Vraag

streaming niet beschikbaar


Ik zit in buitenland en dacht zonder probleem met mijn pickx app naar tv of naar opnames te kunnen kijken. Maar telkens krijg ik de melding dat streaming niet beschikbaar is.

Op het forum zie ik dat dit probleem veelvuldig voorkomt, maar een werkende oplossing wordt nergens aangeboden.

In België werkt alles perfect

Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet.

Ik vind het in feite erg dat bij aankoop stoer gedaan wordt over de mogelijkheden, maar dat je moet vaststellen dat het systeem niet werkt. Fouten die al meer dan een jaar aanslepen op het forum blijven voorkomen.

Het stelt me teleur


13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is inderdaad zo dat er owv rechten een aantal zaken niet bekeken kunnen worden in het buitenland. 

 Hoe krijg je toegang tot je app in de Europese Unie?

  • Als je op een wifinetwerk zit, heb je toegang tot de volledige app en kun je alle inhoud van alle zenders die beschikbaar zijn in de app bekijken.
  • Als je op een mobiel netwerk zit, heb je toegang tot de app, maar kun je alle inhoud van alle zenders die beschikbaar zijn in de app slechts bekijken als je je lokalisatieparameters geactiveerd hebt (sommige zenders of opnames die beschikbaar zijn op de decoder kunnen niet afgespeeld worden in de app om reden van rechten).


 Hoe krijg je toegang tot je app buiten de Europese Unie?

  • Buiten de Europese Unie, heb je, of je op wifi of op een mobiel netwerk zit, toegang tot de app, maar kun je nooit inhoud bekijken om reden van rechten.

Volgens uw reactie moet ik dus via wifi volledige toegang hebben, wat dus niet het geval is. Geen enkel programma start en geen enkele opname. Via dataverkeer ben ik niet van plan om te proberen

Teer info: ik weet niet of het zou helpen als je uw locatie aanzet indien dit niet het geval is.

Mijn locatie staat ingeschakeld dus het probleem licht wellicht bij Proximus zelf. Ben ik weer ferm niets mee en een compensatie zal ook te veel gevraagd zijn.

Nogmaals: diep teleurgesteld

Binnen enkele dagen ben ik weer in België en heb ik een jaar de tijd om volgende zomer te constateren dat het precies niet opgelost is. Alvast bedankt

ja en hier zullen ze u niet meer van proximus uit nog kunnen verder helpen aangezien ze tijdens het weekend niet meer langs komen wel kan je tijdens het weekend bellen naar de helpdesk of eventueel via facebook/messenger of twitter, enfin ik geef maar de mogelijkheid mee hoe je ze nog kan bereiken eventueel

De Proximus TV-applicatie werkt op pc/tablet/smartphone, op alle Belgische netwerken en in de Europese Unie (behalve Liechtenstein, IJsland en Noorwegen.

Ik verwacht eigenlijk niet dat Proximus het oplost. Zij laten de gebruikers onder elkaar het oplossen, dat kost minder personeel. Het spijtige is dat de concurrentie even erg is.

 

Dus voor de andere forumgebruikers het werkt niet.

Ik zou via wifi willen kijken naar mijn opnames of live, in het buitenland maar binnen de EU en geen enkel programma wil opstarten. Telkens krijg ik de melding dat de streaming niet beschikbaar is. Maar dit staat niet bij de verkoopspraatjes.

 

Hier ook hetzelfde probleem. Stream kan niet geladen worden via wifi terwijl lokatie opstaat. Ze willen dat mobiele data gebruikt, dat brengt meer op. In Frankrijk niet aan de Zwitserse grens.

Reputatie 7
Badge +4

@cldn Je account is in orde. Werkt het wel in België ? 

Is het enkel via Wifi dat je dit probleem ondervindt ? Krijg je dan een foutmelding ?

Is het enkel live-TV die niet werkt en krijg je de TV-gids vb wel te zien ? 

Werkt het wel op andere toestellen ? 

Kan je via mobiele data wel kijken ?

Steeds de melding stream niet beschikbaar. Via mobiele data werkt het wel. Lokatie is ingeschakeld. Tv guds zie ik wel en er is ingelogd. 

Reputatie 7
Badge +4

@cldn Is de kwaliteit van je wifi-verbinding ok ? Heb je het eventueel al eens op een andere locatie geprobeerd ? 

Werkt het wel op een ander toestel ? 

Ik kan bijvoorbeeld VRTNU wel bekijken via de app van de VRT. Dus ik denk dat dit wel degelijk aan de app Pickx ligt. VTM kan ik ook zien. Dus wifi is ok.

Reputatie 7
Badge +4

@cldn Dan zou het inderdaad moeten werken. Ik laat het werder onderzoeken door de verantwoordelijken van de app. 

Reageer