lasser constateerde toen dat:
1. De kabel van proximus kapot is en dient hersteld te worden. Via een tijdelijke herstelling toen kan ik nu wel voorlopig tv en internet gebruiken. De lasser melde dat ik hier verder niks voor hoefde te doen maar dat herstel van kabels volledig door proximus wordt geregeld
2. De kabel die door mijn voortuin loopt tevens de hoofdkabel is die gans de nieuwe verkaveling voorziet. En dat deze bij herstel door gans mijn voortuin zal moeten doorgetrokken worden, daar waar hij nu slechts in een beperkt deel van mijn voortuin ligt.
Deze technieker meldde me toen dat proximus de hoofdkabel dient te komen herstellen en in gans mijn voortuin dient te worden doorgetrokken om de andere bewoners op te kunnen aansluiten. Hij meldde me tevens zeer duidelijk dat ik hiervoor niks hoef te dien maar herstel van kabels volledig intern door proximus zal worden geregeld.

Begin november start nu een tuinaannemer met de aanleg van mijn voortuin. Een tuinnaanneming is geen kleine kost. Om te vermijden dat de nieuw aangelegde voortuin nadien door proximus moet worden open gebroken had ik heel graag geweten WANNEER proximus de herstelling van de kabel heeft ingepland. Mijn tuinaannemer start nu BEGIN NOVEMBER maar ik weet nog altijd niet wanneer proximus langs komt. Ik weet ook niet wat ik wel al mag aanleggen en wat niet. De lasser melde me dat ik de oprit naar de garage mag aanleggen mits ik onder de oprit een wachtbuis voorzien, voor het andere gedeelte van de raadde hij me aan dat ik dit best liet open liggen. Is deze informatie correct? Hoe lang moet ik mijn voortuin laten open liggen?

Ik heb 3 weken geprobeerd om deze informatie te pakken te krijgen via telefoon. Echter geen succes hiermee. Steeds opnieuw moest ik mijn verhaal doen en iedere keer aan iemand anders. De ene vertelde me dat er een vergunning nog diende te worden aangevraagd, de andere vertelde dat het niet kan zijn dat dit een hoofdkabel is, nog een andere vertelde me dat ik hiervoor zelf een technische fiche dien in te vullen voor een aansluiting van een nieuwbouw woning (> maar dit gaat over een HERSTEL van een kabel voor een nieuwe verkaveling en NIET over de aansluiting van een nieuwe woning) , nog iemand anders vertelde dat er nog geen dossiernummer van bestaat en er niks van kan teruggevonden worden… Altijd ander mensen, altijd nieuwe informatie maar nooit een degelijk antwoord wat nu de correct informatie is en wanneer er nu iemand langs komt en wat ik nu wel en niet mag doen.
Er werden mij al verschillende telefoonnummers gegeven van andere diensten, maar op vandaag nog geen enkele dienst aan de lijn gekregen die me een duidelijk antwoord kan geven wat nu de situatie is. Telkens hoor ik dat het niet hun verantwoordelijkheid is maar ik krijg ook geen enkel informatie wie dan wel de juiste bevoegde dienst is, desalniettemin dat ik dit verschillende keren heb gevraagd > geen antwoord. Er wordt gezegd dat ze me zullen terugbellen, maar tot op vandaag nog niemand die me heeft teruggebeld. IK WACHT NOG STEEDS…

Uiteindelijk na het indienen van een klacht hierover bij proximus op 09/10, belde een proximus medewerker me op 10/10 met de melding dat er die dag nog iemand van proximus ter plaatse ging komen kijken. Dat is effectief gebeurd en ik heb de man het volledig verhaal uitgelegd. Hij constateerde dat de reeds uitgevoerde werken van proximus foutief waren uitgewerkt en verzekerde me dat dit in oktober nog zeker, gegarandeerd zou worden rechtgezet zodat ik ook geen verdere problemen zou hebben naar de aanleg van mijn tuin.
Sindsdien echter opnieuwe niks meer gehoord van proximus. Er zijn nu nog 3 werkdagen resterend in oktober en IK HEB OPNIEUW TOTAAL NIKS MEER GEHOORD VAN PROXIMUS. Wanneer de herstelling wordt uitgevoerd weet ik op vandaag nog altijd niet, en we zijn nu bijna 2 maand verder. Nog niemand heeft me kunnen zeggen wanneer het probleem zal worden opgelost,

VRAAG : Hoe kan ik een te weten komen WANNEER proximus langs zal komen en wat er wel en niet mag worden uitgevoerd bij de aanleg van mijn tuin?

Dit is de laatste paar weken helaas niet het enige probleem dat ik tegenkom met Proximus. Mijn geduld geraakt stilletjes aan een beetje op. Bijna klant af bij Proximus…

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Nancy,

Alvast de excuses hiervoor.
Kan je ons via Het Proximus Team klantgegevens bezorgen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)
Dan kijken we dit voor je na.

Met vriendelijke groeten
Koen
Beste Koen,

Alvast bedankt voor je feedback.
De gevraagde info is doorgestuurd.

Mijn vraag zit ondertussen al 7 weken in check status. Vrijdag had ik nog iemand aan de lijn van proximus. Die verzekerde me dat de correcte dienst me die dag nog zou terugbellen. Helaas ook weer niks gehoord.

Ik hoop nu echt een duidelijk antwoord te krijgen wanneer de herstelling zal worden uitgevoerd. Dit lijkt me toch een zeer duidelijke vraag.

