Wat is het charter nog waard?

  • 27 December 2015
  • 7 reacties
  • 196 Bekeken

Reputatie 5
In 2012 ondertekenen verschillende bedrijven, waaronder Proximus , een charter voor meer klantvriendelijkheid. Dit kwam tot stand door het radio 1 programma Peeters en Pichal.
"De bedrijven beloven dat ze begin 2012 de wachttijd zullen beperken tot 2,5 minuten. Het charter schrjift ook voor dat klanten tegen minimale kosten moeten kunnen bellen. Mails en brieven moeten binnen vijf dagen een antwoord krijgen. In de tussentijd wordt betaling van een betwist deel van de factuur opgeschort.
Mondelinge afspraken moeten achteraf ook schriftelijk bevestigd worden, zo beloven de ondertekenaars. Om de bedrijven de kans te geven zich intern te herorganiseren, gaat het charter pas volgend jaar in."
Op 1 december stel ik een vraag via het mailformulier. Ik krijg hiervan een bevestiging en zal zo snel mogelijk een antwoord ontvangen. Wanneer ik op 16 december nog geen antwoord krijg meld ik dit via een klachtformulier. Ik krijg volgend antwoord: "We hebben uw vraag via e-mail goed ontvangen.Door een vertraging in de behandeling van onze e-mails zal het langer duren om u te antwoorden waarvoor we ons verontschuldigen. Een tweede aanvraag sturen is niet nodig.
Wij bezorgen u zo snel mogelijk een antwoord."
Tot op heden geen antwoord gekregen. Dus Proximus wat is jullie handtekening waard?
mvg

7 reacties

Je kan eventueel overwegen om klacht in te dienen bij bevoegde instanties.

charter_klantvriendelijkheid
Reputatie 5
Ondertussen een antwoord gekregen,na 28 dagen. En als ik nog bijkomende vragen heb kan ik terug een webmail invullen want je kan niet antwoorden op de gestuurde mail. Echt klantvriendelijk. Ondertussen ook gezien dat ik na een aanpassing mijn trouwe klantenkorting kwijt ben.
mvg
Snel zijn ze niet denk dat in 2015 dat ik 40 keer gebeld hebt naar PX gemiddelde wachttijd 20 minuten.

In 2015 overgestapt van comfort naar maxi had 3 maand netflix gratis en paar keer mogen bellen waar blijf die code en heb die gekregen na 3 weken wel intussen uren aan de telefoon gehangen. Vind ik niet normaal dat je als klant dit moet doen.

Wachttijden aan de telefoon 🙂 PX eerbied het charter niet maar ze zijn niet alleen, om nu even 2 andere spelers te noemen die het ook ondertekend hebben Telenet en Electrabel wachttijd is daar ook lang.

Oud spreekwoord zegt "Veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven"
je zegt: Snel zijn ze niet denk dat in 2015 dat ik 40 keer gebeld hebt naar PX gemiddelde wachttijd 20 minuten

Dat is iets dat bij mij tegenwoordig heel zelden voorkomt (laatste tijd zelf niet meer voorgehad) na het invoeren van je optie via de keuzemenu moet ik gemiddeld maar 5 minuten wachten.
Volgens ik vernomen heb zou dit afhangen van de regio waaruit je belt !?
zone 056 hier Elsa en beste wensen voor 2016 en voor al de andere forum gebruikers ook natuurlijk
Vlaamse ardennen en W_VL is de beste streek :-)))))))) 😉
Allee moet ik dan weeral verhuizen :-))
En dat 2016 een bugloos jaar voor PX moge wezen :-))

Reageer