Skip to main content
Vraag

Status Internet " NIET GEVONDEN"

Na veel WiFi problemen heb ik een nieuwe Internet Box gekregen. Alles terug aangesloten en opgestart, geen probleem, alle LEDS staan op blauw. De volgende dag eens gaan kijken via MyProximus naar de status van de nieuwe internet box, maar deze staat op “ NIET GEVONDEN “, ik krijg dus ook niet de lijst met de privé apparaten te zien. De internet box eens terug opgestart, maar er veranderd niets! Dan heb ik online een diagnose laten doen, maar er kon geen diagnose op afstand gedaan worden!!

Hoe krijg ik dat terug in orde zodat mijn privé lijst terug te zien is? 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

11 reacties

Martin
  • 34186 reacties
  • 6 juli 2025

@Gilbert_030 Als je de internet box nog maal enkele dagen geleden gekregen/geinstalleerd  hebt kan het zijn dat nog niet alles doorgestroomd is.

Bij mij heeft het wel meerdere dagen geduurd voor ik alles kon zien in Myproximus.

Eventueel eens een → reset doen of nog wat afwachten.

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 123 reacties
  • 7 juli 2025

@Gilbert_030 

Nadat ik de nieuwe BBOX+ kreeg heeft het letterlijk een aantal dagen geduurd voor ik de instellingen zag , zoals ​@Martin ook aangeeft. 

Geef het ff de tijd voor dat alles is doorlopen achterliggend in het systeem dan ga je uiteindelijk zien dat het wel oplost. 

• Auteur
  • Practitioner
  • 36 reacties
  • 7 juli 2025

@Martin 

Ik heb een reset gedaan, maar krijg nu geen wifi meer. Broadband Led blijft pinken. Contact genomen met support. Alles gecontroleerd, maar geen verbetering. Er zou telefonisch contact genomen worden tussen 16u en 19u. Niemand gebeld!! Internet met ethernetkabel werkt nog. Alle toestellen met een ethernetkabel werken nog. Telefoon Led is ook uitgeschakeld. Bellen met VoiP werkt dus ook niet!

Martin
  • 34186 reacties
  • 7 juli 2025

@Gilbert_030 Er moet een fout gebeurd zijn langs de kant van PX ivm ZTC** daarom pinkt je Broadband.

**(ZTC is een soort automatische configuratiemodus )

Je zegt dat je geen wifi meer hebt maar ik vermoed sterk dat door die automatisch configuratie die niet helemaal uitgevoerd is, je SSID naam zal veranderd zijn en je daarom denkt dat je geen wifi meer hebt. Als je eens kijkt in de lijst met de binnenkomende wifi signalen zie je  daar waarschijnlijk een wifi SSID naam waarbij het ontvangstsignaal heel sterk is t.o.v. andere binnenkomend wifi signalen, (omdat het de Wifi is dat van je eigen Internet box komt), als je die kiest zou je eens moeten inloggen met je wifi wachtwoord.

Als het niet lukt zou ik aan proximus medewerker vragen dat ze  de SSID-naam en wachtwoord van je Internet box doorgeven of terug zetten op je oude login.

Of anders eerst eens zelf de bbox 20 sec volledig stroomloos zetten en dan terug onder spanning zetten om te laten opstarten in de hoop dat zo automatisch de ZTC correct uitgevoerd wordt.

• Auteur
  • Practitioner
  • 36 reacties
  • 7 juli 2025

@Martin 

Heb de Internet Box nog eens volledig gereset! Alle kabels verwijderd, spanning erop en 25sec de resttoets ingedrukt. De Broadband led was rood, de kabels allemaal terug aangesloten en de Box laten opstarten. Maar GEEN verbetering!! - Broadband: Blauw knippert - Phone: Uit - WiFi: Blauw continu.

Als ik via de website de Internet box probeer te opstarten ( Onderhoud Tab ) krijg ik telkens een foutmelding. Zie bijlagen

Martin
  • 34186 reacties
  • 8 juli 2025

En vind je geen sterk wifi signaal dat binnenkomt van je internet box?

• Auteur
  • Practitioner
  • 36 reacties
  • 8 juli 2025

@Martin 

Goede morgen Martin, ik heb gisteren / deze nacht op 2 sterke wifi signalen geprobeerd, maar geen toegang. Ga nu terug contact nemen met de support. Nog eens een analyse laten doen, de verbinding is OK, maar mijn WiFi niet. De status van de LEDS nog altijd hetzelfde. Ik laat U verder wel iets weten, maar ga nu contact opnemen

• Auteur
  • Practitioner
  • 36 reacties
  • 8 juli 2025

@Martin 

Met  !5! verschillende personen verbinding gemaakt!! De laatste heeft het opgegeven denk ik, die heeft een “expert” gereserveerd. Deze zou nu donderdag langs komen. Wat een bevalling hé. Ik ben echt benieuwd of die man dat kan oplossen, ik vermoed toch weer een andere Internet Box. Ik houd jullie op de hoogte

Martin
  • 34186 reacties
  • 8 juli 2025

Bedankt om ons op de hoogte houden en we zullen maar positief blijven en er vanuit gaan dat de technieker het zal oplossen, of mss tegen dat die komt het al vanzelf in orde komt ;-)

• Auteur
  • Practitioner
  • 36 reacties
  • 8 juli 2025

@Martin 

Goed nieuws ! De technieker is vandaag nog langs gekomen. Hij heeft eerst geprobeerd via zijn laptop de zaak in orde te krijgen, hij stond ook in verbinding met een collega in de centrale. Er waren configuratiefouten, met een ander Internet Box zou het ook niet lukken! ….. Maar uiteindelijk zoals ik gedacht had, heeft hij toch een andere Internet Box aangesloten, geconfigureerd en alles werkt weer terug!!

Dus een Internet Box resetten kan gevaarlijk zijn!! - Als je hem reset is de kans groot dat hij niet volledig terug opstart zoals het zou moeten ( GEEN WiFi meer )

Martin
  • 34186 reacties
  • 8 juli 2025

@Gilbert_030 bedankt voor de feedback. En gelukkig einde goed alles goed :-)

Het probleem zal inderdaad geweest zijn dat er configuratiefouten waren en door te resetten kan je dit natuurlijk niet oplossen want het probleem zit aan de kant van PX, enfin het voornaamste is dat alles uiteindelijk allemaal weer werkt.