Mvg,
Nancy
De story continues... Van koen nog niks gehoord. Dus zelf gebeld naar proximus. Na weer een uur aan de telefoon gehangen te hebben en 2x doorverbonden te zijn eindelijk iemand azn de lijn die me leek kunnen te helpen. De dame van proximus garandeerde me dar er vandaag nog iemand zou langs komen om de herstelling te doen. Ik naar huis om de herstelling bij te wonen. Bleek nu dat ze een technieker gestuurd hadden om herstelling BINNEN uit te voeren. Ik vroeg specifiek aan de dame of het volledig helder was voor de technieker wat er moet worden uitgevoerd. Ze garandeerde me van wel. Het probleem bevindt zich BUITEN en niet binnen!!! Waarom wordt dan iemand gestuurd voor herstelling binnen te doen?? Wat een klucht. Terug dus geen stap verder en niks verhelderd. Beu geraak ik het! Dit is absoluut geen klanten service!
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb je privé bericht beantwoord. Groeten Thierry
Reputatie 2
De story continues... Van koen nog niks gehoord. Dus zelf gebeld naar proximus. Na weer een uur aan de telefoon gehangen te hebben en 2x doorverbonden te zijn eindelijk iemand azn de lijn die me leek kunnen te helpen. De dame van proximus garandeerde me dar er vandaag nog iemand zou langs komen om de herstelling te doen. Ik naar huis om de herstelling bij te wonen. Bleek nu dat ze een technieker gestuurd hadden om herstelling BINNEN uit te voeren. Ik vroeg specifiek aan de dame of het volledig helder was voor de technieker wat er moet worden uitgevoerd. Ze garandeerde me van wel. Het probleem bevindt zich BUITEN en niet binnen!!! Waarom wordt dan iemand gestuurd voor herstelling binnen te doen?? Wat een klucht. Terug dus geen stap verder en niks verhelderd. Beu geraak ik het! Dit is absoluut geen klanten service!
ik moet eerlijk zeggen van te voren zat ik bij telenet en ik mag daar niet klagen van de service tegenstaande hier !! er is iets met decorder en ontvangst box zeggen resetten tja nog erger geworden en nog slechter internet ........bel jeeven maakt het erger ......
Reputatie 2
Heb er ook veel problemen mee de ene zegt dit de andere dat over de service ben ik niet te spreken als de prijzen stijgen ook klant af betaal liever 5euro meer aan telenet met goede service als er iets is wordt er meteen iets gedaan ik heb zelfs bloemen gekregen voor het lange wachten en twee maanden gratis omdat ze te laat waren hier kan amper een sorry af.
Al 3 personen van Proximus die me een privé bericht stuurden. Nog geen antwoord op mijn vraag.
Er staat nu dinsdag een lasser ingepland door actie van mijn kant. Ik stelde de vraag of de lasser wel degelijk weet wat er moet worden uitgevoerd, aangezien ik deze week al een volledig foute technieker over de vloer kreeg die hier niks kon doen,
Antwoord van de Proximus persoon is:

Het Proximus Team
Het Proximus Team 12 uur geleden
Hallo Bruyntjen,
We kunnen helaas de toekomst niet voorspellen, nu aangezien de vorige technieker die ter plaatse is geweest het probleem niet heeft kunnen oplossen en tot de vaststelling is gekomen dat het naar de lassers moet gaan zullen we vertrouwen op zijn besluit en ervan uitgaan dat het deze keer effectief het probleem opgelost zal worden.
Groeten,
Samuel

Ik moet er dus gewoon maar op vertrouwen. 1 ding is wel degelijk aangetoond en dat is dat de woorden en acties van Proximus absoluut niet betrouwbaar zijn. Ik hoef geen antwoord te krijgen dat ik er maar moet op vertrouwen. Graag ontvang ik een duidelijk antwoord of het probleem nu eindelijk correct gaat opgelost worden
Volgende antwoord stuurde ik nu naar Samuel terug:

Beste Samuel,
Dit gaat absoluut niet over de toekomst voorspellen! Dit gaat 100% over weten waar je mee bezig bent. Het lijkt mij dat jullie niet goed weten waar jullie mee bezig zijn. Opnieuw wordt mijn vraag volledig genegeerd.
Op 10/10 is iemand van Proximus Gent langs geweest om vast te stellen wat er precies aan de hand is. Dit Nadat ik op 9/10 een klacht had ingediend: klacht nr 35856409. Die persoon heeft foto’s genomen en blijkbaar ook toegevoegd in mijn dossier : dossier nr is 36102924. Die persoon wist ook perfect te zeggen wat er moest worden uitgevoerd. Helaas weet ik niet de naam van deze persoon maar ik weet wel zeker dat dit in jullie systeem perfect geregistreerd staat want hij heeft de genomen foto’s aan mijn dossier toegevoegd.
VRAAG 1: Gaat de lasser die dinsdag komt rekening houden met de vaststelling van deze persoon of gaat de lasser opnieuw een foute aansluiting maken zoals reeds gebeurd door lasser Leander Vanderhaegen op 12/09?
VRAAG 2: Kan u mij de naam van de persoon geven die op 10/10 is langs geweest zodat ik deze kan doorgeven aan de lasser die aanstaande dinsdag langskomt? Om het probleem nu eindelijk correct en finaal op te lossen lijkt het mij noodzakelijk dat er op zijn minst contact is tussen de lasser en de persoon van Proximus Gent die op 10/10 is langs geweest.
Reputatie 7
Badge +4
hi
ams antwoord op je vraag :

onze lasteams houden wel degelijk rekenign met nieuwe info die wordt toegevoegd aan klantendossiers
de college zou dus de juiste aansluiting moeten kunnen voorzien.

Ik kan je jammler genoeg niet de naam doorgeven van de person die op 10/10 bij je is langsgekomen, dit wegen privacy wetgevingen

mvg

Reageer