Vraag

Web mail mailbox mappen

  • 6 December 2020
  • 14 reacties
  • 566 Bekeken

Bij mijn laatste web mail sessie op mijn Skynet mail account zag ik drie verschillende groepen met mail mappen.  Ik heb dus nu 2 "Inbox" mappen (met dezelfde inhoud), 6 "Sent" mappen met verschillende namen (3 "Sent", 2 "Sent-Items" en 1 "SentMail") maar allemaal leeg en 3 "Spam" mappen waarvan 1 met de naam "Junk Mail".  Zie afbeelding onderaan dit bericht.

Er bestaat een optie om die mappen te schrappen maar ik weet niet wat het effect daarvan zou zijn.

De smartphone app en de MS Outlook interfaces zijn normaal.

Enig idee?

 


This topic has been closed for comments

14 reacties

Geen idee wie jouw collega is Daisy.  HadewychT misschien?

En neen, ik heb nog niets verwijderd.

Reputatie 7
Badge +5

@Nand We zijn op de hoogte van dit probleem. Heb je de stappen gevolgd die mijn collega heeft voorgesteld?

Dan is er duidelijk iets verkeerd aan het gaan.

Ter info: bij een skynet account staat er skynet.be (bvb bij mijn pa) en bij een proximus account staat er proximus.be  (zoals bij mij)

Bij “proximus.be” accounts staat er uiteraard geen “skynet.be”, er staat zelfs helemaal niets.  Zie hierboven.

Ik wacht tot de “Proximus medewerkers” de boel opkuisen bij al hun klanten.  Met een goede script is dat zo geklaard.  Dat moet toch geen probleem zijn voor Proximus, niet?

bij settings > account staat er normaal “E-Mail”

en in de linker kolom van Mail staat er normaal “skynet.be”

In andere berichten waar ook andere meldingen gemeld worden heb ik al een paar keer gelezen als antwoord van Proximus medewerkers dat die andere best gewist worden !

Ik ben er nog niet uit.

Als ik het Settings/Accounts menu kies zie ik twee mail accounts: "E-mail" en "naam@skynet.be"

Maar in de linker kolom van het mail scherm zie ik er drie: “E-mail”, “skynet.be” en “naam@skynet.be”

Een van mijn kennissen (met een Proximus.be mailbox) ziet in het Settings/Accounts menu slechts één account: "E-mail" en links van het scherm enkel de standaard mappen IN, Concepten, Verzonden, … en verder geen account naam.

Ik ga dit voorlopig zo laten en niets schrappen.  Het was al onmogelijk om een officiële reactie te krijgen van Proximus bij mijn eerste "waarom"-vraag zodat ik vermoed dat als dit misloopt er helemaal niemand beschikbaar zal zijn om dit op te lossen.

Reputatie 7
Badge +4

@Nand Je kan deze extra accounts verwijderen op volgende manier : 

 

OK.  Hoe kunnen we dit offciëel loggen?

We zijn tenslotte betalende klanten, niet?

Heb ik ook voor sinds enige dagen...

Toch wel raar die extra “accounts”.  Ik herinner me niet dat die er ook vroeger waren.

 

ik heb ze bij mij eens zelf gewist omdat ik toch in Imap werk met mijn mailprogramma’s en zal eens in het oog houden of die terug gezet worden

ik heb de 3 mappen die onder onder skynet.be gewist zolas je ze ziet in mijn eerste screenshot en als ik ze verwijderd heb in mijn tweede screenshot hieronder

 

Zelf verwijderen ga ik zeker NIET doen zolang ik niet weet vanwaar die extra mappen vandaan komen.

Voor de rest gebruik ik de standaard Proximus app op mijn smart phone en de standaard MS Outlook op mijn PC in POP modus.  Niks synchronisatie behalve het binnenhalen van de nieuwe mails in Outlook.

Toch wel raar dat de tweede map “skynet.be” heet en de derde “user.name@skynet.be” wat overeenkomt met mijn mailadres.

En wat gezegd over de 6 sent items sub-mappen?  Waar komen die vandaan?

Hier zou er toch een mail administrator naar moeten kijken denk ik.

werk je met een mail app’s / programma’s  op je toestellen die deze mappen bevatten en dus synchroniseren met de mailserver en zo op de server ook terecht komen